AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #1 Skrevet 2. august 2019 Skal starte på studier til høsten men jeg skal gjøre det samtidig som jeg er i 100% jobb, har snakket med studieveileder og hun sier selvsagt det blir tungt men at ingen av emnene mine har obligatorisk oppmøte så i teorien skal jeg få det til. Jeg handlet inn bøkene til dette semesteret men reagerte litt på hvor store/omfattende bøkene var mtp. at fagene jeg har i eksamen i kun har 7,5 stp. Snakket deretter med en kompis av meg som nettopp ble ferdig med en bachelor og han sa at mest sannsynlig er absolutt ikke hele bøkene pensum, det kan være noen kapittel her og der og masse som ikke er nødvendig å lese på. Skal nok greie å "komme meg igjennom" det uansett om det han sier stemmer eller ikke, jeg bare lurer på dersom ikke hele boka er pensum i visse fag, er det noe sted det står informasjon om dette eller må jeg bare ta kontakt med foreleser når undervisningen starter opp? Anonymkode: 7b1af...c53
AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #2 Skrevet 2. august 2019 Det pleier å stå på pensumlisten som blir lagt ut til studiestart, hvilke sider og kapitler som er pensum i den og den boka. Anonymkode: e09c3...0be
AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #3 Skrevet 2. august 2019 Pensumlista har du vel, ettersom du vet hvilke bøker som er pensum? Der vil det stå oppgitt hvilke sidetall som er pensum. Anonymkode: 79b9a...719 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #4 Skrevet 2. august 2019 Det står jo gjerne hvilke kapitler som er pensum, i noen bøker kan det være så lite som ett kapittel som er pensum. Anonymkode: 9bb17...353 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #5 Skrevet 2. august 2019 Som andre sier utleveres det normalt en pensumliste ved studiestart (legges ut på nett) som spesifiserer hva som er pensum. I noen fag kan det stort sett være en eller to bøker, i andre fag er det ett kapittel herfra, tre derfra og en del artikler. Det er generelt IKKE lurt å kjøpe bøker før pensumlisten er kommet, fordi du da risikerer å blakke deg på bøker der det kun er 10 sider som er pensum. Pensum kan lånes på biblioteket, noe ligger også tilgjengelig som nettbøker gjennom oria. Anonymkode: 8bf44...460
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå