Gå til innhold

Angrer på bestilt flyreise

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har forferdelig flyskrekk, og jo nærmere vi kommer avreise, jo mer angrer jeg. Nå er det bare et døgn til vi drar og jeg har funnet ut at jeg rett og slett må se meg nødt til å la flyskrekken vinne. Er det noen måte jeg kan få refundert reisen på? 

Anonymkode: da88d...d03

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har forresten ikke bestilt avbestillingsgaranti, dumme som vi var..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyr alene pga jobb, til land jeg aldri har vært før. Skal muligens til India i vinter, flyreisen er vel det jeg gruer meg minst på, men hvordan opholdet blir. Har aldri opplevd at flyet styrter altså, bilulykke er mer realistisk og er du redd for å kjøre? Hilsen einsom flyr alene.

Anonymkode: de810...f29

Skrevet

Bare drikk deg full på flyplassen så går det fint.

Det du foreslår nå er forsikringssvindel.

Dog kan du ringe flyselskapet og si du har kusma eller røde hunder men gjerne vil reise like vel. Da får du nok ikke lov til å reise.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg flyr alene pga jobb, til land jeg aldri har vært før. Skal muligens til India i vinter, flyreisen er vel det jeg gruer meg minst på, men hvordan opholdet blir. Har aldri opplevd at flyet styrter altså, bilulykke er mer realistisk og er du redd for å kjøre? Hilsen einsom flyr alene.

Anonymkode: de810...f29

Jeg vet alt om statistikk og sannsynlighet flyulykker, det hjelper meg ingenting. I en bil føler jeg at jeg har litt kontroll. I et fly har man null kontroll. 

TS

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, abrasiveRefraction skrev:

Dog kan du ringe flyselskapet og si du har kusma eller røde hunder men gjerne vil reise like vel. Da får du nok ikke lov til å reise.

Jeg har barn, så verken beroligende eller alkohol er aktuelt dessverre.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Du skal IKKE la flyskrekken vinne. Dette her skal du klare. Si ifra til flypersonalet på forhånd, så vil de hjelpe deg med å gjøre reisen mest mulig komfortabel for deg. Tenk ut hva du kan ta med på flyreisen for å gjøre skrekken mer håndterbar. Konkrete tips har jeg dessverre ikke da jeg ikke lider av flyskrekk selv. Jeg kjenner noen som gjør det, og da tas det sobril og mye trygging fra kjæreste. Han er også godt kjent med fysikken ved fly, så informasjon om det hjelper ikke nødvendigvis. 

Beroligende kan man ta selv om man har barn, men det er lurt å forsøke det en gang først for å se hvordan man responderer på det. Noen blir jo helt utslått. Ikke at jeg presser på beroligende altså, men bare så det er påpekt. 

Heier på deg! Selv om jeg ikke har flyskrekk, har jeg annen type angst og vet hvor sterk unnvikelsestrangen er jo nærmere man kommer. Jeg synes absolutt du skal presse deg gjennom det selv om det er veldig ubehagelig nå. 

Anonymkode: c0ab3...1a6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du skal IKKE la flyskrekken vinne. Dette her skal du klare. Si ifra til flypersonalet på forhånd, så vil de hjelpe deg med å gjøre reisen mest mulig komfortabel for deg. Tenk ut hva du kan ta med på flyreisen for å gjøre skrekken mer håndterbar. Konkrete tips har jeg dessverre ikke da jeg ikke lider av flyskrekk selv. Jeg kjenner noen som gjør det, og da tas det sobril og mye trygging fra kjæreste. Han er også godt kjent med fysikken ved fly, så informasjon om det hjelper ikke nødvendigvis. 

Beroligende kan man ta selv om man har barn, men det er lurt å forsøke det en gang først for å se hvordan man responderer på det. Noen blir jo helt utslått. Ikke at jeg presser på beroligende altså, men bare så det er påpekt. 

Heier på deg! Selv om jeg ikke har flyskrekk, har jeg annen type angst og vet hvor sterk unnvikelsestrangen er jo nærmere man kommer. Jeg synes absolutt du skal presse deg gjennom det selv om det er veldig ubehagelig nå. 

Anonymkode: c0ab3...1a6

Tusen takk for fin melding! 

Jeg har prøvd vival tidligere og opplevde heller liten effekt. Nå ammer jeg, så da er legemidler utelukket. 

Jeg mener helt oppriktig at jeg kommer til å dø om jeg setter meg på flyet. Får katastrofetanker og ser for meg avisoverskrifter. Sist jeg fløy var for over seks år siden, og da besvimte jeg.

TS

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

Er det det altså? Hvis jeg går til legen og får en «sykemelding»?

Skrevet (endret)

Du får nok ikke penger tilbake ved sykdom, om du ikke har avbestillingsforsikring

Endret av Tvist
  • Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, så vidt jeg ser så er det ingenting her som en gang ligner på forsikringssvindel. Men det hjelper lite med legeerklæring når du har valgt å ikke kjøpe forsikring, med mindre du har kjøpt en billett som kan kanselleres og refunderes. Men det må du nesten spørre flyselskapet om.

Har du reiseforsikring? Hvis ja, sjekk med de. Neste gang så finner du en reiseforsikring som dekker sånt, om det eksisterer, ellers så kjøper du billetter som kan kanselleres og refunderes uten forklaring eller legeerklæring. Det er den eneste måten du kan sikre deg på i fremtiden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil gjerne se link til en reiseforsikring som dekker dette. Det kan jeg aldri tro finnes, spesielt ikke når dette er et allerede eksisterende problem. 

Anonymkode: cfbc2...9b3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for fin melding! 

Jeg har prøvd vival tidligere og opplevde heller liten effekt. Nå ammer jeg, så da er legemidler utelukket. 

Jeg mener helt oppriktig at jeg kommer til å dø om jeg setter meg på flyet. Får katastrofetanker og ser for meg avisoverskrifter. Sist jeg fløy var for over seks år siden, og da besvimte jeg.

TS

Jeg kjente på akkurat det samme forrige uke. Er utrolig redd for å fly, og det kom sterkere enn noen gang da vi skulle til syden på lørdag. Dagen før kjente jeg på en slags "intuisjon" av at dette kommer til å gå galt hvis vi reiser, vi kan ikke reise osv. Samme på flyplassen. Magefølelsen kom, og jeg ble så svimmel at jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Så rundt på de andre glade som var på vei inn på flyet og tenkte "så det er dere jeg skal dø sammen med" osv... Så tror jeg forstår hva du mener. Jeg satte meg på det flyet "vel vitende" om at jeg skulle dø. Vi havnet til og med ved nødutgang. Satt hele veien og tenkte "nå skjer det" bare det kom en liten bevegelse eller endring i motorlyd. 

Men vet du hva? Nå har vi vært her en uke og skal tilbake i morgen. Kanskje vi begge kan møte vår frykt igjen da og vise oss selv hvor elendige instinkter vi har 😜❤️ Jeg må hjem igjen i alle fall!

Anonymkode: 047d4...ff5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Miklo Velka skrev:

Nei, så vidt jeg ser så er det ingenting her som en gang ligner på forsikringssvindel. Men det hjelper lite med legeerklæring når du har valgt å ikke kjøpe forsikring, med mindre du har kjøpt en billett som kan kanselleres og refunderes. Men det må du nesten spørre flyselskapet om.

Har du reiseforsikring? Hvis ja, sjekk med de. Neste gang så finner du en reiseforsikring som dekker sånt, om det eksisterer, ellers så kjøper du billetter som kan kanselleres og refunderes uten forklaring eller legeerklæring. Det er den eneste måten du kan sikre deg på i fremtiden.

Ja, vi har jo reiseforsikring. Tenkte ikke på at en sykdom kan være godkjent grunn til kansellering der! Trodde man måtte ha betalt for refunderbare billetter.

TS

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet alt om statistikk og sannsynlighet flyulykker, det hjelper meg ingenting. I en bil føler jeg at jeg har litt kontroll. I et fly har man null kontroll. 

TS

Du dør ikke av angst, så hvorfor du lar den vinne er uforståelig for meg. Jeg hadde også flyskrekk og fikk angstanfall på et fly for noen år siden. Nå er jeg ikke redd mer. Det er ikke farlig å være redd. 

Anonymkode: c36f8...f15

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror at det eneste valget du har er å legge billettene ut for salg. Enkleste måten å bli kvitt de og da får du igjen noe om ikke annet. 

Anonymkode: 28372...f97

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått vival fra legen. Det har hjulpet meg så mye. Jeg dauer ikke lengre av frykt, men har det helt ok. Hadde dratt til legen hvis jeg var deg :) 

Anonymkode: 3a3ae...6df

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, vi har jo reiseforsikring. Tenkte ikke på at en sykdom kan være godkjent grunn til kansellering der! Trodde man måtte ha betalt for refunderbare billetter.

TS

Du må ha en avbestillingsforsikring om du skal kunne få rfefundert mot legeerklæring. Men hjelper ikke med å si og skrive pga flyskrekk, det er ikke bare "fake"så får du det refundert. Og hva med ungene dine om du velger å ikke dra ? Det er faktisk en faktor du bør tenke på. Det er ikke det samme som at du har avbest om du har reiseforsikring, det er 2 forskjellige ting. Hvilken  type reise er det ? Og hvordan har du betalt reisen. Det er det du må sjekke om det da inkluderer en avbest.forsikring

Anonymkode: c19e1...d00

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått vival fra legen. Det har hjulpet meg så mye. Jeg dauer ikke lengre av frykt, men har det helt ok. Hadde dratt til legen hvis jeg var deg :) 

Åh beklager, så ikke at du posten om at du har forsøkt det tidligere. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror at det eneste valget du har er å legge billettene ut for salg. Enkleste måten å bli kvitt de og da får du igjen noe om ikke annet. 

Anonymkode: 28372...f97

Det er ikke alle flybilletter hos alle flyselskap du kan endre navn på , så det er ikke så enkelt som du skriver her

Anonymkode: c19e1...d00

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...