AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #1 Skrevet 2. august 2019 På nav sine sider står dette... »Mottar du sosialhjelp, er krav om opphold i Norge ifølge NAV ikke til hinder for at du som mottar økonomisk sosialhjelp kortvarig kan oppholde deg i utlandet, for eksempel på ferie, når dette anses som hensiktsmessig for deg eller familiens behov.» Noen som vet hva de mener med hensiktsmessig for meg eller familien? Anonymkode: e86ab...636
AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #2 Skrevet 2. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: På nav sine sider står dette... »Mottar du sosialhjelp, er krav om opphold i Norge ifølge NAV ikke til hinder for at du som mottar økonomisk sosialhjelp kortvarig kan oppholde deg i utlandet, for eksempel på ferie, når dette anses som hensiktsmessig for deg eller familiens behov.» Noen som vet hva de mener med hensiktsmessig for meg eller familien? Anonymkode: e86ab...636 Hvorfor spør du ikke hos Nav? Nav er den eneste som kan gi deg skikkelig svar. Du må begrunne hvorfor du skal til utlandet og sikkert også fortelle Nav hvor du får penger til å reise for, når du er på økonomisk sosialhjelp. Anonymkode: ad62e...4e4 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #3 Skrevet 2. august 2019 Du må søke om lov for å reise ut av landet. På AAP kan du maksimalt innvilges 4 uker i løpet av et kalenderår, skulle tro det samme gjelder sosialstønad. Anonymkode: ba7c9...ae6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #4 Skrevet 2. august 2019 Jeg kan det, er det mer en 4 uker må jeg si ifra. Men min saksbehandler er utrolig ålreit da. Anonymkode: d2230...457
AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #5 Skrevet 2. august 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor spør du ikke hos Nav? Nav er den eneste som kan gi deg skikkelig svar. Du må begrunne hvorfor du skal til utlandet og sikkert også fortelle Nav hvor du får penger til å reise for, når du er på økonomisk sosialhjelp. Anonymkode: ad62e...4e4 Det må ikke jeg. Aldri vært et problem. Anonymkode: d2230...457
AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #6 Skrevet 2. august 2019 Takk for svar alle sammen. Jeg skal ringe nav, men er så redd de sier nei. Jeg skal få det i gave om jeg får lov til å dra, og føler også vi fortjener/trenger å komme oss litt bort etter noen harde år. Vi har ikke vært på noen ferier de siste årene, sosialstønad er ikke så lett å leve på, og skjønner at det ikke skal være det, så jeg klager ikke på det. Men det hadde vært veldig godt å kunne ta med barna på tur... endelig. Anonymkode: e86ab...636
AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #7 Skrevet 2. august 2019 På kontoret jeg jobber på må brukerne kun si fra dersom de oppholder seg i utlandet eller i en annen kommune i mer enn fire uker. Så lenge det ikke er til hinder for avtalt opplegg mellom meg og bruker, har jeg ikke noe mot at de får påspandert en tur av f.eks. foreldre eller andre slektninger. Anonymkode: f8ef0...70d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå