AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #1 Skrevet 1. august 2019 Får opp link til å betale frakten. Men linken ser så suspekt ut! Bør jeg være skeptisk eller kan dette stemme? Legger ved bilder i tillegg så virker den nettadressen så rar.. healthybuddy? Noen som har fått lignende meldinger? Anonymkode: e75db...dfa
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #2 Skrevet 1. august 2019 Nei. Ikke legit. Anonymkode: 5aa28...b72 17
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #3 Skrevet 1. august 2019 Ikke gi fra deg noen opplysninger! Det der er garantert svindel. Slett mailen du. Anonymkode: bbe1b...f81 9
atropos Skrevet 1. august 2019 #4 Skrevet 1. august 2019 Det er spam. Mange som har fått lignende nå. 6
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #5 Skrevet 1. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei. Ikke legit. Anonymkode: 5aa28...b72 Takk for svar.. i tillegg får jeg ikke opp noen treff på det telefonnummeret som sendte SMS.. skal jeg kontakte nettbutikken jeg bestilte pakken min fra? Anonymkode: e75db...dfa
Faria Skrevet 1. august 2019 #8 Skrevet 1. august 2019 Meld fra til dyrekassen at noen misbruker navnet dems 9
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #9 Skrevet 1. august 2019 Men hvordan kan de som sender ut slik spam, vite at akkurat DU har bestilt noe fra en bestemt nettbutikk? Anonymkode: 8be71...ad0 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #10 Skrevet 1. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men hvordan kan de som sender ut slik spam, vite at akkurat DU har bestilt noe fra en bestemt nettbutikk? Anonymkode: 8be71...ad0 Det er jo litt rart ja. De skriver til og med "Hei 'Navnet mitt'" i smsene. Jeg har sendt Dyrekassen en melding. Ts Anonymkode: e75db...dfa
stan Skrevet 1. august 2019 #11 Skrevet 1. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er jo litt rart ja. De skriver til og med "Hei 'Navnet mitt'" i smsene. Jeg har sendt Dyrekassen en melding. Ts Anonymkode: e75db...dfa Det kan jo være utro tjenere flere steder som prøver å tjene litt ekstra. 2
Gjest Mass Skrevet 1. august 2019 #12 Skrevet 1. august 2019 Nei, ikke betal. Bare tull. Men har du faktisk bestilt noe på en lignende butikk?
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #13 Skrevet 1. august 2019 1 minutt siden, Mass skrev: Nei, ikke betal. Bare tull. Men har du faktisk bestilt noe på en lignende butikk? Jeg er kunde hos Dyrekassen og mottar dyremat fast annenhver måned Anonymkode: e75db...dfa
Gjest Mass Skrevet 1. august 2019 #14 Skrevet 1. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er kunde hos Dyrekassen og mottar dyremat fast annenhver måned Anonymkode: e75db...dfa Men får du ikke en fast faktura fra dem også da? Viss noe unormalt skjer i en normal rytme så er det jo i slike tilfeller som dette bare noen et eller annet sted som prøver seg på svindel. Selv bare sletter og blokker jeg alt av mailer og utenlandske numre med humbug.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #15 Skrevet 1. august 2019 1 minutt siden, Mass skrev: Men får du ikke en fast faktura fra dem også da? Viss noe unormalt skjer i en normal rytme så er det jo i slike tilfeller som dette bare noen et eller annet sted som prøver seg på svindel. Selv bare sletter og blokker jeg alt av mailer og utenlandske numre med humbug. Joda får faktura sammen med sendingen. Ble bare så usikker for det nærmer seg ny sending og den første linken virket litt mer seriøs Anonymkode: e75db...dfa
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #16 Skrevet 4. august 2019 På Thursday, August 01, 2019 den 18.22, AnonymBruker skrev: Joda får faktura sammen med sendingen. Ble bare så usikker for det nærmer seg ny sending og den første linken virket litt mer seriøs Anonymkode: e75db...dfa Har du hatt noe mer kontakt med selve nettbutikken her?? Anonymkode: 8be71...ad0
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #17 Skrevet 4. august 2019 Det står ingenting om Dyrekassen i tekstmeldingen du har mottatt, du bare tror det er derifra fordi du forventer en sending fra de. Det er bare svindel, mannen min fikk noe lignende her om dagen. Han hadde ikke bestilt noe 😂 Anonymkode: 48f14...b3f 8
Fjaselina Skrevet 4. august 2019 #18 Skrevet 4. august 2019 Eg fekk ein liknande sms. Eg oppfatta det som svindelforsøk. Men eg forstår ikkje det øverste bildet, er det den sida du får opp når du klikker på linken i sms-en? Det har jo ingenting med dyrekassen å gjere? 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #19 Skrevet 5. august 2019 Sjekk her: https://www.dinside.no/okonomi/politiet-advarer-mot-ny-svindel-sms/71440220 Ren svindel. Anonymkode: d21fe...180
nomore82 Skrevet 5. august 2019 #20 Skrevet 5. august 2019 Det står ingenting i disse meldingene om at det er fra Dyrekassen. Hvorfor tror du den kommer derifra? 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå