Gå til innhold

Hvor lenge sover deres 2,5-åring?

Anbefalte innlegg

Gjest Tari ikke innlogget
Skrevet

Hvor lenge sover deres barn om morgenen?

Vår sønn som nå er 2,5 år våkner mellom halv 6 og 6 omtrent hver eneste dag. Han legger seg mellom halv åtte og åtte og sover en halvtime eller ingenting på dagen.

Vi blir så fortvilet av dette, ikke bare fordi det hadde vært bra for oss å kunne sove litt lenger, men også fordi han blir utrolig sliten av det. Han er allerede sutrete og trøtt når han skal i barnehagen kl. halv 8.

Jeg har prøvd å snakke med han om det for å finne ut av om det er noen spesiell grunn til at han våkner, men det eneste jeg kan komme på/frem til...er at han kanskje er sulten.

Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår sønn på 2,5 legger seg rundt 19 på kvelden. Han sover da ca til 7.30 om morgenen, så ofte må vi vekke ham når han skal i barnehagen.

Vi har kuttet ut duppen på dagtid, for selv om han da er trøtt om kvelden, blir han liggende våken til ganske sent. Da får vi heller tåle en smule survete unge på ettermiddagen.

Har dessverre ingenråd å komme med for å få ham til å sove lengre...Det spørs om han er en slik type som våkner så tidlig, da! :babygutt: Han legger seg iallfall tidlig på kvelden, så det er jo noe!

Gjest Anonymous
Skrevet

vår jente på 2,5 er også en morgenfugl. Men som regel er den litt over 6 iallfall..av og til halv 7 også.

Utrolig slitsomt med så tidlige morgener. Og ikke minst trøtt unge utover dagen.

Ingen råd bare litt sympati...

Gjest LoisLane
Skrevet

Da vår yngste var to og et halvt sovnet han ca halv ni og våknet sju.

Gjest Anonymous
Skrevet

Huff, nei dette er vanskelig.

I.o.m. at du tror han er sulten: Gir dere kveldsmat helt opptil leggetiden? Veldig greit å la barnet spise seg stappmett før sovetid.

Er slitsomt med barn som våkner veldig tidlig. Skjønner godt at dere ønsker en endring. Noen gode råd har jeg desverre ikke....

Hva med å legge han 20:00/20:30 er periode?

Skrevet

Har ikke egne barn, men er tante til en som er 2.5 år og hun legger seg 19.30 og våkner i helga ca. 08.30 i uka må de vekke henne når hun skal i barnehagen. har sluttet å sove på dagen, kun innimellom når hun lurer seg til en ettermiddags dupp i bilen.

Vi har stort sett b-barn i familien virker det som, så håper jeg får slike også :-)

Skrevet

Min sønn sover fra 19.30 om kvelden til 6-7 dagen etter.

Jeg synes det er kjempebra, jeg.

Han sover ikke på dagen lenger.

Skrevet

sønnen min er nå tre, og han våkner mellom 4.30 og 6.30 stortsett hver dag. Det hender at vi får han til å sove litt inne hos oss, det er deilig! Vi lar han ikke være inne hos oss så tidlig om morgen, da får han være inne på rommet sitt å leke, om natta skal man sove sier vi! Han legger seg rundt 19.00, da er han stortsett så trøtt at han spør om vi snart skal legge han.

Tror noen barn er a mennesker og andre er b.

Husker selv at jeg og søsteren pleide å stå opp rundt 4.30-5.00, veldig kjedelig da super channel ikke begynte barne sending før 6.00 (DJ cat show lærte meg engelsk!) Vi vekket aldri mamma, bare gikk inn på stua og lekte ell.

Skrevet

snuppa mi er 2,5år og hun legger seg kl 19 og vokner mellom 830 og 930 om morran. Hvis ingen lager lyder utafor rommet hennes kan hun godt sove enda lenger også, men det er bare når jeg sovner av etter å ha levert eldstemann i barnehagen, men det skjer ikke så ofte. Hun kan godt sove en time eller 2 på formiddagen også, men vi prøver å slutte med det. Hun har arvet mammas og pappas sovehjerte...HELDIGVIS

Gjest Anonymous
Skrevet
Min sønn sover fra 19.30 om kvelden til 6-7 dagen etter.

Jeg synes det er kjempebra, jeg.

Han sover ikke på dagen lenger.

Jeg syns også han er flink som sover hele natten fra 1930-2000 til 6. Men, når han våkner halv 6 og 6 så blir han så sliten og sutrete og da føler jeg at han trenger mer søvn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...