Gå til innhold

Forstoppelse spedbarn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en sønn på 9 uker som sliter med forstoppelse. Han får morsmelkerstatning med malt, uten å at dette har gitt effekt. Kan dere dele deres erfaring? Hva gjorde dere for å få ut avføringen?  Han promper mye, det kommer sterk lukt.  

Jeg bytta melken igår fra nan til hipp. 

 

 

Anonymkode: 4cebf...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Morsmelkerstatning gir forstoppelse, så spørs om det er så mye å gjøre med det om du må gi morsmelkerstatning. Kan du lete etter noe som er mest mulig naturlig, minst mulig tilsetningsstoffer? Og ikke med melk.

Anonymkode: df4a8...993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Morsmelkerstatning gir forstoppelse, så spørs om det er så mye å gjøre med det om du må gi morsmelkerstatning. Kan du lete etter noe som er mest mulig naturlig, minst mulig tilsetningsstoffer? Og ikke med melk.

Anonymkode: df4a8...993

Hva er du du tror mme er, egentlig? 

Anonymkode: 2b454...9f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er du du tror mme er, egentlig? 

Anonymkode: 2b454...9f4

Hæ? Finnes melkefri MME liksom 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes melkefri mme. Alså kumelk. 

Anonymkode: 96369...c21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv sviskesaft i nan flaska. Jeg kjøpte saft på flaske i matbutikken når min jente slet med det. Hun hadde ingen effekt av malt.....hun ble bedre, men fikk aldri den typiske sprutbæsjen som mange spebarn har. Du kan også prøve å legge barnet på ryggen og presse bøyde bein forsiktig mot magen i en gyngende bevelse fram og tilbake noen runder. Det kan hjelpe på tarmfunksjon og hjelpe til med å få avføringen til å passere......

Anonymkode: e55a7...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, puffy123 skrev:

Hæ? Finnes melkefri MME liksom 😂😂

Tenkte mest på at den ikke skulle inneholde mye tilsetningsstoffer og være mest mulig naturlig, høres jo ut som mme skulle være lightbrus 

Anonymkode: 2b454...9f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår gutt tålte ikke mme med kumrlkprotein. Ble veldig forstoppet. Alt løstnet da vi begynte med mrlkefri :) 

Anonymkode: 394e4...e8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sviskekompott er tingen! Fra nestle. Brukt d selv på barna pga forstoppelse.

Anonymkode: 7e5cd...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prøv sviskesaft i nan flaska. Jeg kjøpte saft på flaske i matbutikken når min jente slet med det. Hun hadde ingen effekt av malt.....hun ble bedre, men fikk aldri den typiske sprutbæsjen som mange spebarn har. Du kan også prøve å legge barnet på ryggen og presse bøyde bein forsiktig mot magen i en gyngende bevelse fram og tilbake noen runder. Det kan hjelpe på tarmfunksjon og hjelpe til med å få avføringen til å passere......

Anonymkode: e55a7...c34

Han er 9 uker, kan han få sviskesaft da? Isåfall hvor mye? Og må det kokes ?

Anonymkode: 4cebf...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Tenkte mest på at den ikke skulle inneholde mye tilsetningsstoffer og være mest mulig naturlig, høres jo ut som mme skulle være lightbrus 

Anonymkode: 2b454...9f4

Det er jo tilsetningsstoffene i mme som gjør at mme er en god erstatning for morsmelk. Kumelka må tilsettes mye for at den skal egne seg for et menneskebarn. 

Hva slags naturlig alternativ utenom morsmelk mener du egentlig skal være så bra? 

Anonymkode: 9a487...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Det finnes melkefri mme. Alså kumelk. 

Anonymkode: 96369...c21

Hvilke da? De fleste er basert på kumelk, men behandlet slik at de ikke har melkeprotein. 

Anonymkode: 9a487...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...