Gå til innhold

Utdanning står i veien for å få barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er 26 år, og vi ønsker barn, men må utsette det flere år pga utdanning osv.

Flere som synes at slikt er dumt?

Anonymkode: 4f5aa...c95

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du er dumt med det? Det er jo bare snakk om prioriteringer, slik som det meste i livet. Du prioriterer det som er viktigst for deg. Jeg forstår ikke innlegget ditt. 

Anonymkode: 1486c...714

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om jeg synes utdanning er dumt? Nei, du har ikke bruk for barn på bekostning av din utdannelse.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor begynte du ikke på utdanning tidligere da? Du har jo hatt nærmere 7 år på deg til nå på å fullføre utdanning, før evt barn

Anonymkode: 74524...b0e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du tar en utdanning der du ikke er ferdig før du er 28+ år? Det er ikke vanlig - har du rotet mye underveis? Og er faren yngre enn deg, eller er han også forsinket?

Anonymkode: 19f7f...6ec

Skrevet

jeg synes det er kjempe dumt at du skal utsette å få barn.

Det er kvinner som satser på topp idrett, de utsetter virkelig mange år med å få barn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er 26 så du har fortsatt mange år på deg. Hadde prioritert utdannelse på den alderen fremfor å få barn nå.

Anonymkode: 7a202...2e7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Få barn i studietiden. Du har krav på foreldrestipend, universitetsbarnehage, billigere familiebolig gjennom studiestedet, etc. 

Anonymkode: 586fe...135

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får gå til gynekolog og finne ut hvordan det står til med eggene dine, da får du vite om du kan vente til du er 32 

Anonymkode: 34f90...854

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange får barn i studietiden. Jeg gjorde det. Mer fleksibelt enn å være i ordinær jobb.

Anonymkode: 5b635...da4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du har jo ikke prioritert utdannelse heller, siden du er så sent ute. Du må jo planlegge livet dersom du skal få det du ønsker når du ønsker det. 

Anonymkode: 2e633...6e7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Utdanning er viktigere enn barn, det å sette unger til verden bare fordi man ønsker barn er noe av det mest egoistiske man kan gjøre. Denne planeten er overbefolket allerede og det finnes ikke nok resurser til å holde liv i alle de menneskene som lever i dag. 

Anonymkode: 53308...88d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Du tar en utdanning der du ikke er ferdig før du er 28+ år? Det er ikke vanlig - har du rotet mye underveis? Og er faren yngre enn deg, eller er han også forsinket?

Anonymkode: 19f7f...6ec

Det er ganske vanlig 

Anonymkode: 8488b...1dc

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor begynte du ikke på utdanning tidligere da? Du har jo hatt nærmere 7 år på deg til nå på å fullføre utdanning, før evt barn

Anonymkode: 74524...b0e

Fordi har hatt utfordringer som gjorde at jeg havnet på nav og hindret meg i å leve livet som jeg ønsket. Er også det som er litt bittert med situasjonen min, når jeg kunne fått barn med den jeg elsker nå, men må bite i det sure eplet og ta igjen alt jeg tidligere har mistet. Årene flyr og man blir ikke yngre har jeg lært. Ellers hadde jeg tatt utdanning tidligere og giftet meg i dag.

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er 26 så du har fortsatt mange år på deg. Hadde prioritert utdannelse på den alderen fremfor å få barn nå.

Anonymkode: 7a202...2e7

Vil du si hvorfor, er det pga økonomi.

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Få barn i studietiden. Du har krav på foreldrestipend, universitetsbarnehage, billigere familiebolig gjennom studiestedet, etc. 

Hva med bryllupsreiser osv som man vil gjøre med den man elsker før barnet kommer?

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får gå til gynekolog og finne ut hvordan det står til med eggene dine, da får du vite om du kan vente til du er 32 

Anonymkode: 34f90...854

Kan man gjøre det? Kvinner i familien min har aldri hatt problemer med eggene, får barn fra de er 25-35.

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange får barn i studietiden. Jeg gjorde det. Mer fleksibelt enn å være i ordinær jobb.

Anonymkode: 5b635...da4

Er det kun en dans på roser?

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har jo ikke prioritert utdannelse heller, siden du er så sent ute. Du må jo planlegge livet dersom du skal få det du ønsker når du ønsker det. 

Anonymkode: 2e633...6e7

Ja jeg er veldig angrer nå.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Går fint an å kombinere. Som en nevner over her; du får foreldrestipend, barnehage gjennom skolen, familiebolig og hvis du i tillegg jobber litt ved siden av får du og foreldrepenger mens du er i permisjon, i tillegg til barnetrygd. Jeg har, i likhet med deg, hatt noen utfordringer tidligere i livet som har gjort at jeg ikke er ferdig med studier, og jeg blir 30 neste år. Begynner på studier nå, og datteren min blir ett år i desember. Jeg synes forøvrig det står respekt av at du velger å bli ferdig med studier først, det er selvfølgelig lettest, og du er fortsatt ung. Men umulig er det ikke. Ta deg en tur til gynekolog for å sjekke hvordan det står til «der nede», fryktelig kjedelig å vente 3+år på å begynne å prøve også finne ut at du ikke lenger kan få barn uten hjelp. 

Anonymkode: ebdee...b83

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utdanning er viktigere enn barn, det å sette unger til verden bare fordi man ønsker barn er noe av det mest egoistiske man kan gjøre. Denne planeten er overbefolket allerede og det finnes ikke nok resurser til å holde liv i alle de menneskene som lever i dag. 

Anonymkode: 53308...88d

Verden er faktisk ikke overbefolket mtp ressurser, de er bare sykelig skjevfordelt. Med det sagt er det ingenting i veien for å adoptere, TS. Ei heller å få barn i studietiden. Det gjorde jeg, og det er jeg glad for. Arbeidslivet er veldig firkantet, mens studielivet ga mye fleksibilitet. Tungt, ja, men tyngre enn i jobb? Tviler. 

Anonymkode: b6ee9...7af

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går fint an å kombinere. Som en nevner over her; du får foreldrestipend, barnehage gjennom skolen, familiebolig og hvis du i tillegg jobber litt ved siden av får du og foreldrepenger mens du er i permisjon, i tillegg til barnetrygd. Jeg har, i likhet med deg, hatt noen utfordringer tidligere i livet som har gjort at jeg ikke er ferdig med studier, og jeg blir 30 neste år. Begynner på studier nå, og datteren min blir ett år i desember. Jeg synes forøvrig det står respekt av at du velger å bli ferdig med studier først, det er selvfølgelig lettest, og du er fortsatt ung. Men umulig er det ikke. Ta deg en tur til gynekolog for å sjekke hvordan det står til «der nede», fryktelig kjedelig å vente 3+år på å begynne å prøve også finne ut at du ikke lenger kan få barn uten hjelp. 

Og angående bryllupsreise som du nevner over her; barnevakt. Mange som bruker barnevakt når de skal på en slik reise, og det er ingenting i veien med å ta i bruk barnevakt.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi har hatt utfordringer som gjorde at jeg havnet på nav og hindret meg i å leve livet som jeg ønsket. Er også det som er litt bittert med situasjonen min, når jeg kunne fått barn med den jeg elsker nå, men må bite i det sure eplet og ta igjen alt jeg tidligere har mistet. Årene flyr og man blir ikke yngre har jeg lært. Ellers hadde jeg tatt utdanning tidligere og giftet meg i dag.

TS

Jeg er 21, og har en sønn på 1 år. Holder på med bachelor. Går fint an å kombinere, må bare være motivert. Du kan jo ta et permisjonsår om du trenger det

Anonymkode: 445fe...37a

AnonymBruker
Skrevet

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med bryllupsreiser osv som man vil gjøre med den man elsker før barnet kommer?

I vårt tilfelle skal barnet være en uke med besteforeldrene i vårt hus når vi skal på bryllupsreise. Fra barnet var 1,5 år tok vi en langhelg her og der, og når barnet er over tre skal det feriere en uke på sommeren med besteforeldrene slik at vi kan reise på tur alene.

Jeg kjenner flere som reiste bort på lengre turer når barnet var yngre enn vårt, og også det har gått helt fint. Problemet med å reise på ferie uten barnet, er egentlig bare at vi savner det sånn!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...