Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg skal ta bachelor i sosialantropologi nå til høsten, og lurte på hvordan dette faget arter seg?

Er det noen som har gått den utdanningsløypa? Hva er temaene? Mest fokus på kvalitativ ovenfor kvantitativ arbeid?

Mye feltarbeid i bachelorgraden?

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok det for noen år siden, men fagene er det samme nå som jeg sjekket nettsiden. For min del var det mye fokus på stamme samfunn, noe som er selvsagt i sosialantropologi. Du lærer bre teori, men egentlig ikke å anvende det i praksis. Fokuset er observasjon av hvordan mennesket fungerer i ulike kulturelle sammenhenger. Det var bare ett fag som hadde noe feltarbeid, ellers var det ingen feltarbeid i bacheloren. Det er bare fokus på kvalitativ metode, det er ingen fokus på kvantitativ metode. Mye egenarbeid, lite gruppearbeid. 

Hva tenker du å bruke det til? Ikke lett å få jobb med denne utdannelsen. 

Anonymkode: 09850...7a8

Skrevet

Jeg er svært interessert i mennesket og kultur, hvorfor mennesker er slik som de er. Noe kultur ofte kan svare på. Tenkte derfor å studere noe som engasjerer meg og som kan virke motiverende for å begi meg ut på høyere utdanning. Planen er å bli lektor til slutt, men dersom jeg heller ønsker å fortsette utdanningsløypa med dette faget, så gjør jeg det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...