Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva får barna dine i pakkekalenderen i år ?

Anonymkode: ca507...0e6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I år blir det en blanding av litt smågodis, mest juleaktiviteter og noen få småting tror jeg. Kjørte pakkekalender i fjor for første gang, og det ble alt for mye småting/leker sett i etterpåklokskapens lys. Eldste poden har bursdag i midten av november, så med familiebursdag, barnebursdag med 19(!) gaver, pakkekalender og julaften ble det kvalmende mye for å si det mildt. 

Anonymkode: b97b6...245

Skrevet

Hvis jeg begynner å spare nå kan jeg kanskje ha førtiseks tusen til å lage pakkekalendere for i slutten av november.  Er det litt lite til to barn? Burde jeg startet å spare i desember i fjor (etter julaften vel å merke)?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, Whistler skrev:

Hvis jeg begynner å spare nå kan jeg kanskje ha førtiseks tusen til å lage pakkekalendere for i slutten av november.  Er det litt lite til to barn? Burde jeg startet å spare i desember i fjor (etter julaften vel å merke)?

Hvorfor må du bruke så mye penger? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nye fargeblyanter, to i hver pakke. Trenger uansett nye. 

En pakke med lego fordelt på mange pakker. 

En 2-pack med sokker fordelt på to dager. Trenger uansett nye.

Ny tannbørste. Må uansett kjøpes inn. 

En rett i koppen kakao til frokosten en random hverdag. 

Litt papir, lim, glitter etc til å lage gaver med fordelt på flere dager. Må uansett kjøpes inn. 

Et griseflaxlodd. 

Billett til enjuleforestilling vi uansett skal på. 

Ferdig pepperkakedeig til baking. Skal uansett kjøpes inn. 

Melis og saltstenger til å dekorere pepperkakehuset med. Må uansett kjøpes inn.

Nonstop og strø til pynting av pepperkaker. Må uansett kjøpes inn. 

Så her går det i bunn og grunn med 99 kr til en pakke lego,10 kr til et griseflaxlodd og hva enn en enkeltpakke rett i koppen-kakao koster til hver av to unger. 

Anonymkode: 60500...4f7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
På 3.8.2019 den 18.56, Whistler skrev:

🙄

Anonymkode: bfe30...791

AnonymBruker
Skrevet

En pitteliten sjokolade hver morgen

Anonymkode: dc704...3f6

• Liker 1
Skrevet
På 3.8.2019 den 18.56, Whistler skrev:

På 4.8.2019 den 12.15, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må du bruke så mye penger? 

Jeg ser jo nå at om jeg greier å spare to tusenlapper til (det er jo bare to fulle tanker med diesel) så blir det en tusenlapp til hver, hver dag i advent inkludert på julaften....

Hva med å planlegge på at jula skal være den høytiden som skal feires, og ikke hver dag de siste fire ukene før julaften?  Det burde jo gå an å kjøpe det "barna likevel trenger" når de trenger det. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Barna mine får det de alltid får: litt godteri, noen reflekser, hårstrikker og viskelær og sånt. De deler en pakkekalender og det er fast tradisjon at jeg panikk-kjøper og panikkpakker helt i slutten av november. Noe mer har jeg ikke tenkt å gjøre ut av den vanlige kalenderen, synes det holder i lange baner. Men jeg har også en sønn som nettopp har flyttet ut. Han skal faktisk få pakkekalender, han også- en kurv med småpakker som Zalo, oppvaskbørste, tannkrem, stålull, sokker osv... de tingene det er kjipt å bruke penger på for en fattig student. Og en sjokolade da.

Anonymkode: 3b6aa...11f

Skrevet

Gjør som i fjor, pakker inn 24 bøker som de får åpne etter tur ved sengetid. De er barnehagebarn og krever lite ennå.

• Liker 3
Skrevet

Skolen har ikke begynt enda jo! Tanken på jula begynner å melde seg i oktober for min del...

• Liker 1
Skrevet

I hver pakke er det noe vi gjør sammen. For eksempel overnatting på stua (madrasser er moro), pepperkakebaking, finne juletre, julemesse, osv. :) Det kan alle seks være med på.

Anonymkode: 9b405...634

• Liker 2
Skrevet

Ingenting. Vi bruker ikke slikt. Det holder lenge med gave til fødselsdag og julaften.

Anonymkode: 06b72...400

• Liker 1
Skrevet

Liten sjokolade-kalender til 10 kroner, enten fra Europris eller Nille....    

Anonymkode: 566b4...a3b

• Liker 3
Skrevet

Her lagde jeg ny tradisjon i fjor (eller tradisjon er vel ikke før 3 ganger gjort vel, men uansett 🙈)

1. desember får de julepysj.

elles er det slik at i hverdagen får de en liten sjokolade, og hver søndag i advent får de en liten praktisk gave. 1. helg er det julegenser. 2. helg kan det være julesokker eller hårpynt etc og sånn er det 3. og 4. helg også. 

I starten lagde jeg pakkekalender, men helt uaktuelt å pakke inn og finne på masse små pakker. Så da ble det sånn

• 1 måned senere...
Skrevet
På 7.8.2019 den 21.05, GjestSiden2006 skrev:

Gjør som i fjor, pakker inn 24 bøker som de får åpne etter tur ved sengetid. De er barnehagebarn og krever lite ennå.

Ble ikke det fryktelig dyrt? 

Skrevet

Jeg kjøper meg og resten av familie en Advent for Alle julekalender. Bak hver luke skjuler det seg en donasjon på 10,- til en forskjellig veldedig organisasjon, som blant annet Regnskogfondet, Dyrebeskyttelsen, Sykehusklovnene, Dråpen i Havet, …
Så lærer barn at det finnes andre barn, mennesker og dyr som ikke har det så bra. Og den koster bare 299,-
jeg tenker sånn: hvorfor ikke gi gaver i 24 dager istedenfor å få? 😀

Skrevet
11 timer siden, hobbykokken skrev:

Ble ikke det fryktelig dyrt? 

Vi bruker bøker vi har fra før. Der er barnehagebarn, så de liker det de får uansett.

Skrevet

Tenåringer: Sminke, hobbyting, fanmerch, smykker, hudpleie, tegneserie, godteri, julehefter, flaxlodd og kinobillett. 

Anonymkode: 98cce...9e9

Skrevet

De får vær sin sjokoladekalender. Sånn har det hvert i 15 år og de har aldri etterspurt pakkekalender. 

Anonymkode: 3b8e0...1be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...