Gå til innhold

Korsbåndsskade, hjelp!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen andre her som har røket BAKRE korsbånd før? Ble du operert, eller ble det kun opptrening? Hvor lang tid tok det før du ble bra? Jeg røk bakre korsbånd for tre uker siden, og har brukt hele ferien min så langt på å sitte stille. (Jeg fikk diagnosen idag, og skal inn til ortoped til uka, men skjønte igrunn med en gang at noe hadde røket...) For noen som er vant til å være i aktivitet hele tiden, så har dette vært utrolig kjedelig. Bare tanken på å ha det sånn i flere uker/måneder til, er uholdbart. Dessuten skal jeg egentlig tilbake i jobb til uken, men det er uaktuelt da jeg har en jobb hvor jeg går opp mot 15 tusen skritt om dagen.. :(

Jeg får oppfølging av fysio, men vil gjerne høre andres erfaringer og evt. tips og råd. (Jeg vil jo selvfølgelig først og fremst høre på fysio og lege, men føler meg fortsatt litt rådløs når jeg ikke aner hvor lang ting vil ta.) :( 

Anonymkode: 102c0...db3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan bare svare for fremre korsbånd. Men jeg jobbet fra dagen etter skaden, dog haltende. Tok ca tre uker før jeg begynte å trene smått med øvelser hjemme og lett sykling. Pga alder osv så ble det operasjon på meg. Brukte ca to mnd på opptrening før operasjonen, da var beinet fult brukbart. Etter operasjon tok det ni mnd å komme tilbake der det skal være. 

Tre år etter operasjon nå, og beinet må vedlikehold trenes. Ellers merker jeg lite til at det har vært skadet 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...