Gå til innhold

Syn - Optiker eller fastlege?

Fremhevede innlegg

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke sikkert hun må vente så lenge. Optikere skriver en hastegrad på henvisningen. Vi kan også henvise direkte på timen til både sykehus og øyelege hvis det er akutt. Jeg har selv sendt pasienter i taxi til øyeavdelingen hvor de har blitt tatt rett inn på operasjon ( netthinneløsning). Hun må neppe vente i 2 mnd nå. 

Anonymkode: 3ca6e...bcf

Har ikke sagt hun må vente i 2 måneder, men hun må være forberedt på at det kan ta litt tid. Ikke sikkert hun får time på dagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ryddet for brukerdebatt og svar til dette.

Edie, adm.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes også det er rart at Ts har en såpass laidback holdning til dette, at det ikke er tegn til panikk (men på den annen side, da hadde hun tatt tak i dette for lenge siden). Å sakte men sikkert bli blind uten å bry seg nevneverdig ER merkelig. 

Når det er sagt, håper du får time til øyelege veldig raskt, og at det viser seg å være noe ufarlig (uten at jeg vet hva det kunne vise seg å være)

Anonymkode: 33fd7...5d7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes også det er rart at Ts har en såpass laidback holdning til dette, at det ikke er tegn til panikk (men på den annen side, da hadde hun tatt tak i dette for lenge siden). Å sakte men sikkert bli blind uten å bry seg nevneverdig ER merkelig. 

Når det er sagt, håper du får time til øyelege veldig raskt, og at det viser seg å være noe ufarlig (uten at jeg vet hva det kunne vise seg å være)

Stor forskjell å ha en laidback holdning når jeg skriver på et nettforum (spesielt kvinneguiden), og ellers i livet - hadde jeg gitt uttrykk for panikk eller bekymring her så hadde jeg fått vesentlig flere stygge kommentarer. ;) 

Anonymkode: e788e...cc6

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stor forskjell å ha en laidback holdning når jeg skriver på et nettforum (spesielt kvinneguiden), og ellers i livet - hadde jeg gitt uttrykk for panikk eller bekymring her så hadde jeg fått vesentlig flere stygge kommentarer. ;) 

I det tilfellet her tror jeg ikke det, fordi det er såpass alvorlig. Akkurat når det gjelder synstap tror jeg ingen ville syntes du overdramatiserte. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I det tilfellet her tror jeg ikke det, fordi det er såpass alvorlig. Akkurat når det gjelder synstap tror jeg ingen ville syntes du overdramatiserte. 

Jeg har sett tråder på diverse forum der folk har fått diagnoser som fører til død, fortalt om det, og så fått en haug kommentarer om at de overdramatiserer og kun er ute etter sympati etc. 

Skal også nevnes at jeg absolutt ikke har fått noe beskjed om at det er alvorlig, eller at det er noen fare for at jeg kan bli blind - tenkte å vente til jeg har vært hos øyelege før jeg eventuelt kan få panikk. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sett tråder på diverse forum der folk har fått diagnoser som fører til død, fortalt om det, og så fått en haug kommentarer om at de overdramatiserer og kun er ute etter sympati etc. 

Skal også nevnes at jeg absolutt ikke har fått noe beskjed om at det er alvorlig, eller at det er noen fare for at jeg kan bli blind - tenkte å vente til jeg har vært hos øyelege før jeg eventuelt kan få panikk. 

Nevnte optikeren noe om hvor godt du så? Bortsett fra det med sidesynet? Var det noen endringer på styrken? 

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hva sa optikeren da?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

6 timer siden, smalls skrev:

Men hva sa optikeren da?

Resten av synes så normalt ut (fremdeles samme styrke, som ikke er spesielt mye, som jeg hadde sist), og netthinne+trykktest så normalt ut, og dette gjorde bare optikeren mer stresset. Tror jeg sa noe ala "Satser på at det ikke er noe alvorlig da." og fikk tilbake "ehh.. ehh.. kan ikke love noe.", og hun ringte øyelege og spurte om de hadde tid til å ta meg imot enten samme dag eller over helgen, men såvidt jeg skjønte så hadde de litt sprengt kapasitet og kunne ikke ta meg imot på vakt, så de skulle ringe meg opp igjen.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Resten av synes så normalt ut (fremdeles samme styrke, som ikke er spesielt mye, som jeg hadde sist), og netthinne+trykktest så normalt ut, og dette gjorde bare optikeren mer stresset. Tror jeg sa noe ala "Satser på at det ikke er noe alvorlig da." og fikk tilbake "ehh.. ehh.. kan ikke love noe.", og hun ringte øyelege og spurte om de hadde tid til å ta meg imot enten samme dag eller over helgen, men såvidt jeg skjønte så hadde de litt sprengt kapasitet og kunne ikke ta meg imot på vakt, så de skulle ringe meg opp igjen.

Håper du får time kjapt, så du får svar. Kjedelig å gå og gruble på slikt. 

Håper du oppdaterer etter at du har vært hos øyelege 😊 

• Liker 2
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Virker merkelig. Sprengt kapasitet hos øyeleger er tildels vanlig hvis det er offentlig øyelege det er snakk om, men akutt er akutt - og da bør du få time i løpet av få dager

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, Millimani skrev:

Virker merkelig. Sprengt kapasitet hos øyeleger er tildels vanlig hvis det er offentlig øyelege det er snakk om, men akutt er akutt - og da bør du få time i løpet av få dager

Men dette er da virkelig ikke akutt (håper jeg!), synes mitt har blitt gradvis verre over lang tid. Får se om de eventuelt ringer meg til uka :) 

AnonymBruker
Skrevet

Du virker veldig unnvikende når det gjelder å ta tak i egen helse. Litt viktig å være obs på i fremtiden. 

Anonymkode: c71da...882

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men dette er da virkelig ikke akutt (håper jeg!), synes mitt har blitt gradvis verre over lang tid. Får se om de eventuelt ringer meg til uka :) 

Om det er akutt eller ikke er vel et definisjonsspørsmål. Det synet du har mistet kommer kanskje aldri tilbake, og hver dag mister du kanskje litt mer. 

• Liker 2
Skrevet
On 8/4/2019 at 8:16 PM, AnonymBruker said:

Nei, du må bare fortsette å ringe og mase. Ikke skyld på at de kan bli lei av at du ringer. Det kan de ikke bli, de har en jobb å gjøre. Om du så må grine for dem i telefonen

AnonymBruker
Skrevet

Noe nytt Ts?

Skrevet
På 8.8.2019 den 19.24, AnonymBruker skrev:

Noe nytt Ts?

Fått øyelegetime om et par uker :)

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fått øyelegetime om et par uker :)

Det går da ikke an? Du må jo ha time på mandag! Ikke om et par uker!

Anonymkode: 6cd07...9e9

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det går da ikke an? Du må jo ha time på mandag! Ikke om et par uker!

#helsevesenet

Er ikke akkurat så mye jeg får gjort med det, erfaringmessig (med andre spesialisthenvisninger) så pleier å ringe og grine bare å medføre enda lenger ventetid.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

#helsevesenet

Er ikke akkurat så mye jeg får gjort med det, erfaringmessig (med andre spesialisthenvisninger) så pleier å ringe og grine bare å medføre enda lenger ventetid.

Men ring og sett deg på møt-på-kort-varsel-listen da, så har du iallfall en mulighet til å komme til litt før!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...