Gå til innhold

Hvorfor er barn ofte blonde?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Både jeg og min mann var helt blonde som barn, helt til vi i 10-12 års alder fikk helt mørkt hår. Begge to helt naturlig! Samme med flere venninner av meg. Vi har nå en 3-åring som også er helt blond. Regner jo med han også vil bli mørk etter hvert. 

Sitter i kveld og funderer på: hvorfor det? Noen som har peiling? 

Anonymkode: 470ea...8de

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Pigmentene i håret er ikke alltid ferdig utviklet på små barn mener jeg å ha lest. 

Anonymkode: 56891...c74

AnonymBruker
Skrevet

Her er begge mine gutter helt lyse i håret. Helt innerst er de omtrent hvit, men jo mer håret vokser ut, jo mørkere blir der. Jeg er blond, men pappaen er også født lyslugg. Han ble mørkere og mørkere til han fikk sitt veldig mørke hår rundt pubertetsalder. 

Jeg har gått fra lys blond til mye mørkere, nesten lyst rødbrunt(!)/rustbrunt, i løpet av 20-årene. Det syns jeg er rart :) 

Anonymkode: 1e3d5...2a5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var helt lys da jeg var liten, og hadde helt mørke brune øyne. Nå har jeg ikke lyst hår lengre, mer askebrunt. 

Anonymkode: 25a89...a40

Skrevet

Jeg var også blond som liten, helt lys blond, og har lurt på det samme. Morsomt at det finnes et svar på dette (linken ovenfor).

Har også en sønn som var helt blond som liten. Han er fremdeles det nå, 19, men det er mere askeblond.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble født med mørkt hår, men ble lys blond i løpet av noen mnd. Nå er der kommunefarget. Samboern var blond til 4-5 års alder og ble så helt mørk mørk brun. Nesten svart. 

Datteren vår ble født med nesten svart, men ble helt lys blond ved 6 mnd. Vi er spent på om hun arver meg eller faren. 

Hun har huden til faren, så jeg tipper hun også har håret og blir mørk. Men aner ikke om det er noen sammenheng. 

Anonymkode: 168a3...1b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...