AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #1 Skrevet 31. juli 2019 Jeg prøver å være flink til å sortere avfall riktig, men blir ikke helt klok på hvor kjøkkenpapir/tørkepapir egentlig skal sorteres. På sortere.no står det at litt tørkepapir/servietter med matrester kan kastes i matavfall. Jeg bruker vel egentlig altfor mye papir, både til å tørke hendene på kjøkkenet, vaske benken osv. Hvis det ikke er matavfall på, skal det da sorteres i restavfall eller pappavfall? Anonymkode: 99af1...612
Million Skrevet 31. juli 2019 #2 Skrevet 31. juli 2019 Faren min sa at han nettopp hadde lest at tørkepapir kan/skal kastes sammen med matavfallet. Før dette har jeg alltid kastet tørkepapiret i restavfallet, men nå har jeg begynt å kaste det som vi har tørket opp matsøl med og tørket oss rundt munnen med, nedi matavfallet. Det står jo der at man skal det, så da....? Jeg får meg likevel ikke til å kaste ALT av tørkepapir nedi der, fordi ofte har jeg jo brukt det til å vaske med eller har såpe på osv. Kaster derfor kun tørkepapir med matavfall på i matavfallet.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #4 Skrevet 1. august 2019 Sjekk med din kommune - reglene er ikke like alle steder, da ulike selskaper har ulike måter å håndtere det på. Og gå over til å ha håndkle og klut på kjøkkenet, så blir det ikke så unødvendig bruk av papir. Anonymkode: 3f39b...36c
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #5 Skrevet 1. august 2019 Tørkepapir kan kastes i matavfall fordi det bidrar til å suge opp væske. Men det kan også kastes i rest. Velg selv. Mvh en som jobber i bransjen. Anonymkode: ce282...8fd
Gjest frankie1985 Skrevet 1. august 2019 #6 Skrevet 1. august 2019 Sorterer ingenting selv, bare hiver alt i samme posen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå