Gå til innhold

Noen utleiemeglere som har peiling?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboer skal på visning til en leilighet vi har veldig lyst på. Vi har leid en leilighet i to år nå, og har alltid betalt i tide, ikke vært noe tull med betalinger.

Jeg har ingen betalingsanmerkninger, men samboer har dessverre det. Leiligheten vi skal på visning til leies ut via et utleiefirma, og de tar da kredittsjekk. Vi begge tjener nokså godt, men han har altså betalingsanmerkning. Vil dette kunne stoppe oss? Er det da lurere at jeg leier leiligheten alene på en måte, men at han altså flytter inn med meg? Da er det kun jeg som tegner kontrakt.

Anonymkode: 75e76...cbd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og samboer skal på visning til en leilighet vi har veldig lyst på. Vi har leid en leilighet i to år nå, og har alltid betalt i tide, ikke vært noe tull med betalinger.

Jeg har ingen betalingsanmerkninger, men samboer har dessverre det. Leiligheten vi skal på visning til leies ut via et utleiefirma, og de tar da kredittsjekk. Vi begge tjener nokså godt, men han har altså betalingsanmerkning. Vil dette kunne stoppe oss? Er det da lurer at jeg leier leiligheten alene på en måte, men at han altså flytter inn med meg? Da er det kun jeg som tegner kontrakt.

Dette kan ingen andre enn utleiemegleren svare deg på. Vær åpen med problemet og skaff gjerne en boligattest/referanse fra der du bor nå. 

Anonymkode: a468d...cc4

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette kan ingen andre enn utleiemegleren svare deg på. Vær åpen med problemet og skaff gjerne en boligattest/referanse fra der du bor nå. 

Anonymkode: a468d...cc4

Ja, er bare redd for at ærlighet vil ødelegge sjansene våres. Ingen problem å få han vi leier av nå til å stille som referanse, vet han er svært fornøyd med oss. 

Vi har jo ingen problemer med å betale leien, jeg hadde klart å betale den på egenhånd også.

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ingen betalingsanmerkninger, men samboer har dessverre det. Leiligheten vi skal på visning til leies ut via et utleiefirma, og de tar da kredittsjekk. Vi begge tjener nokså godt, men han har altså betalingsanmerkning. Vil dette kunne stoppe oss? Er det da lurere at jeg leier leiligheten alene på en måte, men at han altså flytter inn med meg? Da er det kun jeg som tegner kontrakt.

Hvis begge tjener godt er det vel bedre å betale det man skylder og bli kvitt betalingsanmerkningen?

Anonymkode: bc355...1d5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja det kan ødelegge for dere at han har betalingsanmerkninger om dere begge skal stå på kontrakten. Jeg er utleier selv, kredittsjekker sjeldent, men det skjer. Men det er ikke alltid det har betydning om en har bet.anmerkning . Men vet via bla. Utleiemegleren så får du ikke leie/de er ihvertfall veldig strenge om du har bet.anmerkning. (Har venninne som jobber der) Så om dere får den vil mest sannsynlig komme ann på om du står på kontrakt alene og da med tanke på hvor høy husleie er i forhold til at det kun er en person som skal "leie" 

Anonymkode: 77c9e...ff8

AnonymBruker
Skrevet

Hvis utleier kan velge mellom en med betalingsanmerkning og en uten, hvem velger han tror du? Selvfølgelig har det noe å si at samboeren din har betalingsanmerkning. Hvis dere tjener godt bør han vel betale ned gjelden sin og bli kvitt anmerkningen. 

Anonymkode: 79081...399

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis begge tjener godt er det vel bedre å betale det man skylder og bli kvitt betalingsanmerkningen?

Anonymkode: bc355...1d5

Selvsagt, det jobbes med saken. Er gammel gjeld det er snakk om, og det er ikke lenge til den er nedbetalt. Er jo ikke slik at han ikke betaler ned på det.

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja det kan ødelegge for dere at han har betalingsanmerkninger om dere begge skal stå på kontrakten. Jeg er utleier selv, kredittsjekker sjeldent, men det skjer. Men det er ikke alltid det har betydning om en har bet.anmerkning . Men vet via bla. Utleiemegleren så får du ikke leie/de er ihvertfall veldig strenge om du har bet.anmerkning. (Har venninne som jobber der) Så om dere får den vil mest sannsynlig komme ann på om du står på kontrakt alene og da med tanke på hvor høy husleie er i forhold til at det kun er en person som skal "leie" 

Anonymkode: 77c9e...ff8

Ja, var det jeg var redd for. Tenkte kanskje at referansen vår ville «bøte på» anmerkningen, eller jeg håpet i hvert fall på det. Selv har jeg jo ingen anmerkninger og huseier vi nå leier av kan jo bekrefte at vi alltid har betalt leien i tide.

Jeg kan fint betale husleien alene ut fra inntekten min. Så da er det kanskje lurt at jeg står ansvarlig alene også, hvis vi skal ha et håp om å få den.

Takk for svar!

Skrevet

Jeg har leid ut via utleiemegleren og de lot ikke folk leie om de hadde betalingsanmerkning 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...