Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er 34 år og har lyst å ta et deltidsstudier ved fagskolen i kommunen. Er det kun 18-19 åringer her? Har ingen erfaring med fagskole selv så tar gjerne imot tips og råd fra noen som har gått på fagskole 

Anonymkode: c0514...cf6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Før jeg svarer, må jeg spørre hva er fagskole ?

Anonymkode: 3554a...889

Skrevet

Man er aldri for gammel til utdanning!

Jeg har tatt bachelor fra jeg var 28-31. Tok så videreutdanning i fjor, da var jeg 33. I begge kull var det mange som var mye eldre enn meg!

Jeg føler meg ikke ferdig med å fylle på kunnskap enda, og husker at noe av det siste en lærer på grunnutdanningen sa var at hvis man følte man stod litt fast eller gikk lei; ta mer utdanning! Hopp på en videreutdanning, få inspirasjon!

Nå er jeg med i et fagråd på en fagskole. Vet at flere av de nye studentene er godt voksne. Dette er fagskole for helsefagarbeidere. Jeg er sykepleier selv. 

Broren min på 22 år tar fagskole i noe bygg-greier nå. Hans klassekamerater er jevnt over eldre, midt i 30 årene mange av dem. 

Så jeg sier bare; kjør på! Følg drømmen 🙂 Fagskole er et flott tilbud og mulighet for videreutvikling etter en fagutdannelse. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Ripse skrev:

Man er aldri for gammel til utdanning!

Jeg har tatt bachelor fra jeg var 28-31. Tok så videreutdanning i fjor, da var jeg 33. I begge kull var det mange som var mye eldre enn meg!

Jeg føler meg ikke ferdig med å fylle på kunnskap enda, og husker at noe av det siste en lærer på grunnutdanningen sa var at hvis man følte man stod litt fast eller gikk lei; ta mer utdanning! Hopp på en videreutdanning, få inspirasjon!

Nå er jeg med i et fagråd på en fagskole. Vet at flere av de nye studentene er godt voksne. Dette er fagskole for helsefagarbeidere. Jeg er sykepleier selv. 

Broren min på 22 år tar fagskole i noe bygg-greier nå. Hans klassekamerater er jevnt over eldre, midt i 30 årene mange av dem. 

Så jeg sier bare; kjør på! Følg drømmen 🙂 Fagskole er et flott tilbud og mulighet for videreutvikling etter en fagutdannelse. 

Takk for svar 😊

Skrevet

Vi kan jo ikke vite om det bare er 18-19 åringer der, når du ikke forteller hva slags fagskole det dreier seg om, og hvor den er.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg nærmer meg 40 og starter på min første bachelor nå i høst. :) Må si meg enig med Ripse :) Aldri for gammel. 

Anonymkode: 26b30...749

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Knirke skrev:

Vi kan jo ikke vite om det bare er 18-19 åringer der, når du ikke forteller hva slags fagskole det dreier seg om, og hvor den er.

Det er innen helse. Jeg lurer på generelt grunnlag om fagskole er noe man tar rett etter vdg.skole. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er 34 år og har lyst å ta et deltidsstudier ved fagskolen i kommunen. Er det kun 18-19 åringer her? Har ingen erfaring med fagskole selv så tar gjerne imot tips og råd fra noen som har gått på fagskole 

Jeg var 40 da jeg begynte på bachelor, 39 da jeg tok et år på fagskole. man blir aldri for gammel

Anonymkode: 57e4e...1be

Skrevet

Jeg går på fagskole, er 33 og en av de yngste. Kjør på 😀👍 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg gikk på teknisk fagskole gikk jeg i klassen med to over femti og fire over førti ☺️ Vi var 18 i klassen.

Anonymkode: 180f5...a65

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar😊😊😊

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke for gammel. Har kolleger som tar fagskoleutdanning nå, og de er passert 30 hele gjengen. 

Anonymkode: 35cb8...cbd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke. Fleste av mine medstudenter var 40 +

Anonymkode: b751c...9e7

AnonymBruker
Skrevet

Du er aldri for gammel til å ta utdanning!

Anonymkode: ce4b0...f27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...