Gå til innhold

Farge på innredning i 70 kvm leilighet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har begynt å innrede og pusse opp en 70 kvm leilighet og tenker på å gå i fargetonene lysegrå, grått og svart og gull i detaljer. Er dette farger som fortsatt er in eller er de på vei ut? Har også forkjærlighet for marmor så har bestilt marmor sofabord, TV benk og nattbord. Disse har alle svarte stål bein. Har lagt laminat i lysegrå og har bestemt meg for en litt mørkere grå på veggene. Har også bestilt en mørkegrå fløyelsofa og noen lysegrå puffer. 

Anonymkode: e9ae6...4e3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du innreder sånn som du liker. Ikke min smak, men det er du som skal bo der.

Anonymkode: 1c4f1...99e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri hatt hverken svart, gull eller marmor i min leilighet, men om du liker det så er det ditt valg. 
Du igjen ville kanskje aldri hatt min lyseblå sofa, hyller av gamle ølkasser eller mørkeblå vegger som jeg virkelig elsker...? 

Er ikke nødvendigvis sagt at jeg vil synes din måte innrede på er stygt, men det er ikke noe jeg selv ville trivdes med i mitt hjem. 

Anonymkode: 6ca04...530

AnonymBruker
Skrevet

Ja, grått og lysegrått var jo veldig nyskapende, da....🙄

Anonymkode: 5e505...d82

Skrevet

Jeg hadde byttet ut den mørkeste grå fargen med en dempet farge i f.eks. rustrødt/rosa (Rustikk Terracotta),  grønt (Northern Mystic) eller blått (Kveldshimmel). 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Alle har sin smak, men jeg og min smak er ikke glad i at alt skal være grått og "for moderne". Jeg foretrekker en gammel godstol med rutete stoff, farger og pyntegjenstander. Men som deg ville jeg valgt hvitt eller gråtoner på vegg fordi alt egentlig passer til det slik at du når som helst egentlig kan bytte på dekorasjoner, puter eller whatsoever hvis du vil puffe opp ting. Det er du som skal bo der, er det ikke?

Anonymkode: a7118...acf

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har begynt å innrede og pusse opp en 70 kvm leilighet og tenker på å gå i fargetonene lysegrå, grått og svart og gull i detaljer. Er dette farger som fortsatt er in eller er de på vei ut? Har også forkjærlighet for marmor så har bestilt marmor sofabord, TV benk og nattbord. Disse har alle svarte stål bein. Har lagt laminat i lysegrå og har bestemt meg for en litt mørkere grå på veggene. Har også bestilt en mørkegrå fløyelsofa og noen lysegrå puffer. 

Ikke gå for hva som er in, innrede med farger som gjør deg glad eller avslappet. Men jeg hadde vært forsiktig med å innrede i for mye svart og grått, dette er farger som ikke gir oss noe. Tvert imot viser forskning at for mye grått gjøre mange smådeppa. Jeg skjønte aldri hvorfor det ene rommet i huset mitt ga meg så lite energi. Alt var i grått og svart. Malte om og det er en helt annen stemning der. Skal ikke kimse av effekten farger har. 

Sørg for å ha puter, vaser, bilder osv i farger, hvis ikke ser jeg for meg at det kan bli trist. Stål kan og bli kaldt i innredning så få inn planter og fine bilder for å gjøre det mer hjemmekoselig. 

Anonymkode: 743a2...6c8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er din egen stil du bør sikte på, og ikke andres. men kan nå fortelle litt om min. Min leilighet er veldig fargesprakende, Eggehvite vegger, hvitt spisebord,.. så begynner fargene: 4 forskjellige farger på spisebordstolene med stålben. Skarp blågrønn, oransje, skarp  gul, og lysegrønn. Dette med et veldig flott maleri med skarp gull og rødfarge blandet med sort som fargene gjenspeiles i.
Videre har jeg gul lenestol i tekstil som går igjen i bildet over spisebord samt ene stolen selv om det er noe forskjell i fargene.
Blå stoffsofa(men denne er mer nedtonet blå for å ikke dominere). Noe av blåfargen har jeg i et bilde over den igjen, som igjen har gul, rød, osv. Jeg tror overhodet ikke denne stilen fungerer for alle, men jeg elsker det og for meg er det viktig at fargene komplimenterer hverandre. Gjør det  samme for deg. Lag den som du ønsker selv. Husk, den skal reflektere deg, og ikke andre :)

Anonymkode: 74487...487

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har drevet å sett på kunst ikveld. Tenker å få inn farge der. Har også et barne rom med masse gammelrosa. 

AnonymBruker
Skrevet

Det kan bli superstilig eller rett og slett trist og tungt, alt etter hvor god du er på å kombinere og dekorere. Personlig har jeg forbud mot alt grått i vårt hus, fordi jeg blir utrolig nedstemt av det. Grått gulv hadde -aldri- passert her. Jeg kan se at det ser ok ut hos andre, om de matcher det godt med resten, men som sagt, aldri i min bolig.

Anonymkode: e536c...9bf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan gå med på grå sofa og lenestol, ellers orker jeg ikke grått personlig. Det blir for trist og pregløst for meg. Hva med en gråfarge med litt grønt i på veggene?

Anonymkode: b0a13...994

AnonymBruker
Skrevet
På 2.8.2019 den 21.37, AnonymBruker skrev:

Det er din egen stil du bør sikte på, og ikke andres. men kan nå fortelle litt om min. Min leilighet er veldig fargesprakende, Eggehvite vegger, hvitt spisebord,.. så begynner fargene: 4 forskjellige farger på spisebordstolene med stålben. Skarp blågrønn, oransje, skarp  gul, og lysegrønn. Dette med et veldig flott maleri med skarp gull og rødfarge blandet med sort som fargene gjenspeiles i.
Videre har jeg gul lenestol i tekstil
som går igjen i bildet over spisebord samt ene stolen selv om det er noe forskjell i fargene.
Blå stoffsofa(men denne er mer nedtonet blå for å ikke dominere). Noe av blåfargen har jeg i et bilde over den igjen, som igjen har gul, rød, osv. Jeg tror overhodet ikke denne stilen fungerer for alle, men jeg elsker det og for meg er det viktig at fargene komplimenterer hverandre. Gjør det  samme for deg. Lag den som du ønsker selv. Husk, den skal reflektere deg, og ikke andre :)

Anonymkode: 74487...487

du beskrev stuen min 😄 Hvite vegger, hvitt spisebord. Spisebordstoler i eksakt samme farger som dine og med stålben. Maleriet jeg har er i samme farger som ditt. Og jeg har en lys sennepsgul lenestol i tekstil. Blå sofa har jeg og vurdert men har ikke råd nå. Kan jeg spørre hvilke andre farger du har i andre rom? Tror vi har litt lik stil. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
På 4.8.2019 den 15.11, AnonymBruker skrev:

du beskrev stuen min 😄 Hvite vegger, hvitt spisebord. Spisebordstoler i eksakt samme farger som dine og med stålben. Maleriet jeg har er i samme farger som ditt. Og jeg har en lys sennepsgul lenestol i tekstil. Blå sofa har jeg og vurdert men har ikke råd nå. Kan jeg spørre hvilke andre farger du har i andre rom? Tror vi har litt lik stil. 

Så kult. Jeg kan faktisk ta et bilde nå av stuen nå. Sofaen er bestilt men ikke ankommet så i mellomtid er det en utestol der nå.(den skal ut igjen sekundet sofaen kommer :P)
For de andre rommene, så er det stort sett kun gang og soverom igjen. Gang er nesten for liten til å gjøre noe med så eggehvitt dominerer der, med noe dekor som frisker opp, men ikke mye jeg kan gjøre der. Soverom:  Der har jeg nær lavender på veggen, samt et noe mer maritimt tema med bilder av sjø og strand på veggen(et maleri, et relativt stilfullt bilde)  har noen skikkelig kule sengebord som er kalkmalt i dus grønnfarge med grå topp, I grønt på toppen er det malt inn et kompass, mens på bunn en så er et anker malt inn på døren til skapet. Fungerer flott med en mørkeblå seng(Så mørk at den ser ut til å være svart før du kommer innpå)
Badet forgremmer jeg meg over, men det er funksjonelt, og jeg har ikke pengene til å fikse det så da lar jeg det være slik mens jeg sparer opp til en skikkelig oppussing enn noe halvveis.

Endret av Shantaram
AnonymBruker
Skrevet

Oi, heisann, her var det fest! Litt fargerikt for min del, Shantaram, men gøy å se folk gå sin egen veg.

jeg synes du er på god veg, TS. Selv har jeg litt angst for å mikse metaller, som stål og gull, det er kanskje noe å ha i bakhodet. Med pønt i Milla Boutique-stil så tror jeg du kan dra inn noen dype fine farger til alt det grå og marmoren. Typ puter fra House of Hackney, tunge ensfargede velourgardiner, grønne planter og flere flotte lyskilder rundt i krokene. Synes det høres ut som du har nok av det grå.

Anonymkode: 66c94...db4

AnonymBruker
Skrevet

Velour gardiner var det første jeg kjøpte inn her til leiligheten hehe.  Vi har oppgradert hele det elektriske anlegget og har montert spotlights i takene men kunne tenke meg en flott gulvlampe også. Grønne planter må jeg også få inn her ser jeg. Takk for tips :) 

Skrevet
På 2.8.2019 den 18.43, AnonymBruker skrev:

Er dette farger som fortsatt er in eller er de vei

Hvorfor er dette viktig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...