Gjest Hel Skrevet 9. mai 2005 #1 Skrevet 9. mai 2005 Altså, der er kanskje et dumt spørsmål jeg BURDE vite svaret på men jeg har aldri hørt ordet før. Og Bustis nekter å forklare hva det er. Hun sier det er en jobb hvor man løper rundt i gatene og deler ut servietter til folk som spiser is og lignende men jeg tror henne ikke. Kan noen forklare?
LilleBille Skrevet 9. mai 2005 #2 Skrevet 9. mai 2005 Sjekk her - under "Pynt og presanger" ... "Katt og mus"
Bustetroll Skrevet 9. mai 2005 #3 Skrevet 9. mai 2005 HERREJEMINI en serviettpike er en pike som har ansvar for å sørge for at alle har NOK servietter til enhver tid. EN av oppgavene er som du sier, feks å løpe i gatene med servietter til folk som spiser is ogsånn. Eller pølse for den sags skyld. Mange som glemmer å ta med servietter når de kjøper frokost på 7evelen blandt annet. Da er en serviettpike god åha. 17mai blir en travel dag for alle serviettpiker! (Dog jeg tror ikke det finnes så mange) Sier det seg ikke selv kansje?
Bustetroll Skrevet 9. mai 2005 #5 Skrevet 9. mai 2005 Det er aldeles ikke noe å lev av. Jeg tror det er rimelig hardt arbeid!
Bustetroll Skrevet 9. mai 2005 #7 Skrevet 9. mai 2005 Jeg trodde sånne jobber bare fantes i Andeby. Ja,sånn er det å være uvitende! Men nå har jeg da aldri vært i Andeby,så det er nok fullt mulig å finne serviettpiker der og. Foreløbig har jeg kun sett dem her til lands!
Anglofil Skrevet 9. mai 2005 #8 Skrevet 9. mai 2005 Hmm, merkelig, aldri sett noen "serviettpiker". Mvh Yvonne
Gjest manic Skrevet 10. mai 2005 #9 Skrevet 10. mai 2005 Er ikke det en sånn pyntefigur til å ha servietter i :klø:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå