AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #1 Skrevet 1. august 2019 Jeg har pcos. Veier 90 kilo etter graviditet. Vet fra før at det er vanskeligere å gå ned og at ting tar laang tid. Går på diane p-piller for å holde symptomer i sjakk. Men... jeg går faen ikke ned et gram uansett hva jeg gjør. Husker dette fra noen år tilbake også, vekta sto bom stille i 6mnd på godt kosthold. Nå begynner jeg å bli sliten av å være tjukk og vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg spiser mellom 1300-1500kcal per dag, og går 15000 skritt i tillegg til svømming og jogging. Det har jeg gjort siden juni. Det rare er at jeg før juni hadde et helt elendig kosthold og da varierte vekten ned. Jeg føler det som uoverkommelig for meg å gå ned i vekt. Jeg kan ikke leve på lavkarbo eller ketolyse og vet ikke min arme råd. Er lei av å være feit. Lei av å spise sunt, trene meg til utmattelse og likevel verken gå ned i kilo,cm eller noe. Anonymkode: b9a4e...cff
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #2 Skrevet 1. august 2019 Har også PCOS og bruker Diane. Jeg går ned i vekt på 1300 kalorier. Sikker på at du ikke spiser mer? Har spisedager? Vekta går ikke fort ned altså, veksler mellom 0,2-0,5 kg per uke. Anonymkode: 7ffed...568
Hmmmmmm Skrevet 1. august 2019 #3 Skrevet 1. august 2019 Uff. Høres ut som et mareritt. Kan man ikke få noe av lege mot pcos? Eller får du det allerede? Du har all min sympati💞 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #4 Skrevet 1. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har også PCOS og bruker Diane. Jeg går ned i vekt på 1300 kalorier. Sikker på at du ikke spiser mer? Har spisedager? Vekta går ikke fort ned altså, veksler mellom 0,2-0,5 kg per uke. Anonymkode: 7ffed...568 Ja, er helt sikker. Sliter egentlig med å få i meg mat. Er sykt frustrerende. Jeg var skeptisk til å bli gravid igjen etter forrige svangerskap, hadde gått ned til 65kg. Raste opp i graviditeten til tross for at jeg spøy i 9 mnd. Nå sitter alt klistra Anonymkode: b9a4e...cff
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #5 Skrevet 1. august 2019 Hør med lege om du kan få metformin. Det kan for noen hjelpe med å gå ned i vekt. Anonymkode: 1dd93...07b 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #6 Skrevet 1. august 2019 1 minutt siden, Hmmmmmm skrev: Uff. Høres ut som et mareritt. Kan man ikke få noe av lege mot pcos? Eller får du det allerede? Du har all min sympati💞 Har skjønt man kan få noe som heter metformin, skal snakke med gyn om det. For maaange år siden fikk jeg den slanketabletten som er utgått nå, men den hjalp jo ingenting. Eneste årsaken til at jeg gikk ned til 65 kilo er pga et ekstremt traume i livet mitt, og det er ikke noe jeg vil oppleve igjen. Anonymkode: b9a4e...cff
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #7 Skrevet 1. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hør med lege om du kan få metformin. Det kan for noen hjelpe med å gå ned i vekt. Anonymkode: 1dd93...07b Tenkte høre med gyn om dette! Men leser at mange mister søtsug.. jeg har ikke noe søtsug. Syns generelt dette er jævla urettferdig:p Anonymkode: b9a4e...cff
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #8 Skrevet 1. august 2019 Har du prøvd hard styrketrening? En venninne av meg gjorde dette i tillegg til lavkarbo, da gikk hun ned! Anonymkode: 956c7...c04
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #9 Skrevet 1. august 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du prøvd hard styrketrening? En venninne av meg gjorde dette i tillegg til lavkarbo, da gikk hun ned! Anonymkode: 956c7...c04 Som sagt er lavkarbo urealistisk for meg, har forsøkt det før over lengre tid. Jeg er ikke sånn som prøver i 2 uker og så gir jeg opp altså bare så det ikke virker sånn. Kan sikkert teste ut mer og hardere styrketrening, takk Anonymkode: b9a4e...cff
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #10 Skrevet 1. august 2019 Jeg har ei venninne med det samme og hun sa hun måtte slankeopereres fordi hun ALDRI klarte å gå ned i vekt. Så krevde de at hun gikk ned 10 kg før operasjon, DET klarte hun gitt.. Jeg sier ikke at det gjelder deg, men jeg tenker du kan søke hjelp hos lege og evt ernæringsfysiolog og se på kostholdet ditt og få litt hjelp. Jeg tror du spiser mer enn du tror, for de aller fleste går ned på 1300 kcal. Det som er kjapt er å ikke tenke over at feks at man må veie/måle for å faktisk vite og det er kjapt og ta det på slump og det kan da variere med mange kalorier. Hjelper lite om du spiser magre pølser hvis du steker i smør/ olje og ikke tar med det i beregningen feks. Anonymkode: 36fc9...5cc 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #11 Skrevet 1. august 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ei venninne med det samme og hun sa hun måtte slankeopereres fordi hun ALDRI klarte å gå ned i vekt. Så krevde de at hun gikk ned 10 kg før operasjon, DET klarte hun gitt.. Jeg sier ikke at det gjelder deg, men jeg tenker du kan søke hjelp hos lege og evt ernæringsfysiolog og se på kostholdet ditt og få litt hjelp. Jeg tror du spiser mer enn du tror, for de aller fleste går ned på 1300 kcal. Det som er kjapt er å ikke tenke over at feks at man må veie/måle for å faktisk vite og det er kjapt og ta det på slump og det kan da variere med mange kalorier. Hjelper lite om du spiser magre pølser hvis du steker i smør/ olje og ikke tar med det i beregningen feks. Anonymkode: 36fc9...5cc Skulle ønske jeg var som venninna di og kunne gå ned 10kg bare jeg 'skjerpet'meg. Jeg veier maten og vet hva jeg får i meg. Jeg hadde ikke fått slankeoperasjon nettopp fordi jeg ikkr klarer gå ned 10kg på å sulte meg. Anonymkode: b9a4e...cff
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #12 Skrevet 1. august 2019 Jeg er frisk, men når jeg slanker meg ligger jeg på rundt 700-900kcal/dag. Har du prøvd å ligge litt ordentlig lavt i inntaket? Noen av oss må det for å gå ned. Jeg hadde ikke gått ned i vekt på 1300-1500.. Anonymkode: b9858...78b 4
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #13 Skrevet 1. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er frisk, men når jeg slanker meg ligger jeg på rundt 700-900kcal/dag. Har du prøvd å ligge litt ordentlig lavt i inntaket? Noen av oss må det for å gå ned. Jeg hadde ikke gått ned i vekt på 1300-1500.. Anonymkode: b9858...78b Kan helt sikkert forsøke det, problemet er jo at jeg sikkert må leve sånn resten av livet. Jeg går seriøst opp av bare en liten utskeielse. Feks kan jeg ikke drikke øl - da er det rett opp. Utrolig kjipt å ha det sånn. Anonymkode: b9a4e...cff
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #14 Skrevet 1. august 2019 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan helt sikkert forsøke det, problemet er jo at jeg sikkert må leve sånn resten av livet. Jeg går seriøst opp av bare en liten utskeielse. Feks kan jeg ikke drikke øl - da er det rett opp. Utrolig kjipt å ha det sånn. Anonymkode: b9a4e...cff Men er det sånn at de med pcos trenger mindre energi (kalorier) for å opprettholde funksjon? Syns det høres rart ut, men da må du jo bare spise mindre enn andre. Magesekken trekker seg sammen med tid (har hatt anoreksi og vet at dette stemmer), så du vil ikke være sulten for alltid. Anonymkode: b9858...78b
