Gå til innhold

Hva betaler man voksen barnevakt for pass av ett barn ett døgn?


Energi-jenta

Anbefalte innlegg

Vi har ett barn som trenger barnepass fra lørdag kl 12 til søndag kl 12. Sønnen vår på 12 mnd sover ca 11 timer om natta, fra 19-06.

Hun som skal passe er 22 år gammel og studerer barnehagelærer og har litt erfaring fra barnehage.

Hva ville du betalt denne barnevakten?

Endret av Energi-jenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1500.- ikke under det iallefall

Anonymkode: 537a2...09d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel an på om dere er familie eller ikke? Jeg har aldri fått betalt for å tilbringe tid med familie eller venners barn, liksom. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg viste ikke at det var såpass lukrativt å sitte barnevakt! 

Anonymkode: cfa70...ac6

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, KillerKitty said:

Kommer vel an på om dere er familie eller ikke? Jeg har aldri fått betalt for å tilbringe tid med familie eller venners barn, liksom. 

Ikke familie eller bekjent, men skal bli kjent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, jeg ville nok satt pris på en tusenlapp hvis jeg hadde blitt spurt. Tenker du å bruke henne igjen?

Anonymkode: 4a47f...05e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Tja, jeg ville nok satt pris på en tusenlapp hvis jeg hadde blitt spurt. Tenker du å bruke henne igjen?

Anonymkode: 4a47f...05e

Ja :) Gjerne til kveldspass mens meg og mannen går ut og spiser og slike anledninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det overrasker meg at dere kommer med så høye beløp. Kan dere forklare hvorfor minsteprisen er 1000kr? 
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Supernova17 skrev:

Det overrasker meg at dere kommer med så høye beløp. Kan dere forklare hvorfor minsteprisen er 1000kr? 
 

Minst 1000-, må tilsvare i nærheten av en dag på jobb (og er jo over 7 timer) så skulle jo bare mangle.

Anonymkode: fc950...bd9

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Supernova17 skrev:

Det overrasker meg at dere kommer med så høye beløp. Kan dere forklare hvorfor minsteprisen er 1000kr? 
 

Fordi det er 24 timer og et stort ansvar. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Energi-jenta skrev:

Vi har ett barn som trenger barnepass fra lørdag kl 12 til søndag kl 12. Sønnen vår på 12 mnd sover ca 11 timer om natta, fra 19-06.

Hun som skal passe er 22 år gammel og studerer barnehagelærer og har litt erfaring fra barnehage.

Hva ville du betalt denne barnevakten?

Synes tusen kroner er ok. kanskje litt mer. Hvis dere tenker å ha henne som barnevakt flere ganger vil færre timer tilsi høyere timelønn, i mine øyne. En kveld f.eks. evt. inkl. overnatting cirka 450-500 kroner. Reisevei tar også tid. 

Hvis hun er fast barnevakt og det er en inntekt hun kan regne med, litt lavere lønn. Hun er student. Tror jeg betalte nabojenta og venninnen hennes 200 kroner for tre timer, og dette er mange år siden, pengene var mer verdt. I tillegg fikk de brus og snacks og pizza. I dag får man knapt to bæreposer mat for en tusenlapp. 

 

Endret av Jytte
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville betalt rundt 2000, dersom det ikke er familie. Men avtal på forhånd. 

Anonymkode: 2d0db...67c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet!!!!Ukes overtidjobbing for barnevakt en dag ... sykt....

Anonymkode: 94753...22c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spør henne hva hun tenker om betaling og ta det derifra? 

 

Anonymkode: ebb0c...46b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Skal si tidene har forandret seg...husker jeg fikk 500 kr som 19 åring, da jeg satt barnevakt ett døgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.. En tusenlapp gir en timespris på rundt 40 kr, 2000 litt over 80 kr. Jeg synes ingen av delene er dyrt. Her er jo barnevakten en fremmed, og kompetansen hennes er åpenbart tatt med i vurderingen når TS har valgt henne. Ja, det er høye summer, men det er også mye ansvar i lang tid. Timene tilsvarer tre hele arbeidsdager..

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...