Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er assistent for en mann med diverse helseplager. Jeg holder snart ikke ut i jobben lenger- han lar meg ikke lære noe og har ikke tillit til at jeg klarer banale ting som gulvvask, dusjing, vask av dyner osv. Han "leier" heller inn tilkallingsvikarene hans som har jobbet for han i flere år og betaler de ekstra for å gjøre dette mens jeg sitter der overflødig og ser på... Han forventer at jeg skal gjøre/være som de, fremfor å gi meg rom til å jobbe så godt jeg kan på min måte på hans premisser.

Gjør jeg en ting feil eller glemmer noe får jeg kjeft og spydige kommentarer fremfor konstruktiv kritikk. Jeg prøver å ikke ta det personlig, for han er slik mot vi som er relativt nye (6 mnd). Jeg blir likevel lei meg og tar det med meg hjem. Hvordan la vær? Bør jeg rett og slett si opp jobben? 

Kan være viktig og tilføye at jeg er en voksen kvinne og mor og masse erfaring innen både personlig stell og husarbeid..

Anonymkode: a1fd0...161

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår faktisk ikke at folk gidder å jobbe som personlig assistent, å være tjener for et annet menneske som bosser deg rundt, nei finn en ny jobb ts. 

Anonymkode: 53491...6eb

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Du må jo spørre han om hvorfor han holder på sånn, og si at hvis ikke du får gjøre jobben din, så sier du opp. 

Anonymkode: 15799...ac9

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner han godt jeg om du har innstillingen om at fordi du "er en voksen kvinne og mor og masse erfaring innen både personlig stell og husarbeid.." vet hvordan han vil ha ting gjort med sin kropp og sitt hjem. Be om en medarbeidersamtale der du tar dette opp og vær ydmyk for at det er sårt at folk bosser i ens hjem (selv om du ikke mener eller føler du gjør det kan det være småting han reagerer på, fordi det å måtte ha assistanse i seg selv egentlig er det såre).

Lykke til - fra en assistent til en annen :)

Anonymkode: 25fd0...6d1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bare la han sitte i sin egen bæsj. 

Anonymkode: e4d38...ac9

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du jobber som personlig assistent så har du en lang vei å gå når det gjelder empati i hvert fall. Selvfølgelig vil han at du skal gjøre ting på en spesiell måte, hva din måte er spiller overhodet ingen rolle. Du er der for å utføre oppgaver som bruker ellers ville gjort selv, hvis han kunne, og da skal du sette deg inn i nøyaktig hvordan han vil ha det. Å være personlig assistent er verdens mest takknemlige jobb, hvis man evner å vise empati, forståelse og ikke minst tålmodighet. For brukeren er jo faktisk helt avhengig av deg, det er derfor du er der. 

Prøv å sett deg inn i brukerens situasjon, og se for deg hvordan du selv ville vært hvis det var deg. Noen reagerer med sinne når de egentlig er redde. Du må vise at han kan stole på deg. 

Hilsen en BPA med verdens beste jobb.

Anonymkode: 27ddb...360

• Liker 1
Skrevet

Kjefting og spydige kommentarer er helt uakseptabelt. Finn deg en ny jobb. Du sliter deg ut psykisk når du jobber for en slik fyr. Ta ansvar for deg selv og kom deg vekk.

AnonymBruker
Skrevet

Han regnes formelt som sjef, og har forpliktelser som følger med stillingen, blant annet å behandle sine ansatte skikkelig. Spydigheter skal du ikke måtte finne deg i. Han får venne seg av med å behandle nyansatte som søppel. Du har vel en tillitsvalgt e.l du kan prate med?

Anonymkode: b7476...702

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...