Gå til innhold

Noen som studerer/har studert på VID vitenskaplige høgskole?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er interessert i å høre om hvordan det er å studere på VID. Hvordan er/var studiet, studiemiljøet, undervisningen..? Fordeler/ulemper?

Anonymkode: be33a...f36

• 1 år senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også på :) Noen med erfaring? 

Vurderer litt å søke meg dit til høsten igjen (sykepleie).

Anonymkode: 0c811...2ff

Skrevet

Jeg går der nå. Anbefaler ingen å begynne på denne skolen. Kunne jeg valgt igjen, ville jeg uten tvil valgt en annen skole. 
studentmiljøet er veldig bra, men det avhenger jo av hvem som går på skolen og ikke skolen i seg selv. 
Det er mye rot. Lærerne blir aldri enig i noe som helst, får ulike beskjeder avhengig av hvem du spør. 
Det er et fåtall gode forelesere. De mangler engasjement og sier nøyaktig det som står i boken. Får mer ut av å lese på egenhånd. 
I tillegg er de langt strengere på sensurer enn HVL. Ser at vi har mye større strykprosent og lave karakterer, mens HVL har veldig høye karakterer. Tviler sterkt på at det er nivået som er så ulikt på de to skolene. 

Anonymkode: a5189...51e

• Liker 1
Skrevet

Det jeg skrev over handler om VID i Bergen. Vet ikke noe om de andre skolene. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det jeg skrev over handler om VID i Bergen. Vet ikke noe om de andre skolene. 

Takk for svar :) høres kanskje ikke helt bra ut! 

Anonymkode: 0c811...2ff

Skrevet

Jeg tok bachelor i sosialt arbeid på VID Oslo for et par år siden. Stort sett veldig fornøyd, gode forelesere og mennesker som tok seg tid, men på en eksamen en gang fikk jeg en D, noe som overrasket meg siden jeg hadde jobbet med den over flere måneder, så jeg ba om en begrunnelse og den var så tynn og usakelig at jeg dristet meg til å klage, og da fikk jeg faktisk A.

Etter det mistet jeg tilliten til vurderingsevnen deres. Ikke fordi jeg mener jeg skulle hatt A, eller D, eller noe mellom, men fordi det ikke skal være mulig at to interne sensorer, ansatt ved VID, gir to så fullstendig ulike karakterer!

Anonymkode: 2fb6d...4e7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tok bachelor i sosialt arbeid på VID Oslo for et par år siden. Stort sett veldig fornøyd, gode forelesere og mennesker som tok seg tid, men på en eksamen en gang fikk jeg en D, noe som overrasket meg siden jeg hadde jobbet med den over flere måneder, så jeg ba om en begrunnelse og den var så tynn og usakelig at jeg dristet meg til å klage, og da fikk jeg faktisk A.

Etter det mistet jeg tilliten til vurderingsevnen deres. Ikke fordi jeg mener jeg skulle hatt A, eller D, eller noe mellom, men fordi det ikke skal være mulig at to interne sensorer, ansatt ved VID, gir to så fullstendig ulike karakterer!

Når du klager er det normalt at sensuren blir gjort av en komite bestående av en ekstern + en intern sensor, hvorav den eksterne har siste ordet. 

Anonymkode: a88fd...b05

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når du klager er det normalt at sensuren blir gjort av en komite bestående av en ekstern + en intern sensor, hvorav den eksterne har siste ordet. 

Anonymkode: a88fd...b05

Det er likevel uprofesjonelt at noen vurderer det til D, som er en dårlig og under middelmådig karakter, mens andre vurderte den til å være en A...de har samme vurderingskriterier. Det henger ikke på greip, og betyr at det er tilfeldigv hva man får, da.

Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er likevel uprofesjonelt at noen vurderer det til D, som er en dårlig og under middelmådig karakter, mens andre vurderte den til å være en A...de har samme vurderingskriterier. Det henger ikke på greip, og betyr at det er tilfeldigv hva man får, da.

Usj, nå angrer jeg på at ikke jeg klager på bachelor. Fikk en D, og B på alt annet. Jobbet mye med den og veileder elsket oppgaven. Likevel tørte jeg ikke klage, siden ei i klassen fikk B, klagde og fikk D. 

Helt fin skole ellers, ikke noe å klage på, og fordel at det er færre elever enn på høyskolen. 

Anonymkode: 52d8c...425

Skrevet

Jeg har også gått sosialt arbeid på VID i Oslo, og var veldig fornøyd! Ganske fleksibelt opplegg, slik at det er mulig å jobbe mye i tillegg hvis man ønsker det. 

Hørt det samme i forhold til karakterer, ofte går folk ned når de klager mens andre får feks 2 karakterer bedre.. 

Anonymkode: f5ed8...c99

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...