AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #1 Skrevet 1. august 2019 Det har vært tøffe tider på jobb. En person har sluttet pga dårlige arbeidsforhold, en annen ble oppsagt nylig. Vi var bare 4 ansatte i avdelingen, og det er mye å gjøre for oss 2 som er igjen. Daglig får jeg høre at min kollega må passe seg så hun ikke møter veggen mm. Hun får sånn skryt for at hun står på. Jeg føler meg glemt oppi det hele. Har vært gjennom en stressende tid, og er sliten. Vi har bært dette lasset sammen, og jeg føler det lite motiverende å aldri få lovord for jobben jeg gjør... Anonymkode: e0777...440 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #3 Skrevet 1. august 2019 Du får slutte pga dårlige arbeidsforhold du også da så får gullungen få skryt for å bære hele lasset alene. Anonymkode: 30a85...0a6 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #4 Skrevet 1. august 2019 Som regel så er det dessverre slik at den som roper høyest også er den som blir sett. Veldig synd egentlig, men noen ganger er man nødt til å slutte for at arbeidsgiver skal se hva de mistet. Anonymkode: 6ede2...b3f 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #5 Skrevet 1. august 2019 Jeg roper ikke høyt om at jeg er sliten, nei. Føler at nå er det unntakstilstand, og det gjelder å stå på, så blir ting bedre på sikt. Men er så demotiverende å føle at det blir gjort forskjell, og jeg skjønner ikke bakgrunnen. TS Anonymkode: e0777...440
ErGlad Skrevet 1. august 2019 #6 Skrevet 1. august 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg roper ikke høyt om at jeg er sliten, nei. Føler at nå er det unntakstilstand, og det gjelder å stå på, så blir ting bedre på sikt. Men er så demotiverende å føle at det blir gjort forskjell, og jeg skjønner ikke bakgrunnen. TS Anonymkode: e0777...440 Jeg er sikker på at den nærmeste leder ser arbeidet du gjennomfører, men har sikkert ikke følt å si at du gjør en god jobb - selvom de vet at du gjør en god jobb. Det er mye man glemmer i en stressende hverdag.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #7 Skrevet 1. august 2019 Mange gode jobber der ute. Planlegge å skifte beite. Det du beskriver høres forferdelig ut. Anonymkode: 31b69...41c
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #8 Skrevet 1. august 2019 kjenner hva du snakker om, angrer bare at jeg ikke kontaktet fastlegen før helvete brak løs. Anonymkode: a4123...f15
AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #9 Skrevet 2. august 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg roper ikke høyt om at jeg er sliten, nei. Føler at nå er det unntakstilstand, og det gjelder å stå på, så blir ting bedre på sikt. Men er så demotiverende å føle at det blir gjort forskjell, og jeg skjønner ikke bakgrunnen. TS Anonymkode: e0777...440 Nei, og da vil heller ledelsen heller ikke nødvendigvis legge merke til deg. Hvis man aldri sier fra, så blir man heller ikke sett, og man får det heller ikke bedre. Ikke det at man skal klage for hver minste lille ting, men det gjelder å finne en balanse mellom "slik er det" og jobbe for å få en bedre arbeidshverdag. Og noen ganger må man si fra selv om det kan være ubehagelig. For det blir ikke bedre dersom du bare fortsetter i det stille, min erfaring er at det kan bli verre. Snakker på godt og vondt av erfaring i en tidligere jobb. Man må tørre å ta opp ting (på en ordentlig og profesjonell måte), hvis ikke vil ledelsen fortsette som før. Så hender det til tider at ledelsen ikke gjør noe selv om man sier fra gang på gang heller, og da er alternativet å bytte jobb. Så enkelt og så vanskelig på en gang. Noen ledere ser ikke hva de har av ressurser før det er for sent og ansatte slutter. Anonymkode: 6ede2...b3f 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #10 Skrevet 2. august 2019 Antar dere jobber i offentlig sektor 🤭 Det er nesten ingen i verden som blir "sett" på jobb på den måten du beskriver, du er der for å gjøre et arbeid. Anonymkode: f3a78...69e 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #11 Skrevet 2. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er nesten ingen i verden som blir "sett" på jobb på den måten du beskriver, du er der for å gjøre et arbeid. Så du mener ledere i det private og private firmaer er dritdårlige på HR og følge opp de ansatte? Anonymkode: 13837...38d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå