share123 Skrevet 1. august 2019 #1 Skrevet 1. august 2019 nå får jeg en ny saksbehandler 4man, e det normalt de bytter så mange? begynne å lure om eg får alle ansatte i barneverntjenesten i stavanger haha som saksbehandlere, ikke det kjekkeste når det kommer ny etter ny som for se alle dine personlige opplysninger.. og prøve seg på ditt å dattn, noen flere her som har opplevd det samme?
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #2 Skrevet 1. august 2019 Du burde kanskje redigere vekk hvilket sted det er snakk om, for ellers kan du være veldig gjenkjennelig om de rette leser dette! Anonymkode: 61a57...390 4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #3 Skrevet 1. august 2019 Det er ganske vanlig å måtte bytte saksbehandler med jevne mellomrom. Noen går ut i svangerskapspermisjon, andre blir sykemeldte, noen får for tøffe saker og må gi fra seg en eller flere familier selv om de ikke ønsker det.. Andre bytter jobb fordi det blir for tøft å jobbe i barneverntjenesten. Mange grunner, men at det er kjipt å stadig måtte forholde seg til nye mennesker, det skjønner jeg godt! Blir lite kontinuitet på den måten, og mer utrygt for både foreldre og barn. Hos oss er det til og med slik at man bytter kontaktperson alt etter hvor gammelt barnet er. F.eks. at barnet kan ha hatt en saksbehandler i 2 år, men når det skal begynne på skolen så tar "mellomteamet" over. Det er litt på jordet synes jeg.. Anonymkode: d323d...947 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #4 Skrevet 1. august 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du burde kanskje redigere vekk hvilket sted det er snakk om, for ellers kan du være veldig gjenkjennelig om de rette leser dette! Anonymkode: 61a57...390 Hvis noen av de ansatte bruker fritiden sin her, så kjenner de nok igjen dama uansett tror jeg. Måten å uttrykke seg på slår ikke feil. Anonymkode: f099a...9b4 6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #5 Skrevet 2. august 2019 Det vitner jo om hvor krevende det må være å jobbe i barnevernet hvis det er så mange utskiftninger. Anonymkode: b2b93...c96 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #6 Skrevet 2. august 2019 Det med sbh-bytte er sammensatt. Som nevnt over er det naturlige utskiftninger i forbindelse med permisjoner og sykemeldinger. Det er også slik at en jobb i barnevernet ikke er for alle, og en hel del av de som begynner er i 20-årene og finner ut at det er for tøft. De som har vært i gamet en stund kan bli utbrent og overarbeidet. Det er også sunt å skifte oppgaver innad, slik at man vokser som person og holder seg oppdatert og skjerpet på faget. Jeg har jobbet 7 år i barnevernet, og de to siste årene har ledelsen vært så dårlig at jeg er utslitt. Ikke bare er jobben krevende, men internt er det mye rot og kaos. Det blir en ekstrabelastning. Lønnen er også på det jevne ganske lav, som gjør at man fort blir fristet til å bytte beite når man lett kan gå opp 40-100k ved å forlate det kommunale barnevernet. Jeg bruker å oppfordre familiene mine til å gi tilbakemelding til lederen min når det er noe, enten ved meg eller systemet vårt. For uten tilbakemelding kan man ikke forbedre det som ikke fungerer. For eksempel at man er lei av å bytte sbh, og at man synes 4 stk er for mange på den tiden man har hatt kontakt. Det er krevende å utlevere seg selv gang på gang, spesielt om overlappen mellom sbh ikke er god nok, eller enda verre, den har ikke funnet sted. Jeg bruker å si til mine "tusen takk for at du deler så fritt fra livet ditt og gir meg en innblikk, for det er du som er ekspert på eget liv, jeg er her bare for å hjelpe der det trengs og være en støtte for deg og familien din". Eller "jeg forstår det kan være frustrerende å møte enda en ny sbh, beklager det ble slik, jeg har forsøkt å sette meg inn i situasjonen deres når før møtet, slik jeg forstår det så_____________, stemmer dette?" Håper du har fått en ok sbh som du føler kjemi med og kan bygge tillit til ❤️ Lykke til! Anonymkode: 54cf9...382 4
Edie Skrevet 2. august 2019 #7 Skrevet 2. august 2019 Ryddet for brukerangrep og brukerdebatt. Edie, adm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå