AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #1 Skrevet 31. juli 2019 Jeg leser en del innlegg her inne, og har lagt merke til at mange skriver helt elendig. Av og til er det vanskelig å forstå hva de mener, fordi ordene er skrevet slik de blir uttalt,det mangler bokstaver, bokstavene er stokket om, setningene er ufullstendige... Grunnen til det kan være at når vi skriver på mobilen så trykker vi feil eller det er automatisk staving som setter inn feil ord. Når skrivingen er så dårlig,får jeg inntrykk av at de som skriver har dysleksi eller har skrive og lesevansker.Ta dere litt bedre tid når dere skriver innlegg,bruk avsnitt,punktum,komma,stor bokstav...☺og les gjennom innlegget før dere sender det avgårde. Anonymkode: f4f3d...f34 7
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #2 Skrevet 31. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg leser en del innlegg her inne, og har lagt merke til at mange skriver helt elendig. Av og til er det vanskelig å forstå hva de mener, fordi ordene er skrevet slik de blir uttalt,det mangler bokstaver, bokstavene er stokket om, setningene er ufullstendige... Grunnen til det kan være at når vi skriver på mobilen så trykker vi feil eller det er automatisk staving som setter inn feil ord. Når skrivingen er så dårlig,får jeg inntrykk av at de som skriver har dysleksi eller har skrive og lesevansker.Ta dere litt bedre tid når dere skriver innlegg,bruk avsnitt,punktum,komma,stor bokstav...☺og les gjennom innlegget før dere sender det avgårde. Anonymkode: f4f3d...f34 Hvorfor det? Det er bare et forum ikke en eksamen eller jobbsøknad. Anonymkode: 18b3c...e83 6
Pal Fungi Skrevet 31. juli 2019 #3 Skrevet 31. juli 2019 (endret) Noe jeg ikke har kunnet unngå å legge merke til er at noen skriver onklig i stedet for ordentlig.. 🤔 Og det med bruk av feil spørreord er jo en gjenganger. Endret 31. juli 2019 av KittyNose 4
Hedersbrukeren Skrevet 31. juli 2019 #4 Skrevet 31. juli 2019 (endret) Dette må nesten være en spøk, for åpningsinnlegget i denne tråden har flere skrivefeil enn det som normalt er her inne Endret 31. juli 2019 av Hedersbrukeren 16
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #5 Skrevet 31. juli 2019 Er fordi det er dårlig med norsktimer på livets harde skole. Og det er den eneste utdannelsen de mest aktive her inne har. Anonymkode: 327c6...7d6 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #6 Skrevet 31. juli 2019 Det kan jo hende at noen faktisk har dysleksi eller lese og skrivevansker? Får de ikke lov til å skrive her da mener du? Enig i at man bør skrive så rett som mulig, og ikke skrive ord sånn som de uttales eller lignende. Men jeg syns også at de som kommenterer andres rettskriving og pirker på at ord er skrevet feil osv i tråder som handler om helt andre ting, er skikkelig smålige og nedlatende. Det bør man holde seg for god til. Anonymkode: e1b7e...34b 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #7 Skrevet 31. juli 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg leser en del innlegg her inne, og har lagt merke til at mange skriver helt elendig. Av og til er det vanskelig å forstå hva de mener, fordi ordene er skrevet slik de blir uttalt,det mangler bokstaver, bokstavene er stokket om, setningene er ufullstendige... Grunnen til det kan være at når vi skriver på mobilen så trykker vi feil eller det er automatisk staving som setter inn feil ord. Når skrivingen er så dårlig,får jeg inntrykk av at de som skriver har dysleksi eller har skrive og lesevansker.Ta dere litt bedre tid når dere skriver innlegg,bruk avsnitt,punktum,komma,stor bokstav...☺og les gjennom innlegget før dere sender det avgårde. Anonymkode: f4f3d...f34 Det kan være tre ting: 1. Så kan det være at du IKKE VIL FORSTÅ. 2. Du er mer nøye med ordfeilene og ikke innholdet 3. Eller det kan være at du ALT FOR LITE Å GJØRE!!! Jeg tipper helst det er det siste i ditt tilfelle... Anonymkode: ccaa3...ead
Medullaoblongata Skrevet 31. juli 2019 #8 Skrevet 31. juli 2019 Hvis du først skal påpeke at det er mye problemer med rettskriving her inne (noe jeg er helt enig i), så bør du kunne beherske rettskriving selv. Les over innlegget ditt en gang til. 5