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #15 Skrevet 1. august 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men er det sånn at de med pcos trenger mindre energi (kalorier) for å opprettholde funksjon? Syns det høres rart ut, men da må du jo bare spise mindre enn andre. Magesekken trekker seg sammen med tid (har hatt anoreksi og vet at dette stemmer), så du vil ikke være sulten for alltid. Anonymkode: b9858...78b Vet helt ærlig talt ikke. Jeg sliter jo med å få i meg mat, og er egentlig litt redd for at jeg har skakkjørt forbrenningen med å spise for lite over tid før. Periodisk faste hørtes jo interessant Anonymkode: b9a4e...cff
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #16 Skrevet 1. august 2019 Spiser du "fornuftig"? Ikke bare tenk kalorier, men innhold. Jeg kunne gå hele dagen omtrent uten mat, og spiste på kvelden 🤪 Gikk ned 15 kg bare med å begynne og spise frokost! Og husk også for lite kaloriinntak fører kroppen i sparemodus... (Kroppen tror den får for lite mat og tviholder på det den har!) Hadde også PCOS, gikk til akupunktur og ble kvitt cystene 😊 Anonymkode: 2dbe9...988
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #17 Skrevet 1. august 2019 Sliter med det samme. Går på Yasmin og tar Metformin for å gå ned i vekt - kombinert med kaloritelling. Ligger på rundt 1400-1500 kalorier om dagen og går da ned mellom 0,2-0,5 kg i uka. Har gått ned 20 kg på ett år, men har mye mer igjen. Syns det er frustrerende at det går så sakte, men er samtidig utrolig glad for at jeg endelig greier å gå noe ned i det hele tatt.. Anonymkode: 29f27...357
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #18 Skrevet 1. august 2019 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sliter med det samme. Går på Yasmin og tar Metformin for å gå ned i vekt - kombinert med kaloritelling. Ligger på rundt 1400-1500 kalorier om dagen og går da ned mellom 0,2-0,5 kg i uka. Har gått ned 20 kg på ett år, men har mye mer igjen. Syns det er frustrerende at det går så sakte, men er samtidig utrolig glad for at jeg endelig greier å gå noe ned i det hele tatt.. Anonymkode: 29f27...357 Utrolig frustrerende ja! Og man får liksom ikke engang den boosten på starten som andre får med å gå ned 5kg første uka o vann heller Anonymkode: b9a4e...cff
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #19 Skrevet 1. august 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Skulle ønske jeg var som venninna di og kunne gå ned 10kg bare jeg 'skjerpet'meg. Jeg veier maten og vet hva jeg får i meg. Jeg hadde ikke fått slankeoperasjon nettopp fordi jeg ikkr klarer gå ned 10kg på å sulte meg. Anonymkode: b9a4e...cff 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er frisk, men når jeg slanker meg ligger jeg på rundt 700-900kcal/dag. Har du prøvd å ligge litt ordentlig lavt i inntaket? Noen av oss må det for å gå ned. Jeg hadde ikke gått ned i vekt på 1300-1500.. Anonymkode: b9858...78b Jeg har pcos og måtte også ligge på 700-900 kcal for å gå ned minimalt i vekt... Jeg prøvde aldri Metformin, men kanskje det kan hjelpe deg ts? Det er ukult å måtte sulte seg, men heldigvis er det ikke slik at det er dette du skal spise resten av ditt liv. Dessverre når man har pcos må man ligge langt lavere kalorimessig for å gå ned i vekt. For meg tok det 5 år å gå ned 30 kg. Anonymkode: 0017e...4c6
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #20 Skrevet 1. august 2019 Når folk sier de ikke går ned i vekt på 1000-1500 kalorier per døgn så må jeg bare spørre; sitter dere på ræva hele dagen? Det skal ikke gå an. Jeg bare nekter å tro dere er ærlige med dere selv hvor mye dere spiser. Anonymkode: ebaa1...3a9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå