Gå til innhold

Dårlig rettskriving her inne

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg leser en del innlegg her inne, og har lagt merke til at mange skriver helt elendig. Av og til er det vanskelig å forstå hva de mener, fordi ordene er skrevet slik de blir uttalt,det mangler bokstaver, bokstavene er stokket om, setningene er ufullstendige... Grunnen til det kan være at når vi skriver på mobilen så trykker vi feil eller det er automatisk staving som setter inn feil ord. Når skrivingen er så dårlig,får jeg inntrykk av at de som skriver har dysleksi eller har skrive og lesevansker.Ta dere litt bedre tid når dere skriver innlegg,bruk avsnitt,punktum,komma,stor bokstav...☺og les gjennom innlegget før dere sender det avgårde.

Anonymkode: f4f3d...f34

Uff, sikkert vanskelig å være deg når du må utsettes for allverdens pakk som ikke kan skrive korrekt. Hadde det bare fantes en ENDELIG LØSNING på dette problemet.....

Anonymkode: 28288...20c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hadde det bare fantes en ENDELIG LØSNING på dette problemet.....

Det finnes! :skya:Autokorrekt! :opplyser:

Anonymkode: 03a99...54b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Uff, sikkert vanskelig å være deg når du må utsettes for allverdens pakk som ikke kan skrive korrekt. Hadde det bare fantes en ENDELIG LØSNING på dette problemet.....

Anonymkode: 28288...20c

Du mener vel funtes?

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leser en del innlegg her inne, og har lagt merke til at mange skriver helt elendig. Av og til er det vanskelig å forstå hva de mener, fordi ordene er skrevet slik de blir uttalt,det mangler bokstaver, bokstavene er stokket om, setningene er ufullstendige... Grunnen til det kan være at når vi skriver på mobilen så trykker vi feil eller det er automatisk staving som setter inn feil ord. Når skrivingen er så dårlig,får jeg inntrykk av at de som skriver har dysleksi eller har skrive og lesevansker.Ta dere litt bedre tid når dere skriver innlegg,bruk avsnitt,punktum,komma,stor bokstav...☺og les gjennom innlegget før dere sender det avgårde.

Hvordan klarer du å flørte med deg selv så til de grader.

Anonymkode: b9e36...8bb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bryr meg ikke så alt for mye om rettskriving, og punkt setting. Det jeg virkelig ikke forstår meg på, og som skurrer hver gang jeg leser det, er det som roter sammen hun og henne. 

Henne forklarte det til meg, så jeg takket hun for hjelpen 🤔

Hva pokker skjer der??

Anonymkode: 489b8...415

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk som ikke får til å skrive ordentlig er stort sett dumme. Kjenner at jeg ikke bryr meg om meningene deres. 

Anonymkode: f9c2a...f33

For en skikkelig grei person du virker å være. Dysleksi kan ingen noe for at de har og dumme er det ikke.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk som ikke får til å skrive ordentlig er stort sett dumme. Kjenner at jeg ikke bryr meg om meningene deres. 

Anonymkode: f9c2a...f33

Enig.

Anonymkode: 7a8e7...583

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, EvaLena skrev:

For en skikkelig grei person du virker å være. Dysleksi kan ingen noe for at de har og dumme er det ikke.

Alle som skriver feil/ikke gidder å skrive korrekt, har ikke dysleksi.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du mener vel funtes?

Ingenting som heter det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg holder på å bli sprø over at så mange her inne skriver sinnsyk. Det heter sinnSsyk!! 😵To s'er. Husk det, lær det!

Anonymkode: f6ea0...b6e

• Liker 2
Gjest Familytree
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

de som skriver har dysleksi

???? 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

For meg er det slik at når skrivefeilene blir graverende,så henger jeg meg såpass opp i det at jeg ikke orker å lese og forstå meninga vedkommende har.Jada, jeg vet det finns dysleksi men langt fra alle som har skrivefeil, har dysleksi. 

Det nyeste nå er å skylde på at " kanskje de ikke kan norsk så godt fordi de er innvandrere". At folk ikke GIDDER å se over og rette feil,går over min begripelsesevne. 

Men så er jeg språknerd og,som kan finne på å rette 5 år gamle innlegg som dukker opp på Facebook! :P

Anonymkode: 983f0...a25

Er du den samme som skrev hovudinnlegget bare med en annen bruker? 😂

Når du klager på at andre skriver feil må du nesten passe på din egen rettskriving!😂😂 

Anonymkode: 70c99...261

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Du kan ikkje krevja at folk bryr seg om slikt på eit internettforum. Det er ikkje realistisk. Har du hørt om space tasten? Mange av setningane dine er ganske lange også.

Anonymkode: 1beea...6ab

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, EvaLena skrev:

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig.

Jada folk med dysleksi er dumme og verdiløse vi har fått det med oss.

Anonymkode: e6651...df9

AnonymBruker
Skrevet

16 hours ago, AnonymBruker said:

Hadde hun vært dum, hadde hun aldri blitt leder i partiet

Anonymkode: 79893...41a

Det er dessverre et av kravene.

Anonymkode: 634a9...975

AnonymBruker
Skrevet

Man ser ofte forskjell på folk som ikke kan rettskrivning/grammatikk og folk som har dysleksi. Folk med dysleksi vet som regel hvordan ord skrives og brukes, for de bruker det rett i muntlig tale, men det klusser seg til på papiret. Han/henne-feil er ikke dysleksi. Å skrive ånkli er ikke dysleksi,  hvem mye er klokka er ikke dysleksi. 

Anonymkode: 327c6...7d6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du den samme som skrev hovudinnlegget bare med en annen bruker? 😂

Når du klager på at andre skriver feil må du nesten passe på din egen rettskriving!😂😂 

Anonymkode: 70c99...261

Nei, jeg er ikke ts. Og jeg vet at jeg ikke er perfekt, men jeg er bedre enn veldig mange. 

Skrevet (endret)
På 31.7.2019 den 17.46, AnonymBruker skrev:

Det kan jo hende at noen faktisk har dysleksi eller lese og skrivevansker?

Vanskelig å skylde på det når man har autokorrektur i hue og ræva, om vil eller ikke.. 

Endret av Missfitness
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg er ikke ts. Og jeg vet at jeg ikke er perfekt, men jeg er bedre enn veldig mange. 

Og dårligere enn veldig mange :)

Skrevet (endret)
9 timer siden, Missfitness skrev:

Vanskelig å skylde på det når man har autokorrektur i hue og ræva, om vil eller ikke.. 

Det er ikke nødvendigvis stavingen av enkeltord som er hovedproblemet for de med skrivevansker :)

Endret av Hedersbrukeren

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...