Gjest Galla Skrevet 9. mai 2005 #1 Skrevet 9. mai 2005 Heisann, Tenkte jeg skulle trykke opp et fint dikt e.l. til våre foreldre som takk for kjærlighet, støtte og hjelp. Har dere noen forslag? Skriv dem gjerne her (husk å referere pga opphavsrett!)... Takk for hjelpen!
maki Skrevet 9. mai 2005 #2 Skrevet 9. mai 2005 vi skal bruke denne sangen her : Til våre hjem Mel: Blåveispiken Når vi er samlet med slekt og venner ved festlig bord på vår bryllupsdag, vi griper ordet –en takk vi sender til våre kjære i dette lag. Som brud i dag mine tanker vender seg til min mor, som så kjær jeg har. Jeg ømt ble båret på dine hender. Du kjærlighet til meg alltid bar. Jeg minnes godt også tiden hjemme med meg du far lekte mang en gang Din omsorg for meg jeg sent til glemme. Jeg takker deg i min lille sang. Og jeg som brudgom vil takk frembære for alt du gav meg min snille mor. Du lærte meg alltid: god å være da jeg var liten og når jeg ble stor. Takk kjære far, for det hjem du gav meg og for din innsats for meg til nå. Din faderkjærlighet har nok vist seg. Vårt vel deg alltid på hjerte lå. Med våre søsken vi lekte sammen i barnslig uskyld så mang en gang. Ha takk for samvær, I fryd og I gammen, for alle gleder I tiden lang.
søndagsengel? Skrevet 11. mai 2005 #3 Skrevet 11. mai 2005 Den var fin maki! Skal høre med sambo hva han synes om den :-)
aprilbrud Skrevet 11. mai 2005 #4 Skrevet 11. mai 2005 Smaken er definitivt som baken! Med fare for å fornærme noen må jeg bare si at jeg ikke har sansen for slik sanger som bærer tydelig preg av å være masseprodusert. Språket som brukes viser også at den enten er skrevet for mange år siden, eller av en eldre person, og det blir litt feil for meg hvis den er fra et brudepar i tyveårene. Jeg synes sanger i bryllup o.l. skal være selvlaget og personlige, ellers synes jeg det er bedre å droppe de. Men det er altså min personlige mening, og jeg respekterer fullt ut at andre liker slike sanger.
Tinema Skrevet 11. mai 2005 #5 Skrevet 11. mai 2005 Tror nok at jeg er litt enig med forrige taler her. Er nok mest glad i egendiktet sang. standard sanger blir litt tam syns jeg. Men meg om det. Sangen er fin den, men kanskje ikke så personlig.
Gjest Galla Skrevet 12. mai 2005 #6 Skrevet 12. mai 2005 Tror dere har misforstått litt. Jeg er ikke ute etter en sang men et dikt jeg kan trykke på et kort ala invitasjonene og gi til våre foreldre utenom bryllupet sammen med en gave. Noen som har forslag til dette? Ikke mange vers, maks to. Gjerne av en kjent forfatter som jeg kan referere til. TAKK :-)
Gjest Madam Felle Skrevet 13. mai 2005 #7 Skrevet 13. mai 2005 Jeg har noen dikt til foreldre, men har ikke lov til å legge de ut her. Kan du ikke sende meg en pm?
Gjest Galla Skrevet 13. mai 2005 #8 Skrevet 13. mai 2005 Jeg har noen dikt til foreldre' date=' men har ikke lov til å legge de ut her. Kan du ikke sende meg en pm?[/quote'] Hei Madammen! Kan du ikke sende som PM til Lille smurf eller Huldra:) ? Jeg er ikke registrert lengre, skjønner du... Hilsen hun du ble bedre kjent med for en stund tilbake siden på Barn og familie TAKK!
Gjest Brud2005 Skrevet 13. mai 2005 #9 Skrevet 13. mai 2005 Hvorfor er du ikke med i forumet lenger? :-(
Gjest maki i.i Skrevet 13. mai 2005 #10 Skrevet 13. mai 2005 Smaken er definitivt som baken! Med fare for å fornærme noen må jeg bare si at jeg ikke har sansen for slik sanger som bærer tydelig preg av å være masseprodusert. Språket som brukes viser også at den enten er skrevet for mange år siden' date=' eller av en eldre person, og det blir litt feil for meg hvis den er fra et brudepar i tyveårene. Jeg synes sanger i bryllup o.l. skal være selvlaget og personlige, ellers synes jeg det er bedre å droppe de. Men det er altså min personlige mening, og jeg respekterer fullt ut at andre liker slike sanger.[/quote'] Den betyr litt for meg siden den ble brukt i mine foreldres bryllup, masse produsert eller ikke. bah kan ikke bry meg mindre om hva andre syns
Gjest maki i.i Skrevet 13. mai 2005 #11 Skrevet 13. mai 2005 Tror dere har misforstått litt. Jeg er ikke ute etter en sang men et dikt jeg kan trykke på et kort ala invitasjonene og gi til våre foreldre utenom bryllupet sammen med en gave. Noen som har forslag til dette? Ikke mange vers, maks to. Gjerne av en kjent forfatter som jeg kan referere til. TAKK :-) Tenke kanskje du ikke var ute etter sang men du skrev : Tenkte jeg skulle trykke opp et fint dikt e.l. til våre foreldre som takk for kjærlighet, støtte og hjelp. e.l , kan også være en sang så tok den med for sikkerhets skyld
Gjest Galla Skrevet 14. mai 2005 #12 Skrevet 14. mai 2005 Hvorfor er du ikke med i forumet lenger? :-( Jeg? Fordi jeg er på avvenningskur Jeg forstår godt affeksjonsverdien Maki, bare så du vet det :-) Diktet :-) jeg ønsker skal omhandle kjærlighet og takknemlighet, ikke nødvendigvis begge. Rundt ti linjer, og det trenger ikke å rime...
Gjest Brud2005 Skrevet 14. mai 2005 #13 Skrevet 14. mai 2005 Jeg? Fordi jeg er på avvenningskur Hmmm.. det er jo litt dumt, da. Var så gøy å lese dagboken din.
Gjest Galla Skrevet 14. mai 2005 #14 Skrevet 14. mai 2005 Takk snuppa! Følger fremdeles med på din + et par andre av de "gamle". Er så mange nye at de titter jeg ikke på engang. Synd jeg ikke får skrevet hilsener som gjest...
Gjest Brud2005 Skrevet 14. mai 2005 #15 Skrevet 14. mai 2005 Takk snuppa! Følger fremdeles med på din + et par andre av de "gamle". Er så mange nye at de titter jeg ikke på engang. Synd jeg ikke får skrevet hilsener som gjest... Det var koselig Da vet jeg at du er her, hvertfall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå