AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #1 Skrevet 2. august 2019 Starter nå i ny jobb på en skobutikk, er det greit å bruke shorts på jobb? Anonymkode: a3160...fba
AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #2 Skrevet 2. august 2019 Hvis du holder deg til knelangt så går vel det fint tenker jeg. Anonymkode: ca688...045 2
Gjest #Rasshøl Skrevet 2. august 2019 #3 Skrevet 2. august 2019 Hvis den går til rett over knærne og ikke kortere er det ok. Hvis det er en kleskode som er lov, i den butikkkjeden.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #4 Skrevet 2. august 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du holder deg til knelangt så går vel det fint tenker jeg. Anonymkode: ca688...045 19 minutter siden, #Rasshøl skrev: Hvis den går til rett over knærne og ikke kortere er det ok. Hvis det er en kleskode som er lov, i den butikkkjeden. Hva med skjør/kjole da? Anonymkode: a3160...fba
Gjest #Rasshøl Skrevet 2. august 2019 #5 Skrevet 2. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva med skjør/kjole da? Anonymkode: a3160...fba Så lenge det ikke er for kort, eller utringet.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #6 Skrevet 2. august 2019 Spør arbeidsgiver du, så slipper du å få tilsnakk etterpå. Men vil tro at knelangt er greit. Anonymkode: 6b42b...e71 4
Kicki_90 Skrevet 3. august 2019 #7 Skrevet 3. august 2019 Ikke kom første dagen i shorts, og sjekk reglementet. Når jeg jobbet i butikk var rett over knærne greit iflg reglementet. Men alle som jobbet der dro den litt, med 10-15 cm over knærne, med sjefen som forbilde, både skjørt og shorts. 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #8 Skrevet 3. august 2019 Trodde slike butikker hadde uniform ? Slik som de har på Kiwi, Extra, Jula, XXL osv. Anonymkode: 049ad...5f0
dillyduzit Skrevet 3. august 2019 #9 Skrevet 3. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trodde slike butikker hadde uniform ? Slik som de har på Kiwi, Extra, Jula, XXL osv. Anonymkode: 049ad...5f0 I skobutikk? Aldri sett at de har uniform. Så vidt jeg har uniform på min jobb, i jernvare/detaljhandel. 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #10 Skrevet 3. august 2019 Spør sjefen din først. Har aldri sett noen som jobber i skobutikk gå i annet enn bukse. Anonymkode: f7015...633 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #11 Skrevet 3. august 2019 Shorts er ikke et jobbplagg, så du bør spørre før du dukker opp i det på jobb. Anonymkode: b51e6...f78 1
Hanneli Skrevet 3. august 2019 #12 Skrevet 3. august 2019 Da jeg jobbet i klesbutikk så var det helt i orden å gå i shorts. Jeg ville ikke tatt på shorts første dagen i ny jobb dersom jeg ikke hadde hatt informasjon om eventuell kleskode. Hør med lederen når du snakker med han/henne. Tenker det gir et positivt inntrykk å spørre først 1
Iso1 Skrevet 6. august 2019 #13 Skrevet 6. august 2019 Glad for at jeg kan gå i det jeg vil på min jobb.. hva andre måtte mene kan de holde for seg selv mener nå jeg..
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #14 Skrevet 6. august 2019 Hvis den er elegant, ikke for stram, relativt nøytral (ikke nagler og tiger mønstret f.eks) og ikke for kort kort så synes jeg det er helt greit. Men spør sjefen din først! Du blir jo en representant for butikken du jobber i, og måten du fremstår vil påvirke om kunden ser butikken i et godt lys eller et dårlig lys. Jeg jobber også i butikk og liker å fremstå pålitelig og professjonell. Da er ikke shorts det riktige plagget for meg. I motebutikker blir det derimot annerledes - da skal de ansatte inspirere og reklamere med all slags plagg og da kan de i grunn gå med hva de vil. Anonymkode: aa677...37f
skruf Skrevet 6. august 2019 #15 Skrevet 6. august 2019 Tror det kommer an på shortsen...vil tro at en superkort dongerishorts som er så avklippet at rumpeballene vises ikke er ok, mens en knelang cityshorts er innafor. Samme med skjørt og kjoler; minimini er ikke greit, ned til knærne er ok. Stikkordet er vel at man kler seg anstendig når man jobber i butikk og dermed er butikkens ansikt utad. Jeg jobbet i bokhandel tidligere, der var det ikke lov med singlet på jobb, tskjorte/korte ermer var greit. Skjørt og kjoler var greit så lenge lengden gikk til knærne, kjolene skulle ikke være pølsetrange og ikke dyp utringing. Jeans var ok, joggebukse og tights var ikke ok. Klærne skulle være anstendige og ikke spille på kropp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå