AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #1 Del Skrevet 1. august 2019 Hvorfor bruker du salmiakk? Jeg tenkte å prøve et triks med å rense ovn med salmiakk siden jeg hadde en gammel flaske stående. Svien slår en nesten ut.. Alt av dører og vinduer må stå åpne.. Og ikke f.. om det funker engang! Tenkte å fortsette med å vaske kjøkkenfettet oppå skapene. Det funker jo f.. ikke. Vet dere ikke at det finnes produkter som er mye mer effektiv, drøy, svanemerket og kan attpåtil lukte godt? Synes synd i dere som tar julevasken med salmiakk. Anonymkode: 96a46...bc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 1. august 2019 #2 Del Skrevet 1. august 2019 Helt enig, har til dags dato aldri brukt salmiakk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #3 Del Skrevet 1. august 2019 Blir så opphisset av lukten av salmiakk. Anonymkode: 9e49a...04a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 1. august 2019 #4 Del Skrevet 1. august 2019 Jeg har salmiakk i skapet, jeg også, men ikke søren om jeg får meg til å bruke den. Den stanken av salmiakk altså, den tar jo pusten helt fra en! Jeg kjøpte den flasken jeg har med tanke på å vaske oppå kjøkkenskapene, men skapene står der da enda, uvasket... rett og slett fordi jeg ikke våger tanken på å stå og balansere på en trappestige og slås i svime av salmiakkdunsten, så jeg ramler ned. Får finne noe annet å vaske skapene med. Ellers (annet enn fett) kan jeg ikke komme på noe som salmiakk MÅ brukes til. Alt annet finnes det alternativer til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #5 Del Skrevet 1. august 2019 Jeg har aldri brukt salmiakk i stekeovnen. Men har blanda salmiakk og grønnsåpe ved vask ovenpå kjøkkenskap. Det har funka fjell. Anonymkode: 3df42...768 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #6 Del Skrevet 1. august 2019 Man skal jo ikke bruke mye av det. Jeg bruker en klunk med salmiakk og grønnsåpe i bøtta når jeg tar husvask (ikke på gulvene). Det tar fettet samtidig som at det lukter rent. Gammelt triks fra vasking av pub. 👌🏼 Anonymkode: 9bfec...907 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #7 Del Skrevet 1. august 2019 Bruker salmiakk ukentlig. Anonymkode: c4438...10e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #8 Del Skrevet 1. august 2019 Mamma elsker salmiakk, sånn seriøst, elsker lukten av det. Så jeg vokste opp med stanken og jeg takler den ikke. Mamma hadde vaskedag hver Onsdag. Så hver Onsdag så ble jeg med ei venninne hjem fra skolen, fordi jeg taklet ikke lukten. Jeg har i dag 2 katter, og mamma gnåler sånn om salmiakk. Spør jeg om vaskehjelp så er svaret alltid "salmiakk". Jeg bruker nå kattene som unnskyldning, for katter og salmiakk går ikke bra sammen (har jeg hørt). Om jeg blir invitert hjem til mamma på middag på en Onsdag eller Torsdag, så sier jeg alltid nei. Fordi det stinker salmiakk hjemme hos henne. Jeg kommer aldri til å kjøpe en flaske salmiakk i mitt liv. Om det så er det eneste som finnes som får rent f.eks stekeovn, ja da kjøper jeg meg heller en ny stekeovn!! For salmiakk er bannlyst fra mitt hus. Anonymkode: 03e92...aa9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #9 Del Skrevet 1. august 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor bruker du salmiakk? Jeg tenkte å prøve et triks med å rense ovn med salmiakk siden jeg hadde en gammel flaske stående. Svien slår en nesten ut.. Alt av dører og vinduer må stå åpne.. Og ikke f.. om det funker engang! Tenkte å fortsette med å vaske kjøkkenfettet oppå skapene. Det funker jo f.. ikke. Vet dere ikke at det finnes produkter som er mye mer effektiv, drøy, svanemerket og kan attpåtil lukte godt? Synes synd i dere som tar julevasken med salmiakk. Anonymkode: 96a46...bc9 Vær så snill å les denne advarselelen om salmiakk https://www.hadeland.no/lokale-nyheter/havnet-pa-sykehus-fem-uker-etter-salmiakkvask/s/1-59-7661513 Kontakt lege! Anonymkode: 00f88...333 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #10 Del Skrevet 1. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vær så snill å les denne advarselelen om salmiakk https://www.hadeland.no/lokale-nyheter/havnet-pa-sykehus-fem-uker-etter-salmiakkvask/s/1-59-7661513 Kontakt lege! Anonymkode: 00f88...333 Fra artikkelen: "Først da kom jeg på at jeg hadde vasket stekeovnen med salmiakk fire-fem uker tidligere, og fortalte om det. Da slo legen fast at gassen jeg har fått i meg har vært i lungene hele tida. Derfor skal jeg ha vært veldig mottakelig for smitte, og antakelig blitt smittet av mammas lungebetennelse. Salmiakkgassen skal ha ligget der som en kjemisk lungebetennelse før bakterien slo meg ut" Anonymkode: 00f88...333 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 1. august 2019 #11 Del Skrevet 1. august 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir så opphisset av lukten av salmiakk. Anonymkode: 9e49a...04a 😂😂😂😂😂den måtte komme😂😂😂😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #12 Del Skrevet 1. august 2019 Sånne salmiakk drops er sykt gode. De på sånn rull Anonymkode: abae4...f7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #13 Del Skrevet 1. august 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor bruker du salmiakk? Jeg tenkte å prøve et triks med å rense ovn med salmiakk siden jeg hadde en gammel flaske stående. Svien slår en nesten ut.. Alt av dører og vinduer må stå åpne.. Og ikke f.. om det funker engang! Tenkte å fortsette med å vaske kjøkkenfettet oppå skapene. Det funker jo f.. ikke. Vet dere ikke at det finnes produkter som er mye mer effektiv, drøy, svanemerket og kan attpåtil lukte godt? Synes synd i dere som tar julevasken med salmiakk. Anonymkode: 96a46...bc9 Fett løser opp fett. Så jeg leste et tips om å smøre inn overflatene med matolje faktisk, og deretter tørke av og vask med vanlig vaskemiddel. Anonymkode: 00f88...333 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #14 Del Skrevet 1. august 2019 Har aldri noensinne brukt salmiakk og aldri forstått hva det skal være godt for. Det samme med klor. Har aldri brukt og aldri følt behov for klor. Anonymkode: c6a4d...c48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 1. august 2019 #15 Del Skrevet 1. august 2019 (endret) 25 minutter siden, AnonymBruker said: Mamma elsker salmiakk, sånn seriøst, elsker lukten av det. Så jeg vokste opp med stanken og jeg takler den ikke. Mamma hadde vaskedag hver Onsdag. Så hver Onsdag så ble jeg med ei venninne hjem fra skolen, fordi jeg taklet ikke lukten. Jeg har i dag 2 katter, og mamma gnåler sånn om salmiakk. Spør jeg om vaskehjelp så er svaret alltid "salmiakk". Jeg bruker nå kattene som unnskyldning, for katter og salmiakk går ikke bra sammen (har jeg hørt). Om jeg blir invitert hjem til mamma på middag på en Onsdag eller Torsdag, så sier jeg alltid nei. Fordi det stinker salmiakk hjemme hos henne. Jeg kommer aldri til å kjøpe en flaske salmiakk i mitt liv. Om det så er det eneste som finnes som får rent f.eks stekeovn, ja da kjøper jeg meg heller en ny stekeovn!! For salmiakk er bannlyst fra mitt hus. Anonymkode: 03e92...aa9 Dette er helt riktig, for salmiakk lukter nemlig ammoniakk, og det lukter TISS HER! for katter. Så vasker du huset med salmiakk, så kan du risikere at kattene pisser ned hele huset ditt, siden de da lukter at de bor i en do. Edit; Og er poenget med vaskingen at en av kattene har vært uheldig eller syk slik at den har tisset feil sted, så forsterker du bare "Tiss her"-effekten med salmiakk 😛 Endret 1. august 2019 av Minya 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #16 Del Skrevet 1. august 2019 Salmiakk må til når kjøkkenet skal vaskes. Anonymkode: 4bb69...805 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #17 Del Skrevet 1. august 2019 Jeg pusser vinduene med salmiakk og en dråpe zalo Anonymkode: 1dec7...863 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #18 Del Skrevet 1. august 2019 Bruker dampvasker til alt ovennevnte. Blir mye renere. Tar en brøkdel av tiden. Skader ikke miljø. Ingen kreftfremkallende stoffer. Ingen fare for at barn eller andre skal få i seg skadelige stoffer. Anonymkode: 99cd6...aa1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #19 Del Skrevet 1. august 2019 14 minutter siden, Minya skrev: Dette er helt riktig, for salmiakk lukter nemlig ammoniakk, og det lukter TISS HER! for katter. Så vasker du huset med salmiakk, så kan du risikere at kattene pisser ned hele huset ditt, siden de da lukter at de bor i en do. Edit; Og er poenget med vaskingen at en av kattene har vært uheldig eller syk slik at den har tisset feil sted, så forsterker du bare "Tiss her"-effekten med salmiakk 😛 akkurat det jeg har hørt, og lukten fra en ukastrert hannkatt minner om lukten salmiakk. Vet ikke hvor ille det egentlig er da, med tanke på at jeg vokste opp med 2 (ute)katter og de tisset aldri inne, selv ved mamma's overforbruk av salmiakk. Derav "har jeg hørt" Jeg nekter å teste med mine to innekatter, fordi salmiakk er ikke velkommen i mitt hus. Anonymkode: 03e92...aa9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 1. august 2019 #20 Del Skrevet 1. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: akkurat det jeg har hørt, og lukten fra en ukastrert hannkatt minner om lukten salmiakk. Vet ikke hvor ille det egentlig er da, med tanke på at jeg vokste opp med 2 (ute)katter og de tisset aldri inne, selv ved mamma's overforbruk av salmiakk. Derav "har jeg hørt" Jeg nekter å teste med mine to innekatter, fordi salmiakk er ikke velkommen i mitt hus. Anonymkode: 03e92...aa9 Var også derfor jeg skrev "kan risikere", for det finnes alltid unntak som bekrefter regelen 😛 Siden de var utekatter kan de også ha latt være å tisse inne bare fordi de var vant med å tisse ute, eller at de trodde det var en annen, større katt som hadde tisset inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå