AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #1 Skrevet 2. august 2019 Hei! Jeg lurer på om jeg er helt rar som ikke vil bruke møbler/babyting som kjæresten hadde sammen med eksen sin til min/vår første? Er ikke det at det er ungen hans sine babyting, men at det var noe de fikk/kjøpte sammen til sitt barn. Føler det blir helt feil da eksen hans kan komme på å si ting som "oi har du de enda?" F.eks til ting han har enda.. vil ikke ha det samme med møbler/ting til baby. Vil begynne på nytt og ikke ha eksen hans inni bildet. Men han forstår ikke dette da det "bare er møbler/ting og det var jo tross alt ungen hans sitt ikke eksen hans sitt"..... Han forstår ikke hva jeg mener! Har prøvd flere ganger og forklare hva jeg mener. Men det virker ikke som han bryr seg/vil forstå. Det er min første, jeg vil jo velge ut ting med han sammen. Ikke ha noe som han har valgt ut sammen med eksen.... 😔 Hvordan skal jeg prøve å forklare det for han? Han blir sint og slår seg helt vrang.. Er jeg rar som tenker sånn som dette? Anonymkode: b0d7a...857
AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #2 Skrevet 2. august 2019 Det er jo bare møbler, og det er tingene til søskene av deres barn, hva er så galt med det?! Anonymkode: 55f3b...e13 21
AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #3 Skrevet 2. august 2019 Ja du er rar. Sett deg i hans sko. Du sier ting som tilhørte hans barn ikke er bra nok til ditt barn. Du behandler de allerede IKKE som søsken. Skjønner hvorfor mannen din blir oppgitt. Anonymkode: 96d6a...353 28
AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #4 Skrevet 2. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er jo bare møbler, og det er tingene til søskene av deres barn, hva er så galt med det?! Anonymkode: 55f3b...e13 Ja jeg vet. Er derfor jeg spør, om det bare er jeg som tenker slikt. Men selv om det er det, så husker jo ikke ungen hans at han har brukt de og de møblene f eks. I tillegg så tenker jeg praktisk i forhold til plassmangel. Og jeg har jo totalt forskjellig stil i forhold til tingene/møblene de hadde også da. Glemte å skrive det.. Anonymkode: b0d7a...857
AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #5 Skrevet 2. august 2019 Er det rart vi forester miljøet når dette er en problemstilling. Vi nordmenn er verst i hele Europa på bruk og kast. Det er flaut å være vitne til... Mal eller farg ting som enda er mulig å bruke. Selg resten og kjøp brukt på finn eller Facebook om du vil skåne planeten for store påkjenninger. Anonymkode: 457f1...49e 13
AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #6 Skrevet 2. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja du er rar. Sett deg i hans sko. Du sier ting som tilhørte hans barn ikke er bra nok til ditt barn. Du behandler de allerede IKKE som søsken. Skjønner hvorfor mannen din blir oppgitt. Anonymkode: 96d6a...353 Dette! Jeg skjønner ikke hvorfor man skal lage så stor sak ut av utstyr som har blitt brukt av andre BARN, søskene til deres fremtidige barn! Du var vel klar over at han hadde en fortid var du ikke?! Og eksen hans kommer til å være en del av deres liv enten du liker det eller ikke, det er barnas mor så det er naturlig at hun er der! Hvis du allerede nå begynner å furte over småting så ser ikke dette forholdet ut til å vare. Anonymkode: 55f3b...e13 11
Fru Uperfekt Skrevet 2. august 2019 #7 Skrevet 2. august 2019 Om det blir feil for deg så drit i han og fiks egne ting til barnet
AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #8 Skrevet 2. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja du er rar. Sett deg i hans sko. Du sier ting som tilhørte hans barn ikke er bra nok til ditt barn. Du behandler de allerede IKKE som søsken. Skjønner hvorfor mannen din blir oppgitt. Anonymkode: 96d6a...353 Okei:) Jeg føler ikke at å ikke ville ha tingene de hadde sammen som å "allerede ikke behandle de som søsken" eller at det ikke er bra nok til mitt barn. Det vet jo ikke du noe om, og det var heller ikke det jeg spurte om😊 Anonymkode: b0d7a...857
AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #9 Skrevet 2. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det rart vi forester miljøet når dette er en problemstilling. Vi nordmenn er verst i hele Europa på bruk og kast. Det er flaut å være vitne til... Mal eller farg ting som enda er mulig å bruke. Selg resten og kjøp brukt på finn eller Facebook om du vil skåne planeten for store påkjenninger. Anonymkode: 457f1...49e Ja jeg kan gjerne kjøpe ting brukt på Finn. Ingen problemer med det. Så lenge de er praktiske i forhold til plassmangel også. Jeg MÅ ikke ha nytt. Jeg bare føler det blir feil å bruke ting de hadde sammen, altså store ting som stellebord/seng osv. Anonymkode: b0d7a...857
AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #10 Skrevet 2. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Okei:) Jeg føler ikke at å ikke ville ha tingene de hadde sammen som å "allerede ikke behandle de som søsken" eller at det ikke er bra nok til mitt barn. Det vet jo ikke du noe om, og det var heller ikke det jeg spurte om😊 Anonymkode: b0d7a...857 Folk baserer seg på det du skriver i HI. Det er naturlig at man reagerer da. Du lager en sak ut av filleting. Anonymkode: 55f3b...e13 5
AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #11 Skrevet 2. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg kan gjerne kjøpe ting brukt på Finn. Ingen problemer med det. Så lenge de er praktiske i forhold til plassmangel også. Jeg MÅ ikke ha nytt. Jeg bare føler det blir feil å bruke ting de hadde sammen, altså store ting som stellebord/seng osv. Anonymkode: b0d7a...857 Først så skriver du at du ikke vil ha babyutstyret pga at han hadde det med eksen og nå skylder du plutselig på plassmangel? Anonymkode: 55f3b...e13 7
AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #12 Skrevet 2. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Folk baserer seg på det du skriver i HI. Det er naturlig at man reagerer da. Du lager en sak ut av filleting. Anonymkode: 55f3b...e13 Det forstår jeg. Er ikke verdens beste til å ordlegge meg. Så beklager det! Føler ikke jeg lager en sak, da jeg har sagt hva jeg mener og vil.. men virker ikke som det er ok for han! Anonymkode: b0d7a...857
AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #13 Skrevet 2. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Først så skriver du at du ikke vil ha babyutstyret pga at han hadde det med eksen og nå skylder du plutselig på plassmangel? Anonymkode: 55f3b...e13 Hehe nei, det er begge deler! Jeg glemte å skrive det i HI... vi har veldig liten plass også så jeg føler vi må tenke litt oppbevaring i møblene også. Noe de møblene de hadde sammen ikke er. Anonymkode: b0d7a...857
AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #14 Skrevet 2. august 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Okei:) Jeg føler ikke at å ikke ville ha tingene de hadde sammen som å "allerede ikke behandle de som søsken" eller at det ikke er bra nok til mitt barn. Det vet jo ikke du noe om, og det var heller ikke det jeg spurte om😊 Anonymkode: b0d7a...857 Du spurte, du fikk svar. Beklager at du ikke liker det, det gjør det ikke mindre sant. Dette lover ikke godt når du allerede nå forskjellsbehandler ungene. Husk at for han så er han like glad i begge. Anonymkode: 96d6a...353 5
AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #15 Skrevet 2. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det forstår jeg. Er ikke verdens beste til å ordlegge meg. Så beklager det! Føler ikke jeg lager en sak, da jeg har sagt hva jeg mener og vil.. men virker ikke som det er ok for han! Anonymkode: b0d7a...857 Og vi er enige med han fordi det er du som er rar. Anonymkode: 96d6a...353 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #16 Skrevet 2. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du spurte, du fikk svar. Beklager at du ikke liker det, det gjør det ikke mindre sant. Dette lover ikke godt når du allerede nå forskjellsbehandler ungene. Husk at for han så er han like glad i begge. Anonymkode: 96d6a...353 Det er helt greit! Så det hadde ikke vært sårt for deg å bruke babyseng som de hadde valgt sammen til din første? Når du har gledet deg til å velge møbler ol? Da må jeg nok gå litt i tenkeboksen igjen. Takker for svar! Anonymkode: b0d7a...857 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #17 Skrevet 2. august 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og vi er enige med han fordi det er du som er rar. Anonymkode: 96d6a...353 Det er helt greit du syns det. Var jeg som spurte Anonymkode: b0d7a...857
AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #18 Skrevet 2. august 2019 ...det er jo bare møbler... Altså, dette er en filleting. Så lenge det er helt og pent, hadde jeg ikke kjøpt nytt bare fordi det er møbler han og eksen kjøpte sammen. Hadde heller gitt tingene et strøk maling og pusset det opp hvis du føler det hjelper for å fjerne eksen fra møblene. Prøv heller å se på det slik; tenk så heldig ditt barn er som får arve ting etter sitt søsken! Dere sparer penger på det, og søskenet synes i tillegg det er stas at det er hans/hennes gamle ting som blir brukt. Ikke lag en stor sak ut av det Anonymkode: c105f...525 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #19 Skrevet 2. august 2019 Dette er jo ikke forskjellsbehandling på ungene.. Hvor tar dere det fra? Jeg skjønner hva du mener Ts. Har du forklart at tingene er flotte og bra, men du har så lyst å finne noe litt mer praktisk og at dere gjør det sammen? Kanskje ungen hans også vil være med å finne noe den synes er fint til søskenet sitt? Se på Facebook og finn om det er noe billig og bra. Du og ungen hans kan også male og gjøre noe med det dere kjøper eller om det er noe du vil beholde av hans gamle ting. Når det er sagt, ikke selg noe ungen hans kanskje vil ha eller se på når den blir eldre! Anonymkode: 9f0c2...f4b 7
Kontormus Skrevet 2. august 2019 #20 Skrevet 2. august 2019 Han har fokus på at gjenstander som har vært til nytte og glede for de eldste, også kan benyttes av yngste. Du fokuserer på at gjenstandene har de kjøpt sammen, og tillegger dem betydning for deres forhold og tid sammen. Det er ganske irrasjonelt og umodent. Han HAR en fortid, han har barn fra før 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå