Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener det skulle vært forbudt å tilby penger for sex til mindreårige.

Men jeg tror at skal man være sikker på at ungene våre skal velge riktig, så må man være der for dem og hjelpe dem til å forstå hvor lite man egentlig kjenner noen over nett, uansett hvor mye man har snakket sammen.

Foreldre bør også vise mer forståelse til nett bruken ungene har, og ikke bare si "nei det får du ikke." Men heller si hvis du vil møte den og den personen. Vær snill å la oss møte han/hun samtidig.

Ofte vil en 13 åring ha bedre peil på dataen enn en 40 åring, så å prøve å skjerme ungene tror jeg bare gjør det spennende. De vil ha mange flere muligheter enn du kan drømme om til å komme i kontakt med chatte verdenen.

Skrevet

Jeg prøvde dette selv på irc istad.

Jeg kalte meg for "Summergirl14" og gikk inn på #Norge kanalen og innen 10 sekunder var gått så hadde jeg fått opp 5 forskjellige privatvinduer hvor alle menn var over 20. En av dem ville gjerne at jeg skulle beskrive de høyhelte skoene eg visstnok måtte ha.

hoho.. skal se om jeg ikke kan lage en artig chatlog og legge ut her senere.

Skrevet
hei sixx, er du skribentkommentator eller? Eier ingen egne meninger idag? Må bare nedjustere andres innlegg?Hvorfor kan du ikke heller skrive litt om hva du synes er riktig bortsett fra bare å kjøre strengere straffer?

waco

Neida...jeg fører ditt språk så du skal forstå hva jeg skriver. :wink:

(Men skal jeg være ærlig...så synes jeg kanskje ikke du virker veldig smart....som forsøker å provosere et så alvorlig tema).

Skrevet

sixx, du har nok rett, jeg er nok ikke smart, - så kanskje du da kan fortelle meg hva som er så bra med strengere straffer?

De ungdommene som oppsøker menn for penger og sex er som regel ensomme unger på søking etter voksenkontakt.

Årsaken kan f eks være at foreldrene driter i ungene sine fordi de er opptatt med sine karrierer og jobbe seg ihjel for å få penger.

I tillegg forteller foreldre barna sine at de er konstant fattige og økonomisk bekymring er noe som tilhører livet.

waco

da er det ikke rart unger selger seg for sex...

Skrevet
sixx, du har nok rett, jeg er nok ikke smart, - så kanskje du da kan fortelle meg hva som er så bra med strengere straffer?...

Du har mye mer igjen for at jeg forteller deg at det er sengetid nå. :wink:

Skrevet

Synes at det er helt forkastelig at voksne menn utnytter jenter og gutter som chatter på nett. Når en voksen person chatter med barn om treff,sex o.l. må vi ha lover som gjør at vi kan ta de. Barna våre er det mest verdifulle vi har.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...