Arba Skrevet 1. august 2019 #1 Skrevet 1. august 2019 Hei dere! Kjæresten min og jeg er begge 20 år, og studerer til høsten. Vi bor i en 50 kvadratmeter stor kjellerleilighet, utenfor byen - med flotte naturomgivelser. Hittil har vi en liten, søt valp på 11 uker. Dette er en blandingsrase mellom Shih tzu og Yorkshire terrier - blandingen kalles for Shorkie. Vi har sålangt eid den i sirka en måned. Men så har tanken slått oss om å skaffe oss en hund nr. 2 - nemlig en working kelpie. Vi tenker at fordelene er en litt større hund (jeg personlig liker de hundene som er noe større), selskap i hverandre når vi studerer/er borte, enda en firbeint venn som gir lykke. Ulempene må vel være større kostnader, mer arbeid (?), vanskeligere med hundepass når vi ønsker ferie og diverse. Kanskje er working kelpie en litt for energisk rase som krever for mye av oss, til tross for at vi er studenter? Hva foreslår dere - har noen erfaringer? Hjelp oss!
Tabris Skrevet 1. august 2019 #2 Skrevet 1. august 2019 En working kelpie er en ren arbeidshund. De er kjempeflotte hunder for de som driver aktivt med en hundesport. Hvis dere ikke er intressert i det, men bare vil ha en familiehund, så ville jeg anbefalt en annen rase. Bakdelen med en større hund, spesielt en av de mer energiske typene, er også at den antagelig ikke vil gå så bra med den lille dere har fra før i valpe- og unghundtiden. En working kelpie valp/unghund vil være altfor mye for en liten shih tzu/yorkie-blanding og kan skade den i vanvare pga energi og størrelse. Hvis dere ønsker en hund til, som selskap til den dere har nå, så ville jeg vurdert en til liten selskapshund. Dere kan selvsagt skaffe dere en større hund hvis det er hva dere ønsker. Men da blir det ekstra jobb med tanke på det jeg skrev ovenfor. 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #3 Skrevet 1. august 2019 Etter alle trådene dine her inne, må du ikke finne på å skaffe deg en hund til!!!! Du egner deg ikke som hundeeier. Anonymkode: e7c83...afa 1
Steele Skrevet 1. august 2019 #4 Skrevet 1. august 2019 Og ihvertfall ikke en så intens rase som en Kelpie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå