Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest MrsL
Skrevet

TV 2 setter reality-regler over norsk lov

Reality-deltagere må finne seg i at visse bestemmelser i norsk lov skyves til side under konkurransen. Prosjektleder Arild Brubak i TV2 har nå svart de utstemte «Fagerstrand»-deltagerne som har varslet søksmål mot TV-kanalen.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har ikke sett fem minutter en gang på Fagerstrand, men er ikke dette litt latterlig......

Folk må jo regne med at ikke alle kan vinne. Er dette bare sure miner fra folk som hevner seg fordi de ikke vant?

Gjest Melk
Skrevet
TV 2 setter reality-regler over norsk lov

Dette er jo en påstand fra de snurte, ikke nødvendigvis en sannhet.

Som TV2-mannen sier; regler gjelder ulikt i ulike sammenhenger.

Driver man med karate, må man tåle å få et spark i ny og ne, det må man ikke om man går fredelig på gaten. Driver man med boksing må man tåle slag, det trenger ikke vi andre å finne oss avv med.

Dette er ikke fordi det er hevet over loven, det er slik loven tolkes.

Driver man med Reality må man nok finne seg i juging og luring, bytte av allianser og troløshet.

Hever TV2 seg over loven om man er enig i en slik tolkning? Det synes ikke jeg.

Gjest gjest1
Skrevet

Bra sagt Melk. :)

Jeg synes uansett at dette søksmålet er rimelig drøyt.

En har meldt seg på ett reality show vel vitende om hva det innebærer. Allianser blir laget, avtaler inngått og brutt og endel skitne triks må en også regne med.

Å komme å sutre i ettertid fordi noen har gjort dette blir tåpelig. Jeg skjønner at det må være surt nå i ettertid å sitte å se på at en blir lurt, men slik er spillet.

Jeg kan ikke komme på en reality serie hvor deltagerne selv stemmer ut hverandre hvor det ikke har foregått allianser osv. og hvor noen har blitt dolket i ryggen. Det sier jo seg selv at det ikke er mulig med avtaler om "blir du med oss så er du sikret finaleplass" osv.

Dette er ting de burde ha skjønt når de meldte seg på. Videre har de hatt mulighet til å stemme ut folk underveis, så da burde de jo ha stemt ut de aktuelle parene tidligere da. Helt uskyldig er det vel uansett ingen av deltagerne som er.

Når det er sagt så har jeg ikke sansen for Reidar og damen. Je synes ikke de fortjener å vinne.

Men å bli saksøkt? Nei, vettu hva. Det de har gjort er å spille spillet bedre enn enkelte andre.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg tviler på at deltagerne var klar over hvordan miljøet skulle bli. Fagerstrand skulle jo være en serie der par jobbet for å bygge et hus!!! Det har da vært lite fokus på husbygging. Jeg støtter Gjensidige som trakk seg fra sponsoravtalen. De ville i utgangspunktet profileres sammen med husbygging, men fikk altså nok av katteslagsmål og stygge intriger. Det holder jeg med dem i. Virkelig!

Men Reidar burde vært lukt ut tidlig, for ikke å ødelegge serien. Jeg og mange andre ble skuffet over utviklingen i programmet. Vi hadde lyst å se bygging i fellesskap, ikke nedbrytende jævelskap.

Takk for meg.

Gjest Violetta
Skrevet
Jeg tviler på at deltagerne var klar over hvordan miljøet skulle bli. Fagerstrand skulle jo være en serie der par jobbet for å bygge et hus!!! Det har da vært lite fokus på husbygging. Jeg støtter Gjensidige som trakk seg fra sponsoravtalen. De ville i utgangspunktet profileres sammen med husbygging, men fikk altså nok av katteslagsmål og stygge intriger. Det holder jeg med dem i. Virkelig!

Men Reidar burde vært lukt ut tidlig, for ikke å ødelegge serien. Jeg og mange andre ble skuffet over utviklingen i programmet. Vi hadde lyst å se bygging i fellesskap, ikke nedbrytende jævelskap.

Takk for meg.

Denne signerer jeg på.

Gjest Soon Mrs S
Skrevet

Denne signerer jeg på.

Meg også...

Klart skal man regne med div når man er med i et slikt program men det går en grense, og grensen for personvern er klart brutt i denne serien. Båndopptak av andres stemmer og for å ikke nevne manipulering av det.

Skrevet

Takk for meg.

Godt skrevet, gjest! Helt enig i dette! Det blir for latterlig. Spennede nå å se om det blir Edel og Kurt som får den andre plassen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...