Gjest Anonymous Skrevet 9. mai 2005 #1 Del Skrevet 9. mai 2005 har funnet "drømmejobben" som jeg virkelig ønsker; og har tenkt å ringe til kontaktpersonen. Dette gjør jeg vanligvis aldri, sender bare inn en søknad. Vil ringe for å "markere" meg litt, hvis dere skjønner.. MEN -stillingsannonsen er veldig utfyllende. Hva i alle dager skal jeg spørre om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 9. mai 2005 #2 Del Skrevet 9. mai 2005 Hvis du ikke har noe å spørre om så trenger du ikke ringe. Hvis du ringer og stiller "tullespørsmål" så kaster du bare bort tida deres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 9. mai 2005 #3 Del Skrevet 9. mai 2005 Jeg skjønner godt at du har lyst til å markere deg litt hos en potensiell arbeidsgiver når du skal søke på drømmejobben! Jeg anbefaler deg virkelig å ringe, men KUN hvis du har noe fornuftig å spørre om. Begynn å skriv søknaden du, som regel dukker det opp noe du lurer på som det kan være greit å spørre om. Ringte selv på drømmejobben for noen uker siden, og det ble faktisk en kjempepositive opplevelse. Dette var en jobb i det offentlige, og det er nok maange søkere, men likevel tok kontaktpersonen seg tid til å snakke med meg i 15-20 min. I utgangspkt hadde jeg et par gode spørsmål, men jeg fikk vite masse om stillingen som jeg ikke hadde tenkt på å spørre om engang. Til og med noen tips om hvordan og hva jeg burde ta med i søknaden snek seg med:) I tillegg noterte hun seg navn på alle som ringte ang. stillingen, og jeg tror nok det er veldig vanlig! Nå må jeg også si at jeg har ringt på mange stillinger og det er ikke alltid kontaktpersonen kommer med noen opplysninger utover det du spør om. En veldig utfyllende søknad ville jeg tolket som at de ikke ønsker at folk skal ringe og spørre om banale ting, eller at de allerede har en intern kandidat. Har du et viktig spørsmål om stillingen som du føler du trenger svar på for å søke stillingen, så bør du ringe. Lykke til:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå