Gå til innhold

29 år, får ikke sove sammen før vi er gift


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hatt denne evige konflikten gående med foreldrene siden tenårene. Jeg og samboer er sammen på 5. året, men får enda ikke sove sammen når vi er på besøk hos foreldrene mine. Min eldre bror får sove med sin kone, fordi de er gift. 

Vi vet ikke enda engang om vi ønsker å gifte oss, vi synes samboerskap fungerer godt for oss. 

Det har gått så langt at jeg tror ikke jeg orker å besøke foreldrene mine mer. Hvor gammeldagse går det an å bli, og hvor går grensen på stahet?

Hjelp!

Anonymkode: 6ead1...801

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det mest effektive midlet er å slutte å komme på besøk. Med et tydelig budskap om hvorfor. 

Har opplevd tilsvarende. Og det å se at hver ferie ble tilbragt med "svigers" gjorde at det urimelige foreldreparet endelig tok til fornuften. 

Anonymkode: 1bd84...ed3

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så nøye da? Hvor ofte sover dere der iløpet av et år liksom. Dere får heller sove sammen hjemme hos dere.

Anonymkode: 80438...076

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bare ikke dra på besøk da. "at dere ikke respektetet at vi er i familie og er et par som sover sammen, gjør at vi ikke føler oss velkommen. Si ifra om det endrer seg, så sees vi da"

Anonymkode: 20a96...61d

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg sluttet å sove der. Hva skjer om dere får barn? Skal dere ikke få sove på samme rom da heller? 

Anonymkode: c3be0...6f0

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det mest effektive midlet er å slutte å komme på besøk. Med et tydelig budskap om hvorfor. 

Har opplevd tilsvarende. Og det å se at hver ferie ble tilbragt med "svigers" gjorde at det urimelige foreldreparet endelig tok til fornuften. 

Anonymkode: 1bd84...ed3

Er det pga kultur at de satte de reglene? Eller veldig religiøse?

Anonymkode: 6ead1...801

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det pga kultur at de satte de reglene? Eller veldig religiøse?

Anonymkode: 6ead1...801

Nei, ingen religion. Dette er 15 år siden nå. Handlet kun om hva som var "vanlig" og "ventet". Vi visste et eventuelt giftermål ville ta mange år, da vi ville prioritere studier, utveksling, og noen år i arbeidslivet. Og som deg ikke så den store forskjellen på å være gift og ikke, og om vi noen gang kom til å gifte oss. Så med det forstod vi også at dersom vi aksepterte dette ville det være slik det var på hver ferie i mange, mange år. Og det ønsket vi ikke. 

Anonymkode: 1bd84...ed3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke brydd meg. Vi er på ferie nå. Har 2 rom pga mange barn 😁 ikke sovet sammen på 2 uker snart. Forstår at prinsippet er irriterende, men voksne klare vel å sove separat i andres hjem. Mulig de gjør det for å irritere dere også 🤪

Anonymkode: 01c6c...6b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det mest effektive midlet er å slutte å komme på besøk. Med et tydelig budskap om hvorfor. 

Har opplevd tilsvarende. Og det å se at hver ferie ble tilbragt med "svigers" gjorde at det urimelige foreldreparet endelig tok til fornuften. 

Anonymkode: 1bd84...ed3

 

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bare ikke dra på besøk da. "at dere ikke respektetet at vi er i familie og er et par som sover sammen, gjør at vi ikke føler oss velkommen. Si ifra om det endrer seg, så sees vi da"

Anonymkode: 20a96...61d

Er det rart det oppstår uenig blant folk, sier jeg bare. Det er deres hus og da er det naturlig at de bestemmer. Skader det TS og kjæresten hennes at de ikke får sove i samme seng mens de er på besøk hos foreldrene hennes? Dette burde det ikke bli noe konflikt av. 

Foreldrene mine er kristne og de vil heller ikke at jeg og kjæresten min skal sove i samme seng når vi er på besøk hos dem, og det er helt greit for meg. Hvorfor skal jeg insistere på å gjøre noe som sårer dem? Velg dine kamper. Denne "kampen" er tullete og du burde ikke slutte å besøke foreldrene dine på grunn av dette.

Anonymkode: a29e2...fd0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ikke brydd meg. Vi er på ferie nå. Har 2 rom pga mange barn 😁 ikke sovet sammen på 2 uker snart. Forstår at prinsippet er irriterende, men voksne klare vel å sove separat i andres hjem. Mulig de gjør det for å irritere dere også 🤪

Anonymkode: 01c6c...6b4

Nå kan jeg bare snakke for meg selv, men to uker på separate rom hadde vært miserabelt. Nærheten med mannen betyr mye, og ofte er det kun om natten vi har den tiden når dagene består i kaos, barn og familie. Det å kunne sove tett, snakke sammen som siste ting når vi sovner, første ting når vi våkner. Det å alltid ha noen der om man våkner midt på natten, som alltid henter et glass vann til meg, noen å krype tett inntil. Og det er jo også eneste muligheten for intimitet på slike ferier. 

Nå klarer vi selvfølgelig helt fint å være på reise hver for oss. På hotell i forbindelse med jobb, eller andre forpliktelser. Men om vi først er i samme hus har jeg virkelig ikke, på 15 år sammen, sett noen som helst grunn til at jeg skal måtte gå glipp av disse spesielle timene sammen om vi først er under samme tak.  

Anonymkode: 1bd84...ed3

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Praktiser samme regler når de kommer på besøk!

Anonymkode: 09892...07f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Praktiser samme regler når de kommer på besøk!

Anonymkode: 09892...07f

De mener at de har lov siden de er gift.

Anonymkode: 6ead1...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RødeFare

Full støtte til deg TS! Det å sove sammen er en viktig del av samlivet. I tillegg synes jeg det er temmelig respektløst å prøve å regulere voksne sine liv på den måten. Praktiserer de samme regler med andre gjester?

Jeg tror nok jeg hadde satt som betingelse at vi fikk sove sammen om vi var på besøk. Og bedt dem respektere meg som voksen i samme slengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå kan jeg bare snakke for meg selv, men to uker på separate rom hadde vært miserabelt. Nærheten med mannen betyr mye, og ofte er det kun om natten vi har den tiden når dagene består i kaos, barn og familie. Det å kunne sove tett, snakke sammen som siste ting når vi sovner, første ting når vi våkner. Det å alltid ha noen der om man våkner midt på natten, som alltid henter et glass vann til meg, noen å krype tett inntil. Og det er jo også eneste muligheten for intimitet på slike ferier. 

Nå klarer vi selvfølgelig helt fint å være på reise hver for oss. På hotell i forbindelse med jobb, eller andre forpliktelser. Men om vi først er i samme hus har jeg virkelig ikke, på 15 år sammen, sett noen som helst grunn til at jeg skal måtte gå glipp av disse spesielle timene sammen om vi først er under samme tak.  

Anonymkode: 1bd84...ed3

Snakk om å bagatellisere ting. Dere tar ikke skade av å ikke sove i samme seng i en kort periode, det kan til og med være bra for forholdet. Det du gjør om natten, er å sove. Det er fullt mulig å ligge sammen i en seng, holde rundt hverandre og være intim uten at en må sove sammen. Og du kan selv hente et glass om natten når du våkner 😴(Er det dét som holder liv i romantikken?)

Anonymkode: a29e2...fd0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, RødeFare skrev:

Full støtte til deg TS! Det å sove sammen er en viktig del av samlivet. I tillegg synes jeg det er temmelig respektløst å prøve å regulere voksne sine liv på den måten. Praktiserer de samme regler med andre gjester?

Jeg tror nok jeg hadde satt som betingelse at vi fikk sove sammen om vi var på besøk. Og bedt dem respektere meg som voksen i samme slengen.

Det som ér dumt, er å slutte å besøke foreldrene på grunn av noe så latterlig som dette. Hadde foreldrene til TS forsøkt å kontrollere livet hennes, DA kan vi snakke om respektløshet. De vil ikke, på grunn av sin overbevisning, tillate dette i deres hjem.

Anonymkode: a29e2...fd0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det ikke bare blitt ekstra kjekt og godt å komme hjem igjen til eget hus hvor dere kunne sovet sammen igjen..? Argumentet om at dette gjør noe med deres samliv er jo bare tullete. Et samliv har også godt av litt lengsel og savn også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

De mener at de har lov siden de er gift.

Anonymkode: 6ead1...801

Deres hus - dere bestemmer 😉

Anonymkode: 1c5e0...ec4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...