AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #1 Skrevet 2. august 2019 Jeg starter på siste år i bachelor nå, og tenker å søke master neste år. Burde jeg søke på BI eller OsloMet? Er studiemiljøet forskjellig på de to stedene? Får man bedre jobbmuligheter fra å studere ved den ene kontra den andre? Jeg har lyst til å fortsette å bo i Oslo, så har ikke lyst til å flytte på meg til andre studiesteder. Anonymkode: df0f2...32f
AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #2 Skrevet 2. august 2019 ALT annet enn Oslomet.... BI er faktisk bedre Anonymkode: 8b5e9...298
KapteinJ Skrevet 3. august 2019 #3 Skrevet 3. august 2019 Skal du ta en master i økonomi eller en i økonomi og administrasjon? I begge tilfeller er nok BI best. Gjerne velg noe annet enn økonomi og administrasjon hvis du kan, som Business analytics, finans, kvantitativ finans, applied economics. ØkAd er det mest overstuderte faget i Norge, rundt 1/5 studenter i Norge går den linja, så alt som får deg til å skille deg ut litt er bra.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #4 Skrevet 3. august 2019 2 timer siden, KapteinJ skrev: Skal du ta en master i økonomi eller en i økonomi og administrasjon? I begge tilfeller er nok BI best. Gjerne velg noe annet enn økonomi og administrasjon hvis du kan, som Business analytics, finans, kvantitativ finans, applied economics. ØkAd er det mest overstuderte faget i Norge, rundt 1/5 studenter i Norge går den linja, så alt som får deg til å skille deg ut litt er bra. Fagområdene du nevner utgjør spesialiseringer innenfor økonomi og administrasjon. Anonymkode: 0d74c...9ad
KapteinJ Skrevet 4. august 2019 #5 Skrevet 4. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fagområdene du nevner utgjør spesialiseringer innenfor økonomi og administrasjon. Anonymkode: 0d74c...9ad Nei, det er separate grader. Samfunnsøkonomi er et veldig ulikt fag enn bedriftsøkonomi, akkurat som business analytics og kvantitativ finans baserer seg på data science metoder for å løse økonomiske problemstillinger. F.eks samfunnsøkonomi snakker om pengepolitikk, mens økad snakker om finansregnskapet til en bedrift. Veldig ulike tema. Å si at alle disse er det samme er som å si at biologi, kjemi, nevrovitenskap, materialteknikk og byggfag alle er fagområder innen fysikk bare fordi fysikken ligger i grunn for alle. Det er ulike innfallsvinkler, metoder, teori, interesseområder mm. Noe som gjør det til veldig ulike fagfelt.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #6 Skrevet 4. august 2019 13 timer siden, KapteinJ skrev: Nei, det er separate grader. Samfunnsøkonomi er et veldig ulikt fag enn bedriftsøkonomi, akkurat som business analytics og kvantitativ finans baserer seg på data science metoder for å løse økonomiske problemstillinger. F.eks samfunnsøkonomi snakker om pengepolitikk, mens økad snakker om finansregnskapet til en bedrift. Veldig ulike tema. Å si at alle disse er det samme er som å si at biologi, kjemi, nevrovitenskap, materialteknikk og byggfag alle er fagområder innen fysikk bare fordi fysikken ligger i grunn for alle. Det er ulike innfallsvinkler, metoder, teori, interesseområder mm. Noe som gjør det til veldig ulike fagfelt. Jeg har sett at det er 4 spesialiseringer som man velger mellom, altså: - regnskap og revisjon - økonomisk analyse - finans - strategi, organisasjon og ledelse ts Anonymkode: df0f2...32f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå