AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #1 Skrevet 2. august 2019 Jeg er ikke rusmisbruker, og hvorfor jeg bevitnet dette har ingenting med det å gjøre. De er et par, en vakker jente bak all staffasjen. Han er en fin gutt med mange tanker og mye kunnskap. Hun er den livlige og sosialt flinke som tar alle tiltak med jobb fra nav med positivitet! Hun elsker simpelthen å jobbe. Men hun er rusmisbruker og kan ikke ha fast jobb. Han er mer introverte og observante. De kler seg i rent tøy. De er ikke a-4, men de fremstår hygieniske. Så i dag ble det sånn at jeg måtte hjem til dem. Jeg skal holde meg for god til å si høyt hva jeg tenkte da jeg kom inn. Men det startet i entreen hvor det lå inntørket kattepiss, og det luktet deretter. Alt gikk i samme stil. De hadde kule og spesielle ting. Selv om banale "HOME"boksravene sto der litt malplassert, så var alt støvete og møkkete. Det fløt overalt. På bordet lå vel alt å oppdrive av narkotika i nær omkrets. Det er mye selv om området er lite. Begge ble stresset så fort vi satt oss ned, og så kom skje og sprøyte og alt fram. Jeg husker ikke detaljer. Jeg vet bare at jenta så til meg at dette likte hun ikke, vi snakket litt om det før han ble aggressiv og ba oss ti stille. Og så var det å desperat finne et belte, sprøyta ble klargjort og da han satte den ble jeg spyferdig. Jeg måtte løpe til døra ut til balkongen, åpnet den og spydde i ene blomsterkrukka som sto der. Uten blomster, men litt ugress. Så kom jenta ut til meg og sier "det er ikke noe farlig asså!" Jeg bare tenker "er du virkelig blitt så redd?" For greia med denne jenta er at hun finner bare de som sliter som hun selv. Men hun har kvaliteter! Gutta hun finner har nok de også, men de er så mye mer destruktive! Så som denne. Og trodde hun ikke at "det var så farlig?" Vi gikk inn, og typen satt der og reiste seg, skjener ut og går rett i veggen. Ramler baklengs ned i sofaen, bare snur og løfter på hodet og sier "å, er det deg? Er du her? Hvorfor det? Velkommen til Armagonn" Jeg reiste meg og gikk. Nå vil noen tenke at "vær så snill, dette er hverdagen min". Noen vil tenke at jeg stigmatiserer. Jeg mener ikke det. Dette handler om da jeg så noen tok heroin første gang. Jeg beskrev omgivelsene fordi de som jeg poengterte, ser velstelte ute på gatene. Jeg vet at ikke alle lever etter samme prinsipp om alt. Det jeg blir sittende å tenke på: hvor jævli har en det før en går ned denne veien? Jeg vet at noen "bare ekstremister, og det går for langt" Men ikke fortell meg at de fleste som havner i det kjøret til helvete har hatt et så godt liv de ville fortjent Før noen kommer med "at en har et valg. Ja det har man. Men iblant ser en dem bare ikke! Det hjelper ikke om noen påpeker når en ikke skjønner hva det handler om. Jeg har alltid vært redd narkotika. Ikke marihuana og hasj. Det bryr meg mindre at noen bruker alkohol. Men alt ut over det. Jeg har sett for mange forandre seg mye. Når det kan ende i heroin, så har du valgt et kort liv. Og det som var fikk du knapt med deg. Mine tanker etter at jeg så at en tok heroin. Måtte bare få det ut som en sier. TAKK til de få som orket å lese alt 😅 har noen noe å dele er det fint. Om du har vært vitne til, om du eller noen du kjenner er der. Vi har tanker alle sammen. Del gjerne! Anonymkode: 00e4a...a76 1
MortenMinstelønn Skrevet 2. august 2019 #2 Skrevet 2. august 2019 Ja, det var meg du møtte. Har drukket kaffe med litt metadon nå. Men kan fortsatt høre hva du tenker mens jeg fakker fluer med tungen i 720 graders radius. Heh.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #3 Skrevet 2. august 2019 21 minutter siden, MortenMinstelønn skrev: Ja, det var meg du møtte. Har drukket kaffe med litt metadon nå. Men kan fortsatt høre hva du tenker mens jeg fakker fluer med tungen i 720 graders radius. Heh. Nei jeg tror neppe at det var deg. Har aldri vært der at jeg skjønner hva som skjer ved inntak av div Takk for et innblikk 🙂 Anonymkode: 00e4a...a76
MortenMinstelønn Skrevet 2. august 2019 #4 Skrevet 2. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk for et innblikk 🙂 Har aldri rørt det. Altfor lite kalorier. Men for å være seriøs, så kommer jeg fra et sted i Oslo hvor det ikke var uvanlig å se noen falle langt pga dette her. Heroin er siste stopp.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #5 Skrevet 2. august 2019 30 minutter siden, MortenMinstelønn skrev: Har aldri rørt det. Altfor lite kalorier. Men for å være seriøs, så kommer jeg fra et sted i Oslo hvor det ikke var uvanlig å se noen falle langt pga dette her. Heroin er siste stopp. Ja en vet om og hører om. Det blir annerledes den dagen en ser det. Regner med at du godt vet det, i mindre eller større skala. Anonymkode: 00e4a...a76
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå