AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #1 Skrevet 1. august 2019 Har begynt på periodisk faste (16:8), og synes det går forbausende fint. Er bare på tredje dagen, så det kan forandre seg såklart... Moen som kan fortelle om sine erfaringer med PF? Hvor mye gikk du ned? Hvor fort? Osv Anonymkode: aa9ce...e88
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #2 Skrevet 1. august 2019 20 kg på 2år. Mest det første året. Faster 24 timer av og til. Kun vann. Kuttet også ut sukker-tilbehør, brus og godteri. Mer fiber og generelt sett mindre ferdigmat. Føles godt. Anonymkode: ed042...dbc 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #3 Skrevet 1. august 2019 Begynte med 5:2 for 2 uker siden. Har allerede gått ned og føler meg fantastisk :). Anonymkode: 864f8...f58
Skilpadden Skrevet 1. august 2019 #4 Skrevet 1. august 2019 17 minutter siden, AnonymBruker said: 20 kg på 2år. Mest det første året. Faster 24 timer av og til. Kun vann. Kuttet også ut sukker-tilbehør, brus og godteri. Mer fiber og generelt sett mindre ferdigmat. Føles godt. Anonymkode: ed042...dbc Hvor lang tid tok det før du gikk ned? Vurderer IF jeg også, men er usikker på hva ´´grensa´´er for å gå ned i vekt.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #5 Skrevet 1. august 2019 33 minutter siden, Skilpadden said: Hvor lang tid tok det før du gikk ned? Vurderer IF jeg også, men er usikker på hva ´´grensa´´er for å gå ned i vekt. Gikk raskt. Drikk godt med vann. Spis allsidig. Jeg spiser ingen magre produkter. Helmelk og masser av olivenolje. RIktig fett i riktig mengde holder deg mett lenger. Drikker også mye vann. Anonymkode: ed042...dbc
Skilpadden Skrevet 1. august 2019 #6 Skrevet 1. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Gikk raskt. Drikk godt med vann. Spis allsidig. Jeg spiser ingen magre produkter. Helmelk og masser av olivenolje. RIktig fett i riktig mengde holder deg mett lenger. Drikker også mye vann. Anonymkode: ed042...dbc Hva gjør du for å holde ut fastetimene? Jeg sprekker fort pga hodepine og lav energi. Men har SÅ lyst. Hvor lenge er spievinduet ditt?
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #7 Skrevet 1. august 2019 Dere som driver med periodisk faste - tracker dere kalorier i spisevinduet? For jeg kunne fint klart å dytte i meg tusenvis av kals på et par timer 😂 Anonymkode: f5d33...216 4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #8 Skrevet 1. august 2019 34 minutter siden, Skilpadden said: Hva gjør du for å holde ut fastetimene? Jeg sprekker fort pga hodepine og lav energi. Men har SÅ lyst. Hvor lenge er spievinduet ditt? For meg er det ikke noe å holde ut. Jeg føler ingen sult og har ingen andre symptomer. Tar et par uker å komme i rytmen, men når den er på plass så er det bare en oppside, for meg. Anonymkode: ed042...dbc
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #9 Skrevet 1. august 2019 Men 16:8.. vurderte den jeg også, men jobber ca 07-17. Jeg har ikke anledning til å spise middag på jobb. Kan det være hensiktsmessig for meg å ta feks 18:10 istedet? Da kan jeg spise lunsj på jobb samt middag hjemme.. ? Eller hvordan løser folk dette? Anonymkode: 59d4a...d01
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #10 Skrevet 1. august 2019 17 minutter siden, AnonymBruker said: Men 16:8.. vurderte den jeg også, men jobber ca 07-17. Jeg har ikke anledning til å spise middag på jobb. Kan det være hensiktsmessig for meg å ta feks 18:10 istedet? Da kan jeg spise lunsj på jobb samt middag hjemme.. ? Eller hvordan løser folk dette? Anonymkode: 59d4a...d01 Vi snakker om et 24 timers vindu totalt. Dersom du spiser lunsj kl 11 og middag kl 18:00, så faller det innafor et 8 timers vindu. Anonymkode: ed042...dbc 1
*Lila* Skrevet 2. august 2019 #11 Skrevet 2. august 2019 8 timer siden, Skilpadden skrev: Hva gjør du for å holde ut fastetimene? Jeg sprekker fort pga hodepine og lav energi. Men har SÅ lyst. Hvor lenge er spievinduet ditt? Jeg har testet litt i sommer, og min erfaring er at jeg sliter med sult hvis jeg har spist dårlig dagen før, eller til siste måltid. Mye karbohydrater, særlig sukker, gjør at jeg ikke holder ut uten å bli sulten. Får særlig søtsug, blir vanskelig å holde seg unna kaker og godt! Når jeg derimot spiser mye bra fett (målet er å gå helt lavkarbo) kan jeg bryte en 24 t faste uten å være sulten. Fasting bør altså kombineres med et sunt kosthold med lite/null sukker. Jeg har virkelig merket hvorfor! Har prøvd 16:8/18:6 og 24 t. Trives godt med å bytte på disse to. Har lyst til å prøve en lengre periode snart, minst 3 dager😊
AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #12 Skrevet 2. august 2019 9 timer siden, Skilpadden skrev: Hva gjør du for å holde ut fastetimene? Jeg sprekker fort pga hodepine og lav energi. Men har SÅ lyst. Hvor lenge er spievinduet ditt? Periodisk faste bør nok kombineres med lavkarbo, ellers blir det veldig vanskelig. På lavklarbo spiser man jo en del fett som er veldig mettende, og man føler lite eller ingen sult. Anonymkode: b103f...8f3
AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #13 Skrevet 2. august 2019 Jeg trives best med første måltid 11 og siste 19. Anbefaler en app som heter LIFE fasting tracker fra LiveOmic😊. Spennende med autophagy, som vil si at kroppen spiser sine gamle og svake celler og produserer nye. Anonymkode: 09a60...398
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå