AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #1 Skrevet 31. juli 2019 Jeg har gått ned fra BMI 26,7 og til BMI 20,7 på under ett år kun ved å spise litt mindre kalorier. Det ER mulig! Anonymkode: 02aa8...6f6 12
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #2 Skrevet 31. juli 2019 Feite folk som ikke gidder å ta seg sammen vil alltid være uenige. I følge dem er det "tusenvis av grunner til overvekt" og "vanvittig komplisert" å gå ned i vekt. Bare vent og se på svarene. Anonymkode: fe3b3...9d7 15
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #3 Skrevet 31. juli 2019 Og jeg må si jeg var spent også, på hvor mye jeg veier, for da jeg gikk på vekta i kveld, hadde jeg ikke veid meg på ca 8 måneder(!) Ts Anonymkode: 02aa8...6f6 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #5 Skrevet 31. juli 2019 Jeg tenker fremdeles litt sånn "Wow, er det mulig? Viser badevekta feil antall kg? " Men klærne har jo stadig blitt for store til meg. Jeg gikk ned nesten 25% av kroppsvekten som jeg hadde. UTEN trening. TS Anonymkode: 02aa8...6f6 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #6 Skrevet 31. juli 2019 1 minutt siden, RoNo skrev: Gratulerer. Så kjekt å høre at det går. Takk Anonymkode: 02aa8...6f6
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #7 Skrevet 31. juli 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Feite folk som ikke gidder å ta seg sammen vil alltid være uenige. I følge dem er det "tusenvis av grunner til overvekt" og "vanvittig komplisert" å gå ned i vekt. Bare vent og se på svarene. Anonymkode: fe3b3...9d7 Det er ikke bare "å ta seg sammen". Man må ha motivasjon og viljestyrke og dessuten er det mange som er forhindret fra å greie å gå ned i vekt grunnet forskjellige årsaker som sykdom feks. Ts Anonymkode: 02aa8...6f6 20
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #8 Skrevet 31. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke bare "å ta seg sammen". Man må ha motivasjon og viljestyrke og dessuten er det mange som er forhindret fra å greie å gå ned i vekt grunnet forskjellige årsaker som sykdom feks. Ts Anonymkode: 02aa8...6f6 Det er dette som kalles å ta seg sammen. Fornuft og hensyn til helsa burde være motivasjon nok. Viljestyrke er en positiv egenskap som man bør streve etter å bygge opp. Svært få av de overvektige er forhindret av sykdommer. De aller fleste med fleskemage har det fordi de trøkker i seg akkurat hva de vil, og som oftest er de atpåtil lite aktive. Derfor er de feite, end of story. Anonymkode: fe3b3...9d7 6
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #9 Skrevet 31. juli 2019 Åh så bra 😁 Gratulerer. Anonymkode: a8317...046
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #10 Skrevet 31. juli 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åh så bra 😁 Gratulerer. Anonymkode: a8317...046 Takk Anonymkode: 02aa8...6f6 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #11 Skrevet 31. juli 2019 Hvor små var disse kaloriene du spiste? 😂 Anonymkode: 8cbc3...972 5
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #12 Skrevet 31. juli 2019 Eg har sånn ingen motivasjon. Men eg veit at det er mulig. Anonymkode: 4e36f...f43
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #13 Skrevet 31. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor små var disse kaloriene du spiste? 😂 Anonymkode: 8cbc3...972 Ikke så veldig små Jeg telte ikke kalorier grundig. Jeg bare anslo sånn ca hvor mye kalorier det var i det jeg spiste. Jeg gikk ut fra forslaget til denne https://www.melk.no/bmi angående hvor mange kalorier jeg burde spise hver dag for å gå ned i vekt. I den kalkulatoren legger man inn høyde og vekt og alder og aktivitetsnivå (og hvor mange kilo man ev ønsker å gå ned i vekt) og kalkulatoren beregner kaloribehov, alt etter som man skal beholde vekten, gå opp eller gå ned. Anonymkode: 02aa8...6f6 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #14 Skrevet 31. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eg har sånn ingen motivasjon. Men eg veit at det er mulig. Anonymkode: 4e36f...f43 Jeg håper at du finner motivasjon Anonymkode: 02aa8...6f6
Hulderen Skrevet 31. juli 2019 #15 Skrevet 31. juli 2019 Gratulerer, godt jobba! Men hvorfor har du valgt bort å trimme? Og hvorfor har du valgt å ikke veie deg på 8 måneder mens du slanket deg? Melk.no sin kalkulator er et godt hjelpemiddel, jeg har brukt den selv. Men det er viktig å bruke den under nedgangen også, så man får beregnet nye kalorimengder etterhvert som vekten går ned. Det er viktig å huske på at til mindre man veier, til færre kalorier kan man spise for å fortsette å gå ned i vekt. 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #17 Skrevet 31. juli 2019 Akkurat nå, Hulderen skrev: Gratulerer, godt jobba! Men hvorfor har du valgt bort å trimme? Og hvorfor har du valgt å ikke veie deg på 8 måneder mens du slanket deg? Melk.no sin kalkulator er et godt hjelpemiddel, jeg har brukt den selv. Men det er viktig å bruke den under nedgangen også, så man får beregnet nye kalorimengder etterhvert som vekten går ned. Det er viktig å huske på at til mindre man veier, til færre kalorier kan man spise for å fortsette å gå ned i vekt. Takk Så fint at du også har gode erfaringer med den kalkulatoren. Takk for at du tipser om at man må foreta nye beregninger underveis Jeg skulle gjerne ha trimmet, men jeg har vært og er forhindret fra trimming, grunnet sykdom. Kun latskap er årsak til at jeg ikke veide meg underveis Jeg orket ikke å skifte batteri i vekta Anonymkode: 02aa8...6f6 1
SPOCA Skrevet 1. august 2019 #18 Skrevet 1. august 2019 Gratulerer, godt jobba. Jeg synes egentlig det er lurt å la være å veie seg, for min del har det bare blitt til at jeg henger meg unødvendig mye opp i vekta. Har selv gått ned over 80 kg, og veier meg kun et par ganger per år. Man merker jo vektnedgangen godt på klærne uansett. Men enig; det fungerer å telle kalorier. Jeg har telt kalorier slavisk siden 2014-2015, og det har fungert utmerket. Har ikke gått inn for å trene, men heller valgt å være hverdagsaktiv (dvs minst 10 000 skritt per dag). Det er ikke så mye som skal til. Uansett, super innsats! 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #19 Skrevet 1. august 2019 11 timer siden, SPOCA skrev: Gratulerer, godt jobba. Jeg synes egentlig det er lurt å la være å veie seg, for min del har det bare blitt til at jeg henger meg unødvendig mye opp i vekta. Har selv gått ned over 80 kg, og veier meg kun et par ganger per år. Man merker jo vektnedgangen godt på klærne uansett. Men enig; det fungerer å telle kalorier. Jeg har telt kalorier slavisk siden 2014-2015, og det har fungert utmerket. Har ikke gått inn for å trene, men heller valgt å være hverdagsaktiv (dvs minst 10 000 skritt per dag). Det er ikke så mye som skal til. Uansett, super innsats! Takk Takk for at du deler av dine erfaringer, og gratulerer med din vektnedgang Anonymkode: 02aa8...6f6 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #20 Skrevet 1. august 2019 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er dette som kalles å ta seg sammen. Fornuft og hensyn til helsa burde være motivasjon nok. Viljestyrke er en positiv egenskap som man bør streve etter å bygge opp. Svært få av de overvektige er forhindret av sykdommer. De aller fleste med fleskemage har det fordi de trøkker i seg akkurat hva de vil, og som oftest er de atpåtil lite aktive. Derfor er de feite, end of story. Anonymkode: fe3b3...9d7 Forskning viser at vi alle har omtrent samme mengde viljestyrke, det er omtrent umulig å trene den opp. De som ikke har naturlig trang til å spise mye, vil bruke mindre av viljestyrken på å begrense mengden kalorier. Det man derimot kan trene opp over tid, er vaner. Men man regner med at det tar rundt 66 dager å endre én vane, og hvis man har mange usunne vaner, vil en vektnedgang ta uhorvelig lang tid. Det mange gjør, er at de prøver å bruke viljestyrken og endre en hel livsstil på en gang. Dermed mislykkes de gang på gang. Anonymkode: d0bf8...5f4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå