Gå til innhold

Hunden glefset (bilde)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har en gneldrete 7 år gammel hund (pomeranien) som også mangler noen tenner. 

Jentungen på 20 måneder elsker å jage bikkja, uansett hvor godt jeg klarer å holde dem adskilt. Bikkja knurrer dagen lang så det gjør det ekstra spennende. 

Jentungen drev å kastet noen erter på hunden og han glefset til henne mens han prøvde å komme seg unna. 

Jeg rakk ikke å dele dem så nå har jentungen fått et merke på armen. Overfladisk ikke ment som et bitt men fortsatt et merke. Må hun ha stivkrampe for dette ? (Se bildet) 

Bikkja vil bli gitt bort etter denne hendelsen, bare så det er sagt.

 

FCB90007-FD63-4771-8064-7FC6145268C5.jpeg

2BD9BF32-0377-4872-995B-227793E44A63.jpeg

Anonymkode: 29ad0...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ring legevakten så får du riktig svar, hvorfor spør du her?

Anonymkode: 8ce6e...26d

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hayworth

Gi bort hunden pga det der? Det er jo DIN skyld at det skjedde. Verste jeg veit er folk som lar barna sine plage dyr, for så å skylde på dyret når barnet blir bitt. Hunder har også grenser som vi må respektere. 

At hunden knurrer og prøver å komme seg unna er vel et godt tegn til å holde ungen unna! Du skal være glad det ikke gikk verre! 

Høres ut som hunden vil få det bedre en annen plass, hvis eier bryr seg så lite om dens velferd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke stivkrampesprøyte er nødvendig, men ring legevakta og hør. Better safe than sorry!

Hunden vår bet ungen vår da han var ca samme alder. Ting kan skje veldig fort, samme hvor mye man passer på. Men beholdt hunden vår og jobbet mye med barnet og hunden. 

Du vurderer din situasjon selv, men ut i fra det du skrev så skjønner jeg ikke hvorfor dere heller prøver å endre dynamikken mellom hund og barn. Ikke hundens feil at den blir jaget og plaget. 

 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som svarer takk for Svar! 

Bare til info så jeg ikke virker som en grusom hundeeier her! Hunden vil bli tatt over av ei pensjonert tante som han er hos ofte! 

Bikkja går etter barnet konstant og knurrer uten noen form for grunn til tider og de har blitt holdt adskilt til nå på grunn av det. Senest igår var jeg i prat med dyrlegen om å gi bort hunden eller avliving siden han har adferdsproblemer og seprasjonsangst tross masse trening fra meg og andre vi har betalt for å veilede oss. 

Tross problemene med hunden så er avliving utelukket så lenge han får et godt liv hos noen andre. Så han gis bort pga masse annet også. For ja i denne situasjonen så var det barnet som trigget det frem, men jeg ønsker ikke å vente til en ny situasjon oppstår. 

Anonymkode: 29ad0...6da

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i de over her. Ring legevakta for ordentlig svar. Barnet sitt feil og....ikke hundens altså. En hund bet meg da jeg var liten, eierene ville dermed avlive hunden men mine foreldre ba de ikke avlive grunnen bitinga var min feil....trist at dere gir den vekk istedenfor å jobbe mer mellom hunden og barnet. 

Anonymkode: 37f8c...d52

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet ditt har vel fortsatt aktiv stivkrampevaksine i seg hvis dere har fulgt vaksineprogrammet. Pluss er bare hvis bittet har trengt igjennom huden de anbefaler å ta på nytt (hvis vaksinen er gått ut) 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stivkrampe vurderes som regel kun om hunden som biter lever ute og jakter rotter/mus/fugl eller spiser kattebæsj eller kadaver regelmessig.. 

Anonymkode: add5e...4e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de andre som skriver her. Du gir bort hunden din som du har hatt i 7 år på grunn av at den kun prøvde å beskytte seg selv mot ditt barns plagsomme oppførsel. Hunder har INGEN stemme! De kan ikke snakke og fortelle noen at de ikke orker mer. Stakkars hund! Her må du jammen meg gå i deg selv. Håper hunden får det bedre hos noen som har litt bedre forståelse ❤️

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig, her er det ungen (og mor som er problemet). Har også 4 barn og hund hvor to av barna har vært baby og småbarn, aldri opplevd problemstillingen. De får ikke lov å forstyrre hunden, hun kan bronse litt hvis hun blir usikker eller forstyrret, det tolkes her som godt språk og ikke minst respekteres av barna. Enig, du må kvitte deg med hunden, ikke pga hunden, men pga deg selv, du takle Rikke hund og barn sammen. 

Forøvrig er det vel inne nødvendig med stivkrampe, er hun ikke vaksinert mot stivkrampe i vaksinasjonsprogrammet allerede? Husker ikke når det er, men dette er vel ganske overfladisk

Anonymkode: 78f88...942

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra at hunden blir gitt bort, så får den forhåpentligvis være mer i fred. 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig med alle andre. Les teksten du skriver på nytt: det er jo ingen tvil om hva som er problemet her. Hunden glefset ikke «uten grunn»..!! Gå i deg selv TS.

Anonymkode: 5f964...78e

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som svarer takk for Svar! 

Bare til info så jeg ikke virker som en grusom hundeeier her! Hunden vil bli tatt over av ei pensjonert tante som han er hos ofte! 

Bikkja går etter barnet konstant og knurrer uten noen form for grunn til tider og de har blitt holdt adskilt til nå på grunn av det. Senest igår var jeg i prat med dyrlegen om å gi bort hunden eller avliving siden han har adferdsproblemer og seprasjonsangst tross masse trening fra meg og andre vi har betalt for å veilede oss. 

Tross problemene med hunden så er avliving utelukket så lenge han får et godt liv hos noen andre. Så han gis bort pga masse annet også. For ja i denne situasjonen så var det barnet som trigget det frem, men jeg ønsker ikke å vente til en ny situasjon oppstår. 

Anonymkode: 29ad0...6da

Hunder knurrer ikke uten grunn! En ting er at vi mennesker kanskje ikke forstår årsaken bestandig, men de har alltid en grunn! Redd, usikker, frustrert, lei..... 

Håper tante leser hundens signaler bedre! 

 

 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stivkrampe vurderes som regel kun om hunden som biter lever ute og jakter rotter/mus/fugl eller spiser kattebæsj eller kadaver regelmessig.. 

Anonymkode: add5e...4e1

Dette stemmer ikke. Bites man og det går hull i huden, anbefales stivkrampe, litt avhengig av når man fikk det sist. 

Anonymkode: cafeb...361

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra hunden ikke beit hardt. Bra den skal til en annen eier så den ikke skader noen.

Og nei, trenger ikke stivkrampe for det der.

Anonymkode: e0b32...111

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Uten grunn snakket mitt er når bikkja midt på svarte natta skal stå å knurre helt ut av det blå. Når barnet sitter å leker med en ball på motsatt side av rommet så knurrer han. Etter flere år som husren så skal han tisse inne på trass.  Og masse mer, her er det noe galt med hunden, og det er konstantert av flere dyrleger på det legekontoret vi går til, samt hundetrenere. Så jeg har mine grunner, men i dette tilfellet var det ungens skyld. 

Nå spør jeg ikke om jeg er egnet som hundeeier eller noe! Men om det kreves at barnet får en stivkrampe.

Når jeg de siste 6 årene har brukt flere tusen kroner på at hunden skal på utredning, få riktig veiledning i følge trening og betalt hundepassere i hytt å pine så han slipper kennel når vi er på jobb så syns jeg det blir ALTFOR dumt å komme med masse tull. 

- jeg ville avlivd hunden med en eneste gang om jeg var deg. Er ord jeg har fått fra veterinærer og andre erfarne hundeiere. 

Så jeg vet veldig godt hva slags hundeeier jeg er. Og nå velger jeg å gi hunden en siste sjangse hos noen andre så han kanskje får noen gode år. 

Er veldig få som ville stått på som jeg har gjort med hunden så for all del si hva dere vil! 

Igjen andre som svarer på det jeg lurer på, takk for svar!

Anonymkode: 29ad0...6da

Enormt mye unge barnløse her som svarer, så ikke ta deg nær av det. Du har brekt deg bakklengs, så nå er det på tide å skilles. Du har gjort det du kunne.

Anonymkode: e0b32...111

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jo ungen her som er problemet. Barn må oppdras til å ikke plage dyr. Frem til dette burde du har grind mellom en dør og holde de i forskjellige rom. Hunden er like mye ditt snavr å beskytte som barnet.

Anonymkode: db5cf...7cd

Haha, skal Ts gi bort ungen da?🤣

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jo ungen problemet, ikke hunden! Dersom hunden var aggressiv så hadde den gått til angrep og det hadde vært blod, masse blod. Knurring er enkelt og greit en advarsel fordi hunden er livredd ungen! 

Bra du gir bort hunden, for du er tydeligvis ikke oppegeånde nok til å hund i hus med et lite barn. 

Anonymkode: e97d3...5b0

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...