Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Omnia eller Volvat i Oslo
Skrevet

Hva anbefales av omnia ivf.klinikken eller Volvat i Oslo??

Mtp priser og ventetid o.l???

Videoannonse
Annonse
Gjest Småredd
Skrevet

Fikk henvisning til enten omnia eller volvat....

ENn Riksen da??? Kan jeg likesågodt ikke dra dit??

Hva er forskjell i pris fra det private og offentlige og hva er ventetiden??

Og hva er å anbefaler av volvat og omnia i oslo???

Hjelp meg og velg....

Skrevet

Hvorfor ble du sendt videre til Volvat eller Omnia? Dette er private klinikker og koster mye penger. Utredning er noe som først og fremst tilbys i det offentlige, det private altertnativet er et suplement. Jeg synes det er rart at ikke legen din gir deg bedre oppflging før han sender deg videre.

I denen linken kan du se vente tid ved de forskjellige sykehusene.

link

Ønsker du å gå privat er det ingen ventettid.

Du kan se Omnia sine sider her www.ivf.no

Du kan se Volvat sinse sider her www.volvat.no

Hvor mye det koster kommer veldig ann på hvilken behandlingsform man velger. Vi har brukt ca 50-60.000 pluss medesiner til nå. ( IVF&ICSI pakke og 3 AIH forsøk)

Om du skulle velge å gå for privat tilbud, har jeg bare gode ord å si om Omnia. Ville ikke byttet ut men noen som helst annen klinikk!

Du blir virkelig tatt vare på og fulgt opp. Og slegen min har svart på mine spørsmål om og om igjen, like tålmodig tegner og forklarer han på nytt og på nytt helt til jeg forstår :-)

Jeg endret litt på linken din jeg, for den "ødela" sidene

Chiquita (mod)

Skrevet

Jeg har blitt sendt til Volvat av det offentlige - det går fint an det. De avhjelper køer og jeg tok en lap der.

Var forøvrig fornøyd med dem og det var kun min egen ferie som gjorde at jeg ikke fikk komme inn samme uken omtrent.

Skrevet
Jeg har blitt sendt til Volvat av det offentlige - det går fint an det. De avhjelper køer og jeg tok en lap der.

Var forøvrig fornøyd med dem og det var kun min egen ferie som gjorde at jeg ikke fikk komme inn samme uken omtrent.

ja, men du faar ikke IVF etter offentlige satser der. Jeg betalte heller ikke mer enn vanlig honnorar (ca250 kr) under utredningen. Men selve IVF forsokene har vi maatte betale av egen lomme. Ingen refsujon for behandling, ikke engang skattefradrag f[r du ved privat behandling.

Skrevet

ja, men du faar ikke IVF etter offentlige satser der. Jeg betalte heller ikke mer enn vanlig honnorar (ca250 kr) under utredningen. Men selve IVF forsokene har vi maatte betale av egen lomme. Ingen refsujon for behandling, ikke engang skattefradrag f[r du ved privat behandling.

Nei, jeg misforsto nok spørsmålet ditt litt.

Gjest Småredd
Skrevet

HAr prøvd å få tak i gynekologen jeg var hos i går for å høre hvorfor iallverden jeg ble sendt til det private...og hvorfor ikke han kunne utrede meg ferdig....

Men jeg fikk ikke svar på tlf...tror de hadde lagt av røret...

Men ringte til Omnia bare for å høre hva de trodde.

De mente at min gynekolog kanskje ikke hadde kompetanse nok til å vurdere eggstokkstimulering eller andre metoder før det ble snakk om ivf...

Omnia har de samme satsene som det offentlige...helt til det blir snakk om f.eks ivf...da er satsene annerledes, slik jeg forsto det....

Jeg betaler 250-300 kr for konsultasjon og prat med lege der.... Om legene på f.eks Omnia finner ut at ivf er den beste løsningen for oss, så kan vi velge(fritt sykehusvalg) om vi vil starte ivf hos det private eller så kunne de være behjelpelig med å søke oss til det offentlige, som f.eks rikshospitalet.

Nå orker vi ikke å spekulere i mer hvorfor ikke gynekologen henviste meg videre. Nå skal vi bare bestille en time hos Omnia -de er tross alt spesialister på inferilitet- og høre hva de sier videre.

Vi har forsåvidt vært igjennom det meste tror jeg nå...GU, ultralyd, HSG, sædprøve, hormonprøver osv...

Damen på Omnia sa iallefall at det eneste jeg kunne vente meg, var en ny GU, men det er da helt greit....resten er jo allerede gjort.

Så jeg bare slapper av nå, og kontakter Omnia og håper på at vi "slipper" ivf!!

Hilsen -ikke så mye småredd...lenger..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...