AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #1 Skrevet 1. august 2019 Første året var grusomt når det kom til søvn. Men så ble det gradvis bedre, og de siste 10 månedene har hun sovet ganske greit. Sovnet på alt fra 5 min til 1,5 time, men hun lager heldigvis aldri noe nummer utav leggetid. Hun bare ligger i sengen og klarer ikke sove. Men nå etter ferien har ting blitt litt verre. Nå bruker jeg minst en time på å legge henne, og uansett når jeg starter leggingen, så sovner hun ikke før 21, noen ganger ikke før nærmere 22!! Hun våkner 0-2 ganger om natta, men våkner for dagen mellom 6 og 7 (en sjelden gang kan hun sove til 8). Hun har ikke sovet på dag hjemme de siste 10 månedene, men i barnehagen. Vi får henne ikke til å sove på dag hjemme, selv om hun trenger det. Nå etter 3 uker ferie har hun ikke sovet noe som helst på dag, og hun har vært veldig grinete og trøtt hver dag. Uheldigvis har hun heller ikke sovet på dag disse to ukene hun nå har begynt i barnehagen igjen, og det merkes. Hun er svært grinete, og tydelig overtrøtt. Hun sier selv hun er trøtt, og uansett hva vi gjør (slapper av hjemme, triller tur, kjører bil) så sovner hun ikke. Når det er leggetid er hun plutselig ikke trøtt lenger, og holder det gående til 21-22 🤯 vil dette gå seg til etterhvert som hverdagen starter igjen for fullt, eller er det noe jeg bør gjøre? Helt utrolig slitsomt. Har en baby som sover dårlig i tillegg. Så nå er jeg desperat etter tips og råd Anonymkode: 3ed83...94e
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #2 Skrevet 1. august 2019 Plages hun i varmen? Blir det lyst tidlig der hun sover? Hos oss har fast kveldsbad og lystette gardiner vært gull. Anonymkode: 1c3a5...ade
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #3 Skrevet 1. august 2019 Sliter med samme greia her også med toåringen, bortsett fra det med dagshvilen. Forstår det slik at det er vanlig i den alderen, men ønsker også gjerne tips og råd. Anonymkode: ba636...01f
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #4 Skrevet 1. august 2019 Har du prøvd å legge henne litt tidligere? De gangene jeg legger toåringen her nærmere 20 blir der fullstendig krise. Da er hun så overtrøtt at ingenting nytter. Legges hun mellom 18.30 og 19.15 ca, er det noe helt annet. Hun sover til ca 8 om morgenen da, og har nå de siste to ukene nektet å sove på dagen (så det blir spennende å se hvordan det blir når bhg starter neste uke). Anonymkode: 4635c...d9c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå