Gå til innhold

Hvordan få bort vond fiskelukt?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg hadde et lite ”uhell” i ovnen på torsdag. Dvs. jeg lagde ovsbakt ørret og det gikk hull på aluminiumsfolien, slik at det rant fiskefett ned på stekeplata og brant fast. Nå har det luktet svidd tran i leiligheten de siste dagene og jeg er i ferd med å bli sprø… Har prøvd det meste, fra å skrubbe ovnen til å spraye med Exit hver 4. time. Jeg har dessuten laget annen mat som også lukter sterkt, men lukten av den forsvinner og så dukker den svidde tranlukten opp igjen… Noen som har noen gode tips? (Vinduene har forresten stått på vidt gap helt siden torsdag. Og det hjelper heller ikke…)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen foreslo eddikk til å fjærne sur lukt i klær. Kan eddik være svaret på din bønn også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Sitron! Ta en halv sitron og gni der det lukter. Det funker i hvert fall i kjøleskap... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Fersk ingefær funker for å fjerne fiskelukt fra kjeler og sånn, men vet ikke om det er så effektivt på brent fiskefett.. Men kan jo forsøkes om de andre rådene mot formodning ikke hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trådstarteren

:bukke: Takk for hjelpen! Jeg konstaterer at (eplecider)eddik fungerer som en drøm, også mot brent tranlukt! (Jeg trodde faktisk det bare var røyklukt man kunne fjerne med eddik, men der tok jeg feil. Og glad er jeg for det! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...