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #9 Skrevet 31. juli 2019 Folk som ikke får til å skrive ordentlig er stort sett dumme. Kjenner at jeg ikke bryr meg om meningene deres. Anonymkode: f9c2a...f33 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #10 Skrevet 31. juli 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg leser en del innlegg her inne, og har lagt merke til at mange skriver helt elendig. Av og til er det vanskelig å forstå hva de mener, fordi ordene er skrevet slik de blir uttalt,det mangler bokstaver, bokstavene er stokket om, setningene er ufullstendige... Grunnen til det kan være at når vi skriver på mobilen så trykker vi feil eller det er automatisk staving som setter inn feil ord. Når skrivingen er så dårlig,får jeg inntrykk av at de som skriver har dysleksi eller har skrive og lesevansker.Ta dere litt bedre tid når dere skriver innlegg,bruk avsnitt,punktum,komma,stor bokstav...☺og les gjennom innlegget før dere sender det avgårde. Anonymkode: f4f3d...f34 Folk med lese skrivevansker har sine egne feil og de kan okke alltid rette opp sine feil på en enkel måte. De må og få lov til å ytre seg uten å bli kritisert, så lenge meningen gir en forståelse. At folk trykker feil på tastatur får du lære deg til at skjer. Jeg synes det er langt mer irriterende med alle trådene av ren oppdiktet karakter folk p.t. trenger hjelp med, der ts aktivit besvarer og lager nye problematiseringer i annethvert innlegg. Og hun som har en vennine som stadig havner i trøbbel. Når jeg ser venninene i emnetittelen så tenker jeg bare, ok nå har hun ett nytt problem som er så utrolig at du ikke kan tro det. Anonymkode: 37706...2b8 1
Hedersbrukeren Skrevet 31. juli 2019 #11 Skrevet 31. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Folk som ikke får til å skrive ordentlig er stort sett dumme. Kjenner at jeg ikke bryr meg om meningene deres. Anonymkode: f9c2a...f33 Nei, dette stemmer ikke Statsministeren vår f.eks kan man mene mye om, men dum er hun ikke https://www.klartale.no/norge/slik-takler-statsministeren-dysleksi-1.971875 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #12 Skrevet 31. juli 2019 Av og til retter telefonen/PC-en/IPaden feil også. Anonymkode: 79893...41a 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #13 Skrevet 31. juli 2019 Akkurat nå, Hedersbrukeren skrev: Nei, dette stemmer ikke Statsministeren vår f.eks kan man mene mye om, men dum er hun ikke https://www.klartale.no/norge/slik-takler-statsministeren-dysleksi-1.971875 Hadde hun vært dum, hadde hun aldri blitt leder i partiet Anonymkode: 79893...41a
Gjest Stjernetåka Skrevet 31. juli 2019 #14 Skrevet 31. juli 2019 Jeg skriver ikke perfekt, men så er heller ikke norsk faget mitt. Og hvorfor skal alle hverdagsmennesker ha et fantastisk språk? Så lenge vi får frem hva vi mener er jo det viktigst?
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #15 Skrevet 31. juli 2019 Og du kan lære deg å bruke mellomrom. Anonymkode: 3d9a5...6ca 6
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #16 Skrevet 31. juli 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og du kan lære deg å bruke mellomrom. Anonymkode: 3d9a5...6ca Åh, endelig noen som kommenterte det. Skikkelig irriterende faktisk!! Anonymkode: 72152...cc0 4
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #17 Skrevet 31. juli 2019 For meg er det slik at når skrivefeilene blir graverende,så henger jeg meg såpass opp i det at jeg ikke orker å lese og forstå meninga vedkommende har.Jada, jeg vet det finns dysleksi men langt fra alle som har skrivefeil, har dysleksi. Det nyeste nå er å skylde på at " kanskje de ikke kan norsk så godt fordi de er innvandrere". At folk ikke GIDDER å se over og rette feil,går over min begripelsesevne. Men så er jeg språknerd og,som kan finne på å rette 5 år gamle innlegg som dukker opp på Facebook! Anonymkode: 983f0...a25 4
Gjest #Rasshøl Skrevet 31. juli 2019 #18 Skrevet 31. juli 2019 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: For meg er det slik at når skrivefeilene blir graverende,så henger jeg meg såpass opp i det at jeg ikke orker å lese og forstå meninga vedkommende har.Jada, jeg vet det finns dysleksi men langt fra alle som har skrivefeil, har dysleksi. Det nyeste nå er å skylde på at " kanskje de ikke kan norsk så godt fordi de er innvandrere". At folk ikke GIDDER å se over og rette feil,går over min begripelsesevne. Men så er jeg språknerd og,som kan finne på å rette 5 år gamle innlegg som dukker opp på Facebook! Anonymkode: 983f0...a25 Hørt om space? Endret 31. juli 2019 av #Rasshøl
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #20 Skrevet 31. juli 2019 Jeg er enig i at det er mye dårlig språk og rettskriving her inne, men ditt innlegg har også masse feil ts. Jeg talte 13 på første gjennomlesning, godt mulig andre finner flere. Anonymkode: 1ed95...953
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå