Gå til innhold

Høylytte naboer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått nye naboer tvers over oppgangen.Merket det i natt da jeg hørte høye kommanderende stemmer på afrikansk.Trodde det var fyllespetakkel fra gaten,men i dag hører jeg de samme stemmene når jeg har åpent vindu/verandadør eller er i gangen.Trodde først det var krangel og vurderte å ringe politiet siden barnet mitt ble redd,men nå ser jeg at det er to-tre menn som har flyttet inn og som snakker sammen.Hvorfor i alle dager roper de sånn???

Anonymkode: 97615...2a2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er typisk for menn fra disse landene. Jeg har lagt merke til det på kafeer/restauranter og ellers i offentligheten. Menn fra afrika/asia snakker høyt selv om de sitter ved siden av hverandre. Kvinnene fra disse landene er derimot lavmælte og forstyrrer ingen.

Anonymkode: e9d20...0bf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger våken og hører på mine naboer i  etg over meg men på den andre siden,tror de er fra midt-østen.Volumet er på max og det gaules når de snakker her også.Skal opp på jobb om 5 1/2 time og får ikke sove pga de.Hører stemmene veldig godt når det er stille i bygården.De har ikke fest,det er bare noen menn som kakler.Blir så lei og sliten av dette om kveldene/nettene.

Anonymkode: 97615...2a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er typisk for menn fra disse landene. Jeg har lagt merke til det på kafeer/restauranter og ellers i offentligheten. Menn fra afrika/asia snakker høyt selv om de sitter ved siden av hverandre. Kvinnene fra disse landene er derimot lavmælte og forstyrrer ingen.

Anonymkode: e9d20...0bf

Ha ha, du har ingen kjennskap til afrikansk kultur. Damene er på ingen måte lavmælte. Hverken i afrikansk kultur eller i asiatisk. Grunnen til at de lager mer bråk, er at de ikke er oppvokst i en kultur hvor man hysjes ned hele tiden. Det må da være deilig befriende å slippe å ta konstant hensyn til absolutt alle rundt seg, og bare være seg selv. Det kunne vi forknytte nordmenn med fordel lære av mye av.

Anonymkode: 35fab...dda

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber med en og annen arbeidsinnvandrer  og det er utrolig hvordan volumet skrus opp på Max når de snakker på morsmålet. Det er bare å rømme.

Har spøkt en del med det..»you dont need a phone, they can hear you in poland»

Anonymkode: 976c9...187

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ha ha, du har ingen kjennskap til afrikansk kultur. Damene er på ingen måte lavmælte. Hverken i afrikansk kultur eller i asiatisk. Grunnen til at de lager mer bråk, er at de ikke er oppvokst i en kultur hvor man hysjes ned hele tiden. Det må da være deilig befriende å slippe å ta konstant hensyn til absolutt alle rundt seg, og bare være seg selv. Det kunne vi forknytte nordmenn med fordel lære av mye av.

Anonymkode: 35fab...dda

Jojo, men husk nå at om vi forknytte nordmenn hadde sluppet oss fri ville våre landsmenn kalle oss brautende og frekke. Du vet alt det der typisk norske.. 

Jobber mye i utlandet og vi har endel klienter fra hele verden som lett overtar hele  arbeidsplassen fordi vi nordmenn tusler rundt og holder kjeft hele tiden. 

Anonymkode: 976c9...187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har nettopp fått nye naboer tvers over oppgangen.Merket det i natt da jeg hørte høye kommanderende stemmer på afrikansk.Trodde det var fyllespetakkel fra gaten,men i dag hører jeg de samme stemmene når jeg har åpent vindu/verandadør eller er i gangen.Trodde først det var krangel og vurderte å ringe politiet siden barnet mitt ble redd,men nå ser jeg at det er to-tre menn som har flyttet inn og som snakker sammen.Hvorfor i alle dager roper de sånn???

Anonymkode: 97615...2a2

På afrikansk faktisk... Afrika er et kontinent og der snakkes det over 2000 (!) forskjellige språk, så at du kan si at de snakket afrikansk er helt utrolig...

Anonymkode: 5898b...62a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ha ha, du har ingen kjennskap til afrikansk kultur. Damene er på ingen måte lavmælte. Hverken i afrikansk kultur eller i asiatisk. Grunnen til at de lager mer bråk, er at de ikke er oppvokst i en kultur hvor man hysjes ned hele tiden. Det må da være deilig befriende å slippe å ta konstant hensyn til absolutt alle rundt seg, og bare være seg selv. Det kunne vi forknytte nordmenn med fordel lære av mye av.

Anonymkode: 35fab...dda

Være seg selv? Mulig det gjelder noen, men det er ikke alle som har behov for å skru volumet på fullt og gaule konstant. Verken nordmenn eller andre. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ha ha, du har ingen kjennskap til afrikansk kultur. Damene er på ingen måte lavmælte. Hverken i afrikansk kultur eller i asiatisk. Grunnen til at de lager mer bråk, er at de ikke er oppvokst i en kultur hvor man hysjes ned hele tiden. Det må da være deilig befriende å slippe å ta konstant hensyn til absolutt alle rundt seg, og bare være seg selv. Det kunne vi forknytte nordmenn med fordel lære av mye av.

Anonymkode: 35fab...dda

Synees det er en veldig god egenskap i den norske kulturen å ta hensyn til hverandre. Jeg trenger virkelig ikke å snakke høylytt og forstyrre andres søvn og fred for å være meg selv. 

Anonymkode: 27dfb...a98

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

taknemmelig for att forgie naboen tok ett økonomisk tap, -og solgte til ett kult og barnløst Norsk par, VS par med 7 Pakistanske barn...

Seff, -jeg vil prøve å gjøre det samme for mine naboer, når jeg nå selger huset. -Pay it forward. ...

Edit... Oslo Øst er færdig. ...

Alle baneskoler rundt meg har hatt mer enn 50 prosent ¨ikkevestlige¨ elever, -lenge. ...

a.

Endret av Sliten&kjørt52
Facts...
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

På afrikansk faktisk... Afrika er et kontinent og der snakkes det over 2000 (!) forskjellige språk, så at du kan si at de snakket afrikansk er helt utrolig...

Anonymkode: 5898b...62a

Jada jeg vet det,men har ikke så stor kjennskap til de forskjellige landene i Afrika at jeg kan høre om de kommer fra Eritrea, Uganda eller Libya...

Ts

Anonymkode: 97615...2a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er typisk folk fra Afrika å snakke veldig høylytt..snakket i mob med en bekjent derfra pga et lite problem og hun nærmest skrek i telefonen så jeg måtte holde den på armlengdes avstand....😅

Anonymkode: ad0ae...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er opprinnelig fra et land der de snakker høyt 😂 blir helt varm inni meg når jeg hører de skrike (prate) i offentlige steder, buss, bane, café.. Huff.. Fikk besøk av mammas venninne en gang, måtte lukke veranda døra pga det høye volumet..

Glad jeg ikke er sånn da, naboene mine er flotte alle mann men når det er alkohol i kombinasjon med fint vær og skalldyrsfest i verandaen, ja da blir nivået høyt til de grader, og de er norske 😁 glad det bare er når de drikker da! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, lysestake skrev:

Jeg er opprinnelig fra et land der de snakker høyt 😂 blir helt varm inni meg når jeg hører de skrike (prate) i offentlige steder, buss, bane, café.. Huff.. Fikk besøk av mammas venninne en gang, måtte lukke veranda døra pga det høye volumet..

Glad jeg ikke er sånn da, naboene mine er flotte alle mann men når det er alkohol i kombinasjon med fint vær og skalldyrsfest i verandaen, ja da blir nivået høyt til de grader, og de er norske 😁 glad det bare er når de drikker da! 

Det verste er ikke at folk snakker høyt på dagtid. Det verste er når naboer fester og setter musikken på høyeste volum ...som noen unge menn her gjør et eller to hus nedenfor der jeg bor...musikken er så høy at den jomer og høres godt på soverommet ,mitt....

Anonymkode: ad0ae...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.7.2019 den 16.11, AnonymBruker skrev:

Det er typisk for menn fra disse landene. Jeg har lagt merke til det på kafeer/restauranter og ellers i offentligheten. Menn fra afrika/asia snakker høyt selv om de sitter ved siden av hverandre. Kvinnene fra disse landene er derimot lavmælte og forstyrrer ingen.

Anonymkode: e9d20...0bf

Hahahaha!! Kvinnene er lavmælte? In our dreams. De er like høylydte som mennene...hihi

Anonymkode: 62519...2a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...