REA Skrevet 9. mai 2005 #1 Del Skrevet 9. mai 2005 gullgutten min er syv mnd og har sovet hele natten gjennom fra han var ca fire mnd. vi legger han halv åtte og vanligvis sover han til syv åtte. den siste tiden har han plutselig funnet ut at han skal vere lys våken fra halv seks!! dette er jo helst i det tidligste laget... bør vi bare finne oss i det, og satse på at det kommer til å gå seg til igjen? eller finnest det noen lure knep der ute??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thei Skrevet 9. mai 2005 #2 Del Skrevet 9. mai 2005 har selv en datter på 7 mnd som sover godt. men noen ganger våkner hun tidligere, føler at det har sammenheng med at hun trenger mer mat gjennom dagen. Hun spiser nå to grøtmåltider og et med middag og melk, tenker å snart gi skive også. Noen ganger nå r hun våkner tidlig så har det hjulpet med å bare gi tutten så har hun gjerne radlet en stund men så sovnet av seg selv en time og to til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 9. mai 2005 #3 Del Skrevet 9. mai 2005 Han är nog hungrig ja. vår son på 16 månader har sedan nyår sovit från ca åtta till fem! DEt är tidigt. om han får lite tröst, en flaska med lite välling i och sen lämnas i sängen somnar han (oftast) om och sover till strax efter sex. Hur länge och ofta sover barnet på dagen? En, två eller tre gånger? Som sju månaders sov vår kille två pass på dagen, ett före lunch (ca 1-1½ timme) och en timme före middag (4-5 tiden) Sedan 13 månaders ålder sover han endast en gång om dagen och nattsömnen är lite bättre - han sover hela vägen fram till tidig morgon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tirill Skrevet 9. mai 2005 #4 Del Skrevet 9. mai 2005 Joda, det finnes tips på slikt også... Gir du grøt til kvelds? En god mett unge sover ofte lengre. Er det mørkt nok på soverommet? Nå når det er lysere ute så blir det ofte en endring på rutinene... (jeg måtte bruke tepper ol på vinduene) Ligger han så han ser dere? I såfall kan det hjelpe med bare en skillegardin eller eget rom. (det fungerte på nr 2 til meg) La han ligge, til tross for at han kanskje gråter. Det varer maks i ett par døgn så sover han nok lengre igjen. (det er også selvprøvd ;-) ) Eller så kan du prøve å si: "Natta no!" og snu deg så han ikke ser ansiktet ditt. Og pust tungt som om du sover... Det hjelper ikke å gi etter om det ikke fungerer med en gang. Da har du "tapt" kampen om når morran er... :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mockinbird Skrevet 9. mai 2005 #5 Del Skrevet 9. mai 2005 Det er jo veldig individuellt hvor mange timer søvn de søte små trenger... Min lille har også vært flink og sovet hele natten fra han var noen få måneder. Men det har variert veldig når han har hatt morgen. Hadde en periode da han våkna i halv seks- sekstia, men nå legger han seg syv - halvåttetia, og våkner i syvtia på morgenen. prøvde å lure han med at det ennå var natt da han våknet så fryktelig tidlig, men han gikk aldri på den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bi Skrevet 9. mai 2005 #6 Del Skrevet 9. mai 2005 mitt gull på ni mnd. sov hele natten fra fødselen, omtrent. Og så, når hun var sånn ca. syv mnd, så fant hun ut at hun skulle våkne om natten. Først en gang, så to, tre ganger per natt... Nå sover hun i senga med meg fra første gang hun våkner, aller helst med puppen i munnen, selvsagt. Det går på et vis, men jeg begynner å bli lei. På helsestasjonen sier de at barn på den alderen ikke trenger nattmåltid, og at jeg bare må venne henne av med det. Men jeg har ikke orket å ta den kampen ennå....må manne meg opp først, for jeg vet det blir slitsomt. Har hørt flere som har fått endret søvnmønster sånn rundt syv-mnd-alder, har kanskje noe med overgang til fast føde å gjøre. Man må vel bare bestemme segfor hva som er greit, og så gjennomføre det? (hm, ikke bare, bare...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
REA Skrevet 9. mai 2005 Forfatter #7 Del Skrevet 9. mai 2005 han er akkurat gått over fra fem til fire måltider for dag. har begynt å gi han skive til lunch måltidet, og ettersom det er så nytt, er det ikke mye han spiser til dette måltidet. han spiser egentlig godt til de andre måltidene. får grøt til kvelds + ca 220 ml mme. han får ikke pupp lenger. pga mye skvelling ble vi anbefalt å gi han bare 150 ml mme til hvert måltid, i steden for 220 som vi alltid har gjort. han sover ca en halv time til en time i ni ti tiden, så sover han en lang periode fra ca halv tolv. to tre timer + en halv times tid i fem tiden. Dette ble en hel utredning..... men er redd for å begynne å gi han mat om natten tidlig morgen, nå som alt gikk så bra.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
REA Skrevet 9. mai 2005 Forfatter #8 Del Skrevet 9. mai 2005 han er akkurat gått over fra fem til fire måltider for dag. har begynt å gi han skive til lunch måltidet, og ettersom det er så nytt, er det ikke mye han spiser til dette måltidet. han spiser egentlig godt til de andre måltidene. får grøt til kvelds + ca 220 ml mme. han får ikke pupp lenger. pga mye skvelling ble vi anbefalt å gi han bare 150 ml mme til hvert måltid, i steden for 220 som vi alltid har gjort. han sover ca en halv time til en time i ni ti tiden, så sover han en lang periode fra ca halv tolv. to tre timer + en halv times tid i fem tiden. Dette ble en hel utredning..... men er redd for å begynne å gi han mat om natten tidlig morgen, nå som alt gikk så bra.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå