Gjest Anonymous Skrevet 9. mai 2005 #1 Skrevet 9. mai 2005 Mannen min MÅ pendle.. Har ikke jobb her som vi bor nå. Kan ikke flytte p.g.a. delt omsorg... HVordan planlegge, "overeleve" uten ham.. gruer meg sinnsykt, men må bare fåt de ttil .. Hjelp meg å tenke positivt..
Theo Skrevet 9. mai 2005 #2 Skrevet 9. mai 2005 Mannen min MÅ pendle.. Har ikke jobb her som vi bor nå. Kan ikke flytte p.g.a. delt omsorg... HVordan planlegge, "overeleve" uten ham.. gruer meg sinnsykt, men må bare fåt de ttil .. Hjelp meg å tenke positivt.. Hva mener du? Hva er det som må planlegges (ang. barn?), og hva er det du ikke tror du klarer?
Gjest Catwoman Skrevet 9. mai 2005 #3 Skrevet 9. mai 2005 Hvor langt una er jobben da? og i hvor lange peiroder om gangen blir han borte?
Gjest Anonymous Skrevet 9. mai 2005 #4 Skrevet 9. mai 2005 he he.. ser at innlegget mitt er veldig negativt .. Men trives veldig mye bedre med han rundt meg.Savner alltid noe veldig.. Ellers skal jeg nok klare meg. Når jeg mener planlegging så teker jeg på hva slags pendlign er best.. komme hjem hver helg, eller samle opp fridager.. Forsto du bedre nå
Gjest Anonymous Skrevet 9. mai 2005 #5 Skrevet 9. mai 2005 må jo si at dette dreier seg om ca 60 mil fra der vi bor nå..
Theo Skrevet 9. mai 2005 #6 Skrevet 9. mai 2005 he he.. ser at innlegget mitt er veldig negativt .. Men trives veldig mye bedre med han rundt meg.Savner alltid noe veldig.. Ok. Jeg lurte egentlig bare på om det var det som var problemet, eller om det var praktiske ting. Når det gjelder savning så kan jeg ikke hjelpe deg, jeg har ikke så god innsikt i det. Ellers skal jeg nok klare meg. Når jeg mener planlegging så teker jeg på hva slags pendlign er best.. komme hjem hver helg, eller samle opp fridager.. Forsto du bedre nå Hvis problemet er at du savner ham, så må det vel være best at han kommer hjem oftest mulig, og det vil vel bety hver helg?
Ugla Skrevet 10. mai 2005 #7 Skrevet 10. mai 2005 Når jeg mener planlegging så teker jeg på hva slags pendlign er best.. komme hjem hver helg, eller samle opp fridager.. Spørs hvilke muligheter han har til å velge fri/jobbe. Noen steder er det "fast-satt". T.d. jobbe to uker, og helga mellom ukene, og ei uke fri (og da blir det jo to helger hjemme). Selvfølgelig hyggelig at han kommer hjem ofte (hver helg), men det er også hyggelig å ha han lenge hjemme, når han først er hjemme. Fordeler og bakdeler med alt, men forsøk å se det possitive i situasjonen, uansett hva det måtte bli... Lykke til, begge to!
Gjest Sesselja Skrevet 10. mai 2005 #8 Skrevet 10. mai 2005 Mannen min begynte forrige måned i et 5 måneders vikariat i Oslo. Vi bor i Ålesund. Før han begynte i den stillingen, jobbet vi begge hjemmefra og var sammen 24 timer i døgnet. Det har vi vært siden vi ble sammen for 5 år siden (minus en 9 måneder periode da begge jobbet ute). Jeg grudde meg masse til å være alene hjemme, men bestemte meg for å fokusere på det positive. Så istedet for å tenke på at vi er fra hverandre, finner jeg gleden i å være alene. Jeg har aldri bodd alene før, og det er ganske unikt å få sjansen til å prøve det mens man er gift. Nå er situasjonen litt annen for deg som også har barn, men du kan jo forsøke noe av det samme, altså prøve å lete positive sider ved det? Kanskje gir det dere en mulighet til å bli kjent med andre steder av landet, utforske byen og området hvor han skal jobbe. Kanskje kan du kose deg med full kontroll over fjernkontrollen? Eller gjøre ting du har hatt lyst til, men som han kanskje ikke har vært like keen på? Kanskje kan det bli en anledning til å møte gamle venner og finne nye? For eksempel.
Gjest Anonymous Skrevet 11. mai 2005 #9 Skrevet 11. mai 2005 Det er helt herlig å ha ukene for seg selv! Man kan organisere dagene helt etter egen vilje, og så kan man glede seg til helgen da han skal komme hjem. Det blir mer kvalitet over helga. Det er så lett å ta hverandre for gitt når man ser hverandre hver dag.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå