Gå til innhold

Jeg lever i helvete!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter fanget og kommer meg ikke ut av elendigheten! Livet mitt har alltid vært fullt av utfordringer og det ser aldri ut til å stoppe! Jeg smakte på det vanlige livet noen år, men mann, hus, 2 biler og ferier etc. så viste han sitt sanne ansikt og en voldelig psykopat rykket illusjonen fra meg. Jeg flyktet og måtte reise fra alt jeg hadde og ta opp forbrukslån for å eksistere, finne et sted å bo, starte på nytt. Politiet henla voldssaken til tross for skriftlig innrømmelse fra min eks., at jeg fikk varige skader, at han tok seg til rette i vårt felles hjem og nektet meg hente ut mine ting, trakasserte meg grovt på sosiale medier(angrep er det beste forsvar). Han nekter å gjennomføre skiftet og jeg har brukt ca. 200 000 på advokater til tross for at jeg etter hvert ga opp et normalt skifte og ga ham alt. Jeg har slitt som en gal for å overleve og har måttet ta opp mer forbrukslån for å greie advokatutgifter og å starte på nytt. 3 år er gått og alt blir bare verre og verre. Man snakker om "fri rettshjelp", men sannheten er at det ikke eksisterer. Inntektsgrensen er 246 000, og det er det veldig få som har. Jeg har vært i arbeid, er nå ute av jobb pga. skadene han påførte meg og lever, når låne og husleie er betalt på rundt 200 kroner måneden. Det sier seg selv at det bare baller på seg. Jeg får ikke lån i banker fordi jeg står som eier på et hus min eks har lagt beslag på og han nekter som sagt slette meg som medeier. Han krever penger fra meg fordi han tjente bedre enn meg da vi var gift! Ingen juridisk hold i det, men i hans hode spiller ikke det noen rolle. Jeg kunne søkt offentlig skifte, men det vil koste minst 150 000 kroner, og som dere har forstått, det har jeg ikke!

Jeg har ikke krefter til noe. Jeg er bare sliten. Jeg har ingen venner, greier knapt være sammen med familien. Jeg lever i konstant angst for å bli kastet ut av leiligheten. Bilen, som for øvrig står på min eks. (vi hadde to og jeg har betalt alle kostnader og avdrag på den jeg disponerer), kan jeg ikke selge fordi han står som eier. Jeg kan ikke gi den tilbake til ham, for han vil lage et eviglange helvete av riper og alt han måtte finne som han kunne skylde på meg for. 

Livet går fra meg.

Fra å være glad, aktiv og frisk er jeg syk, passiv og deprimert. Jeg har fått høyt blodtrykk, diabetes, revmatisme og psoriasis i løpet av de siste 3 årene, men vet dere hva, jeg har ikke råd til å gå til lege! Jeg har ikke råd til medisiner. Jeg har ikke råd til blodprøvene. 

Som om ikke det er nok trenger bilen reperasjon, vaskemaskin og tørketrommel kollapset samtidig og mobilen dagen etter. til jul var det kjøleskapet, Ikke har vel jeg råd til noe nytt(ikke en gang brukt, som de havarerte gjenstandene var). Jeg har ikke seng eller sofa. Bagateller sikkert, men årsaken, fattigdom er ingen bagatell! Sosial hjelp tenker du - nei, jeg får jo nok utbetalt til at jeg skal kunne leve av det, at situasjonen er ekstraordinær driter NAV i! 

Jeg tenker at jeg kan bo i telt eller bilen bare for å slippe regninger, varsler, gebyrer og krav, men jeg er så inni margen sliten at jeg ikke greier ta fatt på ryddingen. Ikke har jeg penger til å kjøre eiendelene mine på dungen heller.... Og i dag fikk jeg en ekstra regning på 10 000 som jeg har 3 uker på meg å betale ellers baller det på seg til det 3 doble før sneen kommer. 

Jeg vil ikke dø, jeg vil faktisk leve, men jeg ser ikke hvordan jeg noen gang skal kunne komme meg dit. Jeg ser ikke veien videre. Jeg ser ikke hva jeg skal gjøre! Jeg er fanget, jeg lever i et helvete og jeg faller dypere for hver dag som går! 

Midt mellom alle dere vellykkede, norske folk, i dette fantastiske landet Norge, der lever jeg - i helvete!

Anonymkode: 0fb64...c06

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Valgene du har tatt i livet har bragt deg dit du er.

De fleste andre tar valg som gir de gode liv.

Ingen velferdsstat kan beskytte folk mot sine egne valg.

Du har hele livet ditt tatt valg som har gitt deg et stadig vanskeligere liv, dessverre tror jeg dette kommer til fortsette. Det ligger for dypt i personligheten din til at det gjøres noe med.

Anonymkode: 6a55d...abf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke et nettverk som kan veilede deg og hjelpe deg på rett kjøl? 

Anonymkode: a091a...897

AnonymBruker
Skrevet

Du må prioritere lege slik at du kan gå hjelp mot sykdommene dine først og fremst.

Prøv å ikke tenk så mye på regningene, kanskje du kan søke gjeldsordning etterhvert hvis situasjonen blir verre?

Synes absolutt du skal gå for offentlig skifte og bli ferdig med det så fort som mulig. Da kan kanskje husbanklån være et alternativ i fremtiden dersom du blir uføretrygdet.

Ang rot så føler jeg meg alltid bedre etter jeg har ryddet. Kanskje du får til å brette opp armene etter legebesøk og få fikset runt deg? Det kan hjelpe deg å tenke klart.

Unner ingen situasjonen du befinner deg i, lykke til fremover.

Anonymkode: 6741d...0b6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Valgene du har tatt i livet har bragt deg dit du er.

De fleste andre tar valg som gir de gode liv.

Ingen velferdsstat kan beskytte folk mot sine egne valg.

Du har hele livet ditt tatt valg som har gitt deg et stadig vanskeligere liv, dessverre tror jeg dette kommer til fortsette. Det ligger for dypt i personligheten din til at det gjøres noe med.

Anonymkode: 6a55d...abf

Dette er det mest idiotiske jeg har lest på lenge. 

TS, jeg tror du har fått dårlige juridiske råd og anbefaler deg å kontakte jussbuss eller lignende. 

Anonymkode: 3f6e7...cc2

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ts hvis du står som eier på det huset kan kreditorene dine kreve det tvangssolgt hvis du ikke betaler regningene dine!! Det er gull. Du får hevn,deler av gjelden din blir betalt ned. Eller hva?? Slutt og betal regninger, ring kreditorene og si at du ikke vil betale og fortell dem at de kan ta pant i huset ditt om de vil. 

Og søkgjeldsordning etterpå. Det løser seg til slutt.

Anonymkode: 3e140...0aa

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...