Gå til innhold

Hvorfor ikke bruke safe på hotell?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leste nettopp et innlegg på Apollo, der er mann er sint fordi han og sønnen ble frastjålet 2-3000 norske kroner da de var på et hotell i Bulgaria. Det var safe på rommet, men den hadde de ikke brukt!🙄 Pengene hadde de liggende i bukselommer i skapet. Han mener en må være trygg for at de ansatte ikke stjeler , men det kan en aldri vite! Svarte får finnes overalt. Jeg leier alltid safe når jeg er på hotell, heller betale det en safe koster, enn å bli robba.😐

Anonymkode: 57363...3d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leie safe? Har aldri opplevd at hotell tar ekstra betalt for safe?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lar ikke verdisaker ligge igjen på rommet i det hele tatt. Man kan selvsagt bli ranet ute også, men da vet man i hvert fall hvem synderen er.

Anonymkode: 18e99...537

AnonymBruker
Skrevet

Det koster jo nomalt sett ikke ekstra for safe? Jeg bruker alltid å legge små verdiaker der. Pc og andre ting ligger på rommet i kofferten. Men booker aldri hotell på mindre enn 4-stjerens da, aldri opplevd noe tyveri.

Anonymkode: 23da7...a42

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ca 100 hotellnetter i året. Ofte ligger PC+Mac+Pad, dyre vesker, jakker, sko, med mer åpent på rommet. Har aldri opplevd at noe har blitt stjålet. Er jo ikke plass til noe av dette i en safe uansett. 

Anonymkode: 52356...16d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Noen hotell tar ekstra for hotellsafe ja, men d blir heldigvis mer og mer vanlig at den er inkludert.

Uansett; tyveri kan da skje overalt! Men hvem er korka nok til å ha flere tusen liggende i en lomme? Klart at det kan være stuepiken, men hun vil jo miste jobben om hun blir tatt... Kan være hvem som helst. Hadde ikke forbauset meg om han hadde mistet dem selv på gaten.. 

Anonymkode: 0011d...f6f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Jdz skrev:

Leie safe? Har aldri opplevd at hotell tar ekstra betalt for safe?

Er vel stort sett slutt på det nå, men var vanlig for noen år siden. 

AnonymBruker
Skrevet

Bruker gjerne safen som er på hotellrommet, har enda ikke opplevd at det koster noe. Lager egen kode, å safen kan ikke åpnes av hvem som helst hvis man skulle glemme koden så de som vasker får ikke åpnet den feks. 

Anonymkode: ea5de...b94

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leste nettopp et innlegg på Apollo, der er mann er sint fordi han og sønnen ble frastjålet 2-3000 norske kroner da de var på et hotell i Bulgaria. Det var safe på rommet, men den hadde de ikke brukt!🙄 Pengene hadde de liggende i bukselommer i skapet. Han mener en må være trygg for at de ansatte ikke stjeler , men det kan en aldri vite! Svarte får finnes overalt. Jeg leier alltid safe når jeg er på hotell, heller betale det en safe koster, enn å bli robba.😐

Bulgaria er aå mye fattigdom at der må man tenke seg om før man legger verdigjenstander løst på rommet. Man gå heller ikke med så store pengersummer på seg der. Så her får personen takke seg selv, og tenke at noen ble glad for å få en slump penger. 

Safe koster ekstra, mange er gnitne. 

Anonymkode: 67f45...8b6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri opplevd at safe koster ekstra, på alle hotellene jeg har bodd på har den vært gratis å benytte seg av. Jeg skjønner ikke hvorfor de har såpass mye kontanter liggende åpenlyst, spesielt ikke i et såpass fattig land som Bulgaria. Joda, man forventer at man kan stole på at de ansatte ikke stjeler, men man vet aldri og det er greit å ta noen forhåndsregler.

Jeg skjønner generelt sett ikke vitsen med å ha store mengder kontanter på reise. Tar ut litt lokal valuta, noen hundrelapper, men betaler for det meste med kort. 

Anonymkode: 7e342...fdd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri opplevd at safe koster ekstra, på alle hotellene jeg har bodd på har den vært gratis å benytte seg av. Jeg skjønner ikke hvorfor de har såpass mye kontanter liggende åpenlyst, spesielt ikke i et såpass fattig land som Bulgaria. Joda, man forventer at man kan stole på at de ansatte ikke stjeler, men man vet aldri og det er greit å ta noen forhåndsregler.

Jeg skjønner generelt sett ikke vitsen med å ha store mengder kontanter på reise. Tar ut litt lokal valuta, noen hundrelapper, men betaler for det meste med kort. 

Kanskje noen reiser til litt andre områder enn deg? 

Anonymkode: 2d65c...d70

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje noen reiser til litt andre områder enn deg? 

Anonymkode: 2d65c...d70

Hva mener du? Jeg har aldri vært Bulgaria, så kjenner ikke forholdene der. Om det er vanskelig å betale med kort der så skjønner jeg jo at de har tatt ut et større beløp kontant, men burde de jo sørget for å oppbevare dem på et sikkert sted.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du? Jeg har aldri vært Bulgaria, så kjenner ikke forholdene der. Om det er vanskelig å betale med kort der så skjønner jeg jo at de har tatt ut et større beløp kontant, men burde de jo sørget for å oppbevare dem på et sikkert sted.

Etter som det stod var det i alle fall 1000 kr i norsk valuta som ble stjålet. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man ikke bruker safen, og ting blir stjålet fra rommet så bryter man sikkerhetsforskriftene i reiseforsikringen og kan dermed oppleve å få 100 avkortning på verdiene som er stjålet. Vil anbefale å bruke safe selv om man har vært heldig og ikke opplevd tyverier tidligere. 

Anonymkode: 9ee8f...daa

AnonymBruker
Skrevet

De hotellsafene er så enkle å åpne at det ikke er vits å bruke dem. 

Anonymkode: 271c5...333

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De hotellsafene er så enkle å åpne at det ikke er vits å bruke dem. 

Anonymkode: 271c5...333

På hvilken måte er de enkle å åpne? 

Det vil vel da uansett bli regnet som innbrudd,  og bli dekket av forsikring.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...