Gå til innhold

Hjelp til brudens tale. Kan jeg ha dette med?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg holder på å skrive tale til bryllupet. Det blir mye takking i talen min, takke gjestene, takke foreldre, takke venner og annen familie. Så for å avslutte med masse fine ord om min fremtidige mann.

Jeg lurer på om jeg skal "sprite opp" talen min og starte hele talen med teksten under - for så å komme til takke-biten.

Er denne teksten innafor eller utafor å si? Hva tenker du?

"Kort tid etter at brudgommen og jeg hadde blitt samboere, var det en gang jeg ble lettere irritert på han da jeg hadde satt meg på do og oppdaget at det var tomt for papir på toalettrullen. Han burde jo ha skiftet den ut siden han brukte det SISTE flaket.
Så da innførte vi husregelen at sistemann som bruker papiret må også skifte til ny toalettrull. Noe som fungerte - i en kort stund.

For da lærte vi at vi hadde TO forskjellige syn på hva et ”flak” var. For ifølge brudgommen så kunne et ”flak” like så gjerne vært en papirbit på én cm i lengde som sto og balanserte på toppen av toalettrullen. "

Anonymkode: 8cb76...097

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Morsomt poeng, men ville ikke begynt med det. Kanskje hatt en veldig forkortet versjon hvis man skal snakke om at man er sammen tross flere (morsomme) ulikheter 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tja, jeg synes ikke dette var morsomt, men hver sin smak. 

Anonymkode: 0319f...2f2

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Det må i såfall forkortes veldig! Morsomme poeng skal være nettopp poeng, ikke noe man må forklare først. Og du må være mer muntlig! En tale fremføres muntlig, skriv som om du er i en samtale, ikke som at du SKRIVER, om du skjønner :) 

Feks. kan du si noe sånt som "Man sier jo at forskjeller tiltrekker hverandre. Feks har vi vidt forskjellige definisjoner på når siste flaket på dopapiret er brukt, og rullen dermed må byttes så det er papir til nestemann. Jeg bytter jo når det er minst et flak igjen, Robert derimot, er så snill at han etterlater en siiiiste, slappe, halvrevne centimeter til meg ... 

Anonymkode: 1e286...f18

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Syns ikke det er morsomt. Er det noen lignende tilfeller der dobesøk ikke nevnes?

Men hva er poenget til slutt? At dere er så ulike, liksom? Eller at han er dum og ikke så logisk?

Anonymkode: 0fe38...499

• Liker 1
Skrevet

Syns heller ikke det var morsomt, men fint å ta med historier og gjerne påpeke hvor forskjellige dere er.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det brudens tale til brudgom? Får ikke helt med meg hvem du skal holde tale til siden du skal takke så mange forskjellige. Mener ikke å være stygg mot deg, men hvis det er til din kommende mann, er det da ikke vanlig lenger å "snakke" til han og takk bare hans foreldre? Har ikke vært i bryllup på over 20 år pluss, så jeg er nok litt utdatert. Sånn var det i gamle dager hvis bruden i det hele tatt holdt tale.

Anonymkode: 9d047...124

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg syntes ikke det var morsomt. Synes egentlig også det er litt for uformelt å snakke om dobesøk i en bryllupstale. Tror jeg hadde blitt litt brydd som gjest og lurt på hva som kommer nå 🙈

Anonymkode: e0a86...d95

• Liker 8
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det brudens tale til brudgom? Får ikke helt med meg hvem du skal holde tale til siden du skal takke så mange forskjellige. Mener ikke å være stygg mot deg, men hvis det er til din kommende mann, er det da ikke vanlig lenger å "snakke" til han og takk bare hans foreldre? Har ikke vært i bryllup på over 20 år pluss, så jeg er nok litt utdatert. Sånn var det i gamle dager hvis bruden i det hele tatt holdt tale.

Anonymkode: 9d047...124

Vel, i de fleste bryllup jeg er i takker bruden mange.

Hvis jeg noen gang gifter meg, ser jeg på det som en mulighet til å feire kjærligheten så klart, men IKKE MINST en god anledning til å gjøre stas på de menneskene jeg er så glad i, ved 0 strø godord og takk til dem. Hadde selvfølgelig viet mesteparten av talen til min kommende mann...

TS: det høres ut som en litt merkelig start, for å være ærlig. Kunne til nød vært brukt litt uti talen. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Oppfatter det ikke som en morsom historie men som en klage på brudgommen 

Anonymkode: c823a...754

• Liker 2
Skrevet

Nei, ikke morsomt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man fremsnakker mannen sin, ikke omvendt. Dessuten er dohumor lite passende i bryllup. 

Anonymkode: fb059...4fa

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg gifta meg sto brudgommen og la ut om hvor dårlig jeg var til å lage mat i talen sin. Det var et forsøk på humor, men det var ikke morsomt og flere reagerte på det. Det var såklart ikke derfor, men vi er heldigvis ikke gift i dag.

Anonymkode: 3f0e4...93d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...