AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #1 Skrevet 31. juli 2019 Hei, jeg jobber på et sykehjem jeg mener begår mange feil (etisk, mange ganger faglig og). Kan jeg klage anonymt på dette sykehuset? Er avhengig av å ha stilling der og kan ikke miste stillingen, men ville gjerne sett at kommunen overtok sykehjemmet (er privat). Vet at flere er misfornøyde, særlig stor misnøye blant de som jobber på samme avdeling som meg. Anonymkode: f591e...c9d
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #2 Skrevet 31. juli 2019 Du må første bestemme deg for om du jobber på sykehus eller sykehjem, du skriver nemlig begge deler. Er du fagutdannet og har kompetanse til å si hva som gjøres feil? Var nettopp en sak i media om en anonym klage på et sykehjem, og fordi det var anonymt var det vanskelig å faktisk ettergå klagen. Ledelsen ved sykehjemme sendte ut spørreskjema til alle ansatte og pårørende for å kartlegge om det var hold i det som ble klagd på, og det var det ikke da saken gikk i trykken. Mener du noe gjøres feil syns jeg du bør kunne stå for det når du klager også. Har du tatt det opp på arbeidsplassen? Hvis mange er så misfornøyde må dere da kunne ta det videre uten å gå å sutre i gangene, ingenting blir bedre av det. Det er for øvrig ikke slik at et sykehjem enten drives privat eller så tas over av kommunen. Mister de anbudet kan sykehjemme like godt bli lagt ned, beboerne flyttet andre steder og du stå uten jobb. Anonymkode: d1b78...406
Jojo jojo Skrevet 31. juli 2019 #3 Skrevet 31. juli 2019 Hvis det skjer feil, så lever du avvik i avvikssystemet. Så enkelt er det.
Unika Skrevet 31. juli 2019 #4 Skrevet 31. juli 2019 Finn ut hvem tillitsvalgt på jobben er, diskuter saken med h*n.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå