AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #1 Skrevet 1. august 2019 Hvis du skulle velge mellom New Orleans uten aircondition samt flomutsatt og Førde hva hadde du valgt? Hva med New York. Kunne du bodd på Manhattan uten Aircondition eller Miami? Anonymkode: cf986...8b8
Aragorn ll Elessar Skrevet 1. august 2019 #2 Skrevet 1. august 2019 Eneste stedet jeg kunne tenkt meg å bodd av de tre byer er New York og da hadde jeg valgt å bo i Brooklyn. 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #3 Skrevet 1. august 2019 Kunne kanskje ha bodd i New York, i hvert fall et par år. Været er cirka som i Nord-Europa, og byen føles mer internasjonal enn amerikansk på en måte. Man kan spasere eller ta metroen dit man skal, og slipper unna den evinnelige bilkjøringen overalt som dominerer i store deler av USA. Jeg har aldri vært i Miami, men det føles ikke helt som "min" type by - ser bare for meg noen millardærpalasser i strandsona, og en rekke kjøpesentre. Ser for meg at vanlige folk bor ute i de kjedelige forstedene og må bruke timesvis i bil for å komme seg til jobb eller til en restaurant. New Orleans tror jeg er en veldig spennende og kulturell by å besøke, men klimaet ville gjort det kjipt å bo der for meg - jeg blir veldig slapp og energiløs i langvarig hete. Førde kunne jeg absolutt ikke tenke meg å bo i. Jeg er et utpreget bymenneske, trenger kafeer og konserter og nye ansikter rundt meg. Anonymkode: 24081...8b2 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #4 Skrevet 1. august 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Hvis du skulle velge mellom New Orleans uten aircondition samt flomutsatt og Førde hva hadde du valgt? Hva med New York. Kunne du bodd på Manhattan uten Aircondition eller Miami? Anonymkode: cf986...8b8 Kunne i utgangspunktet ikke bodd et varmt sted uten aircon, men New Orleans vs Førde.... det var litt av et valg, må jeg si. New York hadde jeg lett valgt foran de fleste steder. Reist ut av byen på det varmeste. Miami ville jeg ikke bodd i. Men igjen, hvis alternativet var Førde... 😛 Hvordan kom du på disse alternativene? Ville du bodd i Kosovo eller Venezuela, Narvik eller Beijing? Anonymkode: 729fc...6b6 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #5 Skrevet 1. august 2019 Bor ikke uten et skikkelig klimaanlegg i Norge en gang. Uaktuelt å sove i mer enn 18 grader, selv for 5-6 dager i Juli. Så null aircondition hadde vært en dealbreaker, uansett hvor i verden det var. Anonymkode: 7d5df...52c
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #6 Skrevet 1. august 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: Bor ikke uten et skikkelig klimaanlegg i Norge en gang. Uaktuelt å sove i mer enn 18 grader, selv for 5-6 dager i Juli. Så null aircondition hadde vært en dealbreaker, uansett hvor i verden det var. Anonymkode: 7d5df...52c Selv hvis Førde var det eneste stedet med aircondition? 😃 Anonymkode: 729fc...6b6 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #7 Skrevet 1. august 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kunne i utgangspunktet ikke bodd et varmt sted uten aircon, men New Orleans vs Førde.... det var litt av et valg, må jeg si. New York hadde jeg lett valgt foran de fleste steder. Reist ut av byen på det varmeste. Miami ville jeg ikke bodd i. Men igjen, hvis alternativet var Førde... 😛 Hvordan kom du på disse alternativene? Ville du bodd i Kosovo eller Venezuela, Narvik eller Beijing? Anonymkode: 729fc...6b6 Haha, dette svaret fikk meg til å le 😀 Anonymkode: 80d63...44f
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 1. august 2019 #8 Skrevet 1. august 2019 Nei, kunne aldri bodd noen steder i USA.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #9 Skrevet 1. august 2019 Heller Cuenca, Ecuador Anonymkode: af9d6...580
AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #10 Skrevet 2. august 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Kunne i utgangspunktet ikke bodd et varmt sted uten aircon, men New Orleans vs Førde.... det var litt av et valg, må jeg si. New York hadde jeg lett valgt foran de fleste steder. Reist ut av byen på det varmeste. Miami ville jeg ikke bodd i. Men igjen, hvis alternativet var Førde... 😛 Hvordan kom du på disse alternativene? Ville du bodd i Kosovo eller Venezuela, Narvik eller Beijing? Anonymkode: 729fc...6b6 Nei jeg bare lurer på hva folk mener. Er det ikke litt voldsomt å sammenligne Førde med Kosovo og Venezuela? Anonymkode: cf986...8b8
isw Skrevet 2. august 2019 #11 Skrevet 2. august 2019 (endret) Jeg kunne bodd i New York. New Orleans ville jeg ikke bodd i. For mye kriminalitet (i tillegg er det lite logikk i hvor kriminaliteten skjer, i NY kan du f.eks unngå Bronx og Øst-Harlem). I tillegg er været for ustabilt med naturkatastrofer. Kul by å besøke, men man må nesten holde seg i French Quarter Miami er en fin by å besøke (South Beach) men jeg ville ikke bodd der Endret 2. august 2019 av isw
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